کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد:

طرح حقوق شهروندی، انحراف ذهن ها از مطالبه گری است/ برجام بدون فرجام

10 دی 1395 ساعت 14:57

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مراقب فتنه های آینده باشیم، گفت: مراقب باشیم؛ فریب نخوریم؛ با نام حقوق شهروندی و امثال این ها مدتی باز مردم را سرگرم کنند و ذهن ها را از مطالبه گری امور کلیدی باز دارند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: اهل تقوا می‌کوشد نگاه خود به همه امور، از جمله دنیا را اصلاح کند.

نکونام ضمن تقدیر از حضور پرشکوه و گرم مردم در مراسمات ۹ دی، خاطرنشان کرد: با گرامی داشتن این مناسبت های پی در پی و حضور پر شور مردم راه برای فتنه های آینده بسته می شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر الگوگیری از سبک زندگی انبیای الهی اظهار کرد: حداقل بهره مندی از نعمتهای دنیوی سبک زندگی انبیای الهی است و مومنان نیز باید زندگی خود را بر همین اساس قرار دهند.

نکونام خاطرنشان کرد: نباید در لذت های دنیا غرق شد این در حالی است که باید تا می توان بندگان خدا را از نعمتها برخوردار کرد.

وی با اشاره به دغدغه های اهل تقوا افزود: مومن می کوشد تا نگاه خود را به همه امور به ویژه دنیا اصلاح کند و تا می تواند در آبادانی دنیا بکوشد.

نکونام با اشاره به سالگرد ارسال پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف همزمان با ۱۳ دی تصریح کرد: امام راحل با ارسال این پیام به گورباچف هشدار داد که در دامن غرب نیفتد و امروز به برکت انقلاب اسلامی اسلام در همه مناطق جهان جای خود را باز کرده است.

وی با بیان اینکه گرامی داشت نهم دی ماه برای بسته شدن فتنه های آینده و راه فتنه های آینده است، تاکید کرد:  فریب کاری تمام نشده، در فتنه 88 به گونه ای برخی را فریب دادن و آن غائله را به پا کردن و بعد از آن هم باز فریب می دهند.

نکونام تصریح کرد: مراقب باشیم؛ فریب نخوریم؛ با نام حقوق شهروندی و امثال این ها مدتی باز مردم را سرگرم کنند و ذهن ها را از مطالبه گری امور کلیدی باز دارند.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان کرد: برخی همه ناتوانی ها و ضعف های کاری در حیطه های مختلف اقتصادی و سیاسی خودشان را مدام به گردن دیگران و یا دوره های قبلی می اندازند، متاسفانه رسم خیلی بدی است.

وی با بیان اینکه هر جمعی که می آید اشتباهات خودش را پای دیگران می نویسد و مدام دیگران را در ذهن ها بزرگ می کند تا خودش را در ذهن ها جا بیندازد؛ بیان کرد: ضعف های خودتان  را برطرف کنید، برخی فریب می دهند و اشتباهات خودشان را به گردن مخالفین می اندازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برخی هم نستجیرباالله، بعضی ضعف ها را یا همه ضعف ها را به گردن رهبری می اندازند و یا اینکه دشمن را بزک می کنند و به داخل مرتب القا می کنند که  آمریکایی ها یا دشمنان بیرونی آن قدر که می گویند بد نیستند تا با این حرف ها دشمن را بزک کنند.

وی با بیان اینکه ضایعات برجام هیچ گاه باز گو نشده است، خاطر نشان شد: متاسفانه هیچ گاه ضایعات برجام از زبان آقاین مطرح نخواهد شد؛ آن ها مدام برجام را بزرگ می کند و دشمن را بزک می کنند، این ها فریب است وباید مواظب بود و لازمه آن بصیرت نه دی گونه است.

نکونام گفت: عجیب است می خواهند دست مردم و انقلاب را در دست دشمنان خدا بگذارند و بعد بگویند چیزی نگویید، اینها باید پیش خدا پاسخ بدهندو  پیش خدا مسئول هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه قابلیت ها و توانایی های داخلی نادیده گرفته می شود بیان کرد: مردم را دست کم نگیرید اینهاهمان مردمان بصیر وخالق حماسه نه دی هستند.

نکونام به روز شهدای دانشجو اشاره و گفت: شهادت حماسی شهدای هویز؛ شهید محمدحسین علم الهدی و شهدای دانشجو و شهدای جهادی و شهدای بسیجی و سپاهی  در روز ۱۶ دی ماه که در سال ۱۳۵۹ اتفاق افتاد؛ از فتنه های بنی صدری بود.

وی به فتنه هایی که امثال بنی صدر در آن مقطع آفریدند و میدان را بر سپاهیان و رزمندگان بستندند و عرصه را تنگ کردند و جوانان زیادی شهید شدند اشاره و خاطر نشان کرد: برادران و خواهران ابزار عبرت گیری در طول تاریخ انقلاب زیاد داشتیم، عبرت ها قطعا کمک می کند به این که آینده و راه آینده مان را بسازیمو

امام جمعه شهرکرد به بیداری و بصیرت دانشجویان اشاره و تاکید کرد: دانشجویان عزیز بیدار هستند، اهل بصیرت هستند و قدر شهدای خودشان را می دانند و در همین مسیر بصیرت گونه مانده اند و می ماند و حضور دارند و همه جا عرض اندام می کنند، جایی که باید منتقدانه ورود پیدا کنند و انتقاد می کنند. جایی که باید مدافعانه ورود پیدا کنند و دفاع کنند. جایی که باید حرف بزنند و سکوت و مسامحمه نکنند و ملاحظه کاری نداشته باشند جوانان دانشجوی ما الحمدلله این گونه هستند.

وی با بیان اینکه قدر این جوانان و دانشجویان را باید دانست، تصریح کرد: از حرف های دانشجویان نباید برافشته شد، از انتقاداتشان نباید براشفته شد چراکه  این ها دلسوز هستند.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 32460

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32460/طرح-حقوق-شهروندی-انحراف-ذهن-مطالبه-گری-برجام-بدون-فرجام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir