کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به داد مردم سرخون برسید

مردم شهر سرخون براي حل مشکل آلودگي آب کفن پوش شدند

18 آذر 1395 ساعت 9:42

ترکيدگي لوله انتقال نفت به تلمبه خانه گندمکار در رودخانه سرخون بارها باعث آلودگي آب آشاميدن، مزارع شيلات ماهي و محيط زيست شد که مسئولين به خوبي پيگير حل اين مشکل نشده و مردم با پوشيدن کفن و تجمع در مقابل لوله اصلي انتقال نفت از خوزستان به اصفهان خواستار رفع اين مشکل شدند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، شهر سرخون يکي از شهر هاي توابع شهرستان اردل است و امرار معاش اين مردم بيشتر از طريق پروش ماهي سردابي بوده که آلودگي نفت باعث تلفات و خسارت شديد مزارع شيلات ماهي اين منطقه شده و باعث نارضايتي شديد مردم از اين موضوع شد.

چند سالي است که اين مايع سياه بدبو به جان مردم منطقه ميانکوه از توابع شهرستان اردل افتاده است.

این مایع صورت ناخوشایندی از خود را به مردم این منطقه نشان داده است و خيلي خوش رنگ و دلنشين نیست، و با عناوینی چون سياه بدبو، نفت شوم، عامل مهاجرت و... خوانده  می شود.

مرکز انتقال نفت شهيد جبار زارع در قسمت بالايي سفره زيرزميني قرار گرفته که وظيفه تغذيه چشمه سرخون را بر عهده دارد، به بيان ديگر در حساس ترين نقطه قرار گرفته است و در کل مردم این قسمت هر چه مي کشند از دست اين تلمبه خانه مي کشند، اين مرکز داراي مخازن، آبگير و مکان هاي خطرناک فرسوده ديگري است که جاي بحث کارشناسي دارد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که ترکيدگي لوله انتقال نفت به تلمبه خانه گندمکار در رودخانه سرخون از سه روز پيش اتفاق افتاد که تا عصر ديروز نشتي نفت به خطری مهلک براي مزارع ماهي ها و خسارت زيادي به محيط زيست اين منطقه وارد نمود اما مسئولين با چشم بسته پيگير اين موضوع شدند و مردم اين منطقه براي رسيدگي به اين خسارت ها و تامين آب شرب و کشاورزي سالم دست به دامان اين و آن شده اند ولی مشکل همچنان پابرجاست!

متاسفانه بی توجهی به مشکل مردم کار را به جایی رساند که اهالي اين منطقه کفن به تن کرده و با تجمع کردن کنار جاده تنگ گندمکار مقابل لوله اصلي انتقال نفت از خوزستان به اصفهان خواستار رفع اين مشکل شدند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 32064

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/32064/مردم-شهر-سرخون-براي-حل-مشکل-آلودگي-آب-کفن-پوش-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir