کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداراه تبليغات اسلامي فارسان

کسى که نماز بخواند و زکات ندهد، نمازش قبول نيست

16 آذر 1396 ساعت 15:27

رئيس اداراه تبليغات اسلامي فارسان گفت: خداوند سه چيز را مقرون به سه جزء قرار داده که يکى از آنها، زکات است که به نماز مقرون شده است؛ يعنى کسى که نماز بخواند و زکات ندهد، نمازش قبول نيست


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سيد حسن چراغي در گفتگو با  پيرغار،  ضمن عرض تبريک ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خديجه (س) از برگزاري همايش مبلغين زکات با حضور رئيس کميته امداد اين شهر خبرداد.

چراغي در جمع مبلغين زکات گفت: اسلام دين محروميت زداي است در دين ما بيش اديان ديگر براي رعايت و حمايت افراد درمانده اجتماع و تامين نيازهاي مادي و معنوي آنها، کوشش به عمل آمده و قرآن و احاديث و ساير منابع اسلامي، سرشار از فرامين و رهنمودهاي تامين کننده رفاه حال اين طبقات درمانده ي جامعه است.

زکات، پاک کننده جان و مال مردم و راهي براي رونق زندگي است

وي در ادامه گفت: جمع آوري زکات موضوع اساسي و مهمي بوده که خداوند در رابطه با زکات ثروتمندان جامعه را تکليف نموده است که در دو بخش واجب و مستحب، به کمک مظلومان مالى و افتادگان جامعه، که به هر دليل زمين گير شده‏ اند بشتابند، تا آثار و برکات فراوانى نصيب شان شود.

وي تصريح کرد: زکات، پاک کننده جان و مال مردم و راهي براي رونق زندگي افراد بوده و در تلاش هستيم تا مشارکت معنوي مردم را  در زمينه پرداخت زکات بيشتر جلب کنيم .

چراغي با ذکر حديثي از امام رضا در پايان همايش زکات گفت: خداوند سه چيز را مقرون به سه جزء قرار داده که يکى از آنها، زکات است که به نماز مقرون شده است؛ يعنى کسى که نماز بخواند و زکات ندهد، نمازش قبول نيست.

انتهاي پيام1022ج /590پ


کد مطلب: 37474

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37474/کسى-نماز-بخواند-زکات-ندهد-نمازش-قبول

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir