کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بروجن خبر داد

معرفي برترين هاي جشنواره موسيقي زاگرس نشينان ايران

19 شهريور 1396 ساعت 12:27

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بروجن از معرفي برترين هاي دهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس نشين ايران خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رحمت ا... يوسف زاده رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بروجن در گفت‌‎وگو با کلار، اظهار داشت: دهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس نشين کشور با معرفي برترين ها به کار خود پايان داد.

وي افزود: در پايان دهمين جشنواره موسيقي زاگرس نشينان ايران در بخش تک نوازي ساز ني مصطفي مقيمي از چهارمحال و بختياري حائز رتبه برتر شد و در بخش ساز تنبور سيد جلال الدين ياري از کرمانشاه، دف نوازي نسرين برهاني از اصفهان و در بخش سازهاي کششي محمد زرين قلم نوازنده کمانچه از لرستان رتبه هاي برتر را کسب کردند.

يوسف زاده با اشاره به اين که در بخش شاهنامه خواني و مقام خواني علي جمالي از چهارمحال و بختياري به عنوان برترين مقام خوان انتخاب شد، ادامه داد: اين هنرمند لردگاني پيش از اين نيز موفق به کسب رتبه برتر همين رشته در جشنواره هاي مختلف شده بود.

وي ادامه داد: در بخش گروه نوازي گروه بهار باد به سرپرستي داوود رضايي از لرستان حائز رتبه نخست و گروه الون به سرپرستي رضا غلامي از کرمانشاه و گروه همدرنگ به سرپرستي سعيد اميني از چهارمحال و بختياري به مقام دوم مشترک رسيدند.

يوسف زاده اضافه کرد: همچنين گروه آيين به سرپرستي مصطفي رشيدي مطلق از همدان و گروه ايليا به سرپرستي سعيد باسوري چهارمحال و بختياري به مقام سوم مشترک رسيدند.

وي با بيان اين که هيات داوران در بخش گروه نوازي به صورت ويژه از گروه سرلک به سرپرستي سيمين سرلک از لرستان تقدير کرد، خاطر نشان کرد: ۱۵۰ هنرمند از ۱۳ استان کشور چهاردهم تا شانزدهم شهريورماه به مدت ۳ روز با يکديگر در اين جشنواره با يکديگر به رقابت پرداختند.

يوسف زاده افزود: جشنواره موسيقي مقامي سنتي و محلي مناطق زاگرس نشين با حضور هنرمندان استان هاي آذربايجان غربي، اصفهان، ايلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان و هرمزگان، کهگيلويه و بوير احمد و چهارمحال وبختياري از چهاردهم تا شانزدهم شهريورماه برگزار شد.

وي حفظ هنر اصيل و معرفي موسيقي مقامي منطبق با فرهنگ ايراني اسلامي را مهمترين هدف برگزاري اين جشنواره عنوان کرد و گفت: جشنواره موسيقي زاگرس نشين مي کوشد به جايگاه موسيقي اقوام ايراني ارج نهاده و اين مجموعه براي بازتاب اين هدف گرد هم آمده است تا عرضه کننده اين وارگه به هنرمندان، هنردوستان و اهالي فرهنگ و هنر قرار گيرد.
انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 36140

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36140/معرفي-برترين-هاي-جشنواره-موسيقي-زاگرس-نشينان-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir