کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سامان گفت:

هوشياري مردم ايران نمي گذارد که انقلاب اسلامي عقب گرد داشته باشد

4 اسفند 1396 ساعت 15:26

امام جمعه سامان با بيان اينکه به مردم بايد مواظب باشند و مراقبت کنند که مسير انقلاب با ارتجاع مواجه نشود، ابراز کرد: اشرافي گري در جامعه مسير را به سمتي پيش مي برد که حکومت به عقب برگردد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از   سامان ما، حجت الاسلام عقيلي در ابتداي خطبه ي اول نماز جمعه پس از سفارش خود و همه ي نمازگزاران به رعايت تقواي الهي در ادامه ي مباحث تحکيم مباني خانواده به مساله ي خوش زباني در خانواده پرداخت و اظهار داشت: محيط خانواده نبايد محيط نظامي باشد و همه از مرد خانواده اطاعت کنند طبق روايت آقا امام سجاد عليه السلام درست است که فرمانده ي خانه مرد است ، ولي نه به اين معنا که هيچ کس حق حرف زدن نداشته باشد ، نه به اين معنا که حق انتقاد نداشته باشند.

عقيلي با اشاره افزود: در فرمايش آقا امام سجاد عليه السلام آمده است که خوش زباني در خانه يعني افراد خانواده کلماتي را به کار ببرند که احترام افراد رعايت شود نه اينکه کلماتي را بر زبان آورند که حتي نسبت به حيوانات هم به کار نميبرند.

وي در ادامه به ثمرات خوش اخلاقي پرداخت و بيان داشت: به بيان آقا امام سجاد عليه السلام عُمر افرادي که در خانه با اهل بيت خودشان خوش اخلاق و خوش زبان هستند ، به مراتب از ديگراني که چنين نيستند ، بيشتر است. اين مساله ي عمر بيشتر حتي در علم روان شناسي هم ثابت شده است.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه ي خطبه ي اول به اثر ديگر خوش اخلاقي در خانواده اشاره و اذعان داشت: که خانه اي که درآن اخلاق افراد خانواده خوب باشد ، رزق آن خانواده بيشتر است، وسعت بيشتري دارد.طبق بيان حديث آمده است که مردي که در خانواده خوش اخلاق باشد ، بيش خدا هم عزيزتر خواهد بود.

حجت الاسلام علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي دوم به فرمايشات مقام معظم رهبري در هفته ي پيش پرداخت و افزود: به فرموده ي مقام معظم رهبري يکي از آفات انقلاب اسلامي ايران – ارتجاع است و ارتجاع به معناي عقب گرد داشتن در حرکت، در جا زدن است.

وي عنوان کرد: طبق فرموده ي مقام معظم رهبري ارتجاع يک خطر بزرگ براي انقلاب اسلامي است بيان داشت: اشرافي گري براي مردم قابل تحمل نيست، مردم بسياري از مشکلات را تحمل خواهند کرد ولي با بي عدالتي و اشرافي گري برخي مسئولين نمي توانند کنار بيايند.

عقيلي افزود: مديراني که براي تفريحات خود در مکان هاي خوش آب و هوا ويلا مي خرند ، براي مردم قابل تحمل نيست،
وي به معناي ديگر ارتجاع از زبان مقام معظم رهبري پرداخت و بيان داشت : اگر به جاي درمان کردن دردهاي مردم ضعيف به فکر طبقات مرفه باشيم اين معناي ديگر ارتجاع نگاه به دست غرب براي درمان مسائل کشور است.

امام جمعه شهرستان سامان به مردم سفاش کردند که مردم مواظب باشند و مراقبت کنند که مسير انقلاب با ارتجاع مواجه نشود، اشاره کرد: اشرافي گري در جامعه مسير را به سمتي پيش مي برد که حکومت به عقب برگردد.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 38644

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38644/هوشياري-مردم-ايران-نمي-گذارد-انقلاب-اسلامي-عقب-گرد-داشته-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir