کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش /

آثار پسماندهاي ساختماني بر محيط زيست و ارائه راهکار+ پاسخ شهردار

پایگاه خبری سلام لردگان , 19 دی 1396 ساعت 11:34

به دليل کم توجهي دستگاه هاي مسئول، کناره جاده هاي لردگان انباشته از انواع زباله ها و نخاله هاي ساختماني است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ امروزه در شهرستان لردگان با گسترش ساخت و سازهاي عمراني و ساختماني، همچنين تخريب و مرمت ساختمان ها، ميزان نخاله هاي ساختماني به نحو چشمگيري در حال افزايش است. وجود پسماندهاي ساختماني، معضل هاي زيادي را از جمله آلودگي هاي زيست محيطي، بد منظرگي فضاي شهر، مرگ و مير افراد در اثر برخورد اتومبيل ها با نخاله هاي موجود در معابر بويژه در تاريکي شب را به مسايل قبلي افزود.

معضلات تخليه نخاله هاي ساختماني در معابر و گذرگاه ها

تخليه خاک و نخاله در معابر و گذرگاه هاي شهر باعث به وجود آمدن مناظري زشت و نا زيبا در محيط شهري مي شود، به طوري که چشم هر بيننده اي را مي آزارد. از طرفي تخليه خاک و نخاله در حاشيه راه ها، جاده ها و بزرگراه ضمن آلودگي محيط زيست و به دنبال آن باعث به وجود آمدن خسارات جانبي و مالي به شهروندان خواهد شد.
 

عدم برخورد با متخلفان، پديده زشت و غير قانوني تخليه نخاله هاي ساختماني و زباله ها در برخي جاده هاي اطراف لردگان همچنان ادامه دارد و اين معضل چهره نامناسبي را به اين جاده هاي تحميل کرده است. اين وضعيت علاوه بر ايجاد مشکلات بهداشتي و زيست محيطي ، چهره زشتي به حريم اين جاده داده است.
 
 
سرپرست شهرداري لردگان:
فرهنگ سازي مهمترين مانع تخليه نخاله هاي ساختماني در حريم جادهاست


يعقوب محمودي، سرپرست شهرداري لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: متأسفانه در سال هاي اخير يکي از مسائلي که به نوعي به عنوان يک فرهنگ در بخشي از مردم لردگان جا افتاده است تخليه نخاله هاي ساختماني در طبيعت و بيشتر حاشيه جاده هاست که اين مسئله علاوه بر اينکه چهره زشتي به سيماي شهرستان مي دهد باعث آسيب و تخريب محيط زيست نيز مي گردد.

وي افزود: يک مشکل اساسي که در اين زمينه وجود دارد نبود جايگاه مشخصي جهت تخليه نخاله هاي ساختماني است، از آنجايي که بافت اطراف شهر عمدتاً جنگلي و کشاورزي است نياز به هماهنگي و همراهي شبکه بهداشت، منابع طبيعي و ساير نهادهاي مسئول با کميته مکان ياب جهت اختصاص فضاي مناسبي براي تخليه نخاله هاي ساختماني وجود دارد.

محمودي بيان داشت: بيشترين حجم تخليه نخاله هاي ساختماني در حاشيه جاده هايي است که خارج از محدوده شهر قرار دارند و مسئوليت حفاظت از حريم آن جاده ها نيز با اداره راه و شهرسازي شهرستان مي باشد و شهرداري تنها در محدوده شهر مي تواند به اعمال نظارت بپردازد.

سرپرست شهرداري لردگان گفت: در مجموع به نظر مي رسد راهکار اصلي جهت حل اين مشکل و مشکلاتي از اين قبيل که در سطح شهر و شهرستان کم هم نيستند، فرهنگ سازي در ميان مردم است، چرا که قدرت نظارتي دستگاه هاي اجرايي محدود بوده و در صورتي که تخلفات گسترده باشند تجربه نشان داده است که عملاً اين نظارت ضمانت اجرايي چنداني ندارد.

 
يکي از فرهنگيان شهرستان لردگان گفت: آگاه سازي فراگير در زمينه کاهش و بهينه سازي مصرف انرژي از طريق کتابهاي دانشگاهي و برنامه هاي تبليغاتي، اعمال روش هاي تشويقي و تنبيهي به منظور حفاظت از محيط زيست و طراحي مکاني جهت دفع نخاله هاي ساختماني، سپس اخذ مجوزهاي لازم و ضروري است تا اين معظل به يک فرهنگ در شهرستان تبديل شود در جهت جلوگيري از تخليه نخاله هاي ساختماني و بهداشتي در حريم جاده ها.

انتهاي خبر1022ج /630 ل
 


کد مطلب: 37960

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37960/آثار-پسماندهاي-ساختماني-محيط-زيست-ارائه-راهکار-پاسخ-شهردار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir