کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار سنایی راد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز

سیزده آبان امسال رنگ و بوی دیگری دارد/ استکبارستیزی و مقاومت در برابر اهداف استعماری آمریکا یک خصلت عمومی است

13 آبان 1396 ساعت 8:40

معاون سیاسی سپاه گفت: امسال به نظر می‌رسد سیزده آبان رنگ و بوی دیگری دارد، چون مواضع اخیر آمریکایی‌ها به‌خصوص مواضع سخیف رئیس جمهور آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی غرور ملی ما را به حرکت در آورده است.


سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با جهانبنین نیوز؛ اظهار کرد: ۱۳ آبان در تقویم انقلاب اسلامی با هویت استکبارستیزی ما پیوند خورده است، به این معنی که از همان شروع مبارزه حضرت امام خمینی (ره) و نهضت انقلابی، ایشان مبارزه با استبداد داخلی و استعمار بیرونی را هم‌زمان پیش می‌بردند.

وی افزود: برخی انقلاب‌ها سویه ضداستبدادی دارند و بعضی‌ها سویه ضداستعماری، در حرکتی که حضرت امام (ره) داشتند، هر دو با هم و هم‌زمان اتفاق افتاد و لذا سیزده آبان ۴۳ با اقدام حضرت امام (ره) در مواجهه و تقابل با کاپیتولاسیون رقم خورد.

سنایی راد خاطرنشان کرد: همچنین در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ نیز دانش آموزانی شهید شدند و رژیم پهلوی با حمایت آمریکا دست به این جنایت زد و در سال ۵۸ هم با تسخیر لانه جاسوسی این روند ادامه پیدا کرد.

استفاده از عنوانی جعلی برای خلیج فارس نشان از عمل تهاجمی آمریکا علیه ایران دارد

معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه گفت: امسال به نظر می‌رسد سیزده آبان رنگ و بوی دیگری دارد، چون مواضع اخیر آمریکایی‌ها به‌خصوص مواضع سخیف رئیس جمهور آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی غرور ملی ما را به حرکت در آورده است.

وی اضافه کرد: استفاده از واژه نابجا و بی‌ربط خلیج عربی نشان می دهد که آمریکایی‌ها حتی امروز نسبت به جغرافیا و تمامیت عرضی کشور ایران ادعا دارند و تهاجمی عمل می کنند.

سنایی راد با بیان اینکه امروزه ما شاهد نوعی همگرایی در داخل کشور در سطح مسئولین و اتحاد در سطح مردم در مقابله با آمریکایی‌ها هستیم افزود: در چند سال اخیر آزمون‌های سختی پس دادیم، عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتی که در برجام از خود نشان دادند، نقض صریح برجام به اضافه هدف‌گیری مولفه‌های قدرت ما در مقطع جدید همه نتایج اعتماد به آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه همه این موارد در شرایطی پیش آمد که داعش در حال شکست در منطقه است و این شکست به سبب اقدامات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: تعرض به اقدامات منطقه‌ای ما و بی‌ثبات‌سازی آن نوعی اهانت به جمهوری اسلامی و مردم کشور است که به نظر می‌رسد در ایجاد انگیزه حضور مردم در مراسم ۱۳ آبان و تقویت روحیه استکبارستیزی حتما موثر خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه این اشتباه راهبردی آمریکا در مقطع کنونی را دلیلی برای افزایش روحیه استکبارستیزی ملت در حدی فراتر از نسل اول انقلاب دانست و تاکید کرد: اقدام آمریکا در نقض برجام و حرکت به سمت تشدید تحریم علیه جمهوری اسلامی حقانیت و مشروعیت ایستادگی در مقابل آمریکا را تقویت می کند.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها نشان دادند که هیچ‌گاه حقوق مسلم ما را به رسمیت نمی‌شناسند، برخی سیاست‌ها و راهبردهای آنان هم صرفا به مواضع انقلابی و ماهیت جمهوری اسلامی ایران مرتبط نیست.

سنایی راد با اشاره به اینکه دراین شرایط فراتر از هر خط‌کشی سیاسی و تیپ‌بندی اجتماعی مردم ما به سطحی از تحلیل، فهم و بصیرت سیاسی رسیده‌اند که در آن استکبارستیزی و مقاومت در برابر اهداف استعماری آمریکا یک خصلت عمومی است.

انتهای پیام/1027ج


کد مطلب: 36934

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36934/سیزده-آبان-امسال-رنگ-بوی-دیگری-استکبارستیزی-مقاومت-برابر-اهداف-استعماری-آمریکا-یک-خصلت-عمومی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir