کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطيب موقت نماز جمعه بروجن:

اتحاد مسلمانان، مهمترين پيام غدير/کشتار مسلمانان ميانمار نقض حقوق بشري است

17 شهريور 1396 ساعت 16:16

خطيب موقت نماز جمعه شهر بروجن ضمن بيان اين که عيد سعيد غديرخم به عنوان عيد کامل شدن دين و اتمام نعمت براي همه مسلمانان مطرح است، گفت: کشتار ظالمانه مردم مسلمان ميانمار بايد متوقف شود و سازمان ملل به اين موضوع رسيدگي کند چراکه اين کشتار ظالمانه نقض حقوق بشري است.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام سيد محمد تقوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: عيد غدير روز بيمه‌کردن اسلام، تکميل زحمات پيامبر(ص) و روز ياس و نا‌اميدي دشمنان است.

تقوي اضافه کرد: غدير تنها يک واقعه تاريخي نيست بلکه اساس دين و کامل کننده آن است، در واقع رسالت همه پيامبران الهي با غدير کامل شده و تعالي انسان ها با غدير رقم مي خورد.

حجت الاسلام تقوي با بيان اين که عيد غدير روز تجلي بيعت با ولايت فقيه است، ادامه داد: جريان تاريخي عيد غدير قابل انکار و فراموشي نيست و همواره با تابعيت ما از ولايت فقيه در حال اثبات و تکرار است.

اتحاد مسلمانان، مهمترين پيام غدير

وي تصريح کرد: پيام غدير اين است که در يک جامعه ديني زعامت و رهبري جامعه بايد به دست شايسته‌ترين افراد باشد و کساني زعامت جامعه را به دست گيرند که از هر جهت توانايي داشته باشند اميدواريم تمام مسلمانان بتوانند به آنچه که پيام غدير است عمل کنند.

تقوي ضمن بيان اين که عيد سعيد غديرخم به عنوان عيد کامل شدن دين و اتمام نعمت براي همه مسلمانان مطرح است، افزود: غدير متعلق به گذشته نيست بلکه غدير تعلق به تمام تاريخ دارد و همگان بايد به آن توجه داشته باشند.

وي در بخش ديگري از خطبه هابا اشاره به ۱۷ شهريور سالروز شهادت دهها نفر از مردم تهران در مبارزه با رژيم طاغوتي، افزود: ۱۷ شهريور روايت مردمي است که پشت سر امام و مقتداي خود حضرت امام خميني (ره) جان و مال برکف نهادند و تاسرحد شهادت از نهضت انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام تقوي از فاجعه ۱۷ شهريور به عنوان شکست رژيم پهلوي و حاميانش ياد کرد و گفت: آمريکا در مقابل اراده آهنين مردم متقي و خداجوي ايران اسلامي به زانو در آمد.

کشتار مسلمانان ميانمار نقض حقوق بشري است

وي افزود: امروز مسلمانان ميانمار در يک کشتار عمومي که به دست جنايتکاران به راه افتاده است، گرفتار هستند و همه دنياي اسلام خواستار رهايي آنان از اين وضع هستند که بايد اين امر با تلاش مجامع جهاني تحقق يابد.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن گفت: کشتار مسلمانان و شيعه در گوشه گوشه دنيا صورت مي گيرد و همچنان سازمان ملل مجامع حقوق بشري در برابر اين جنايت سکوت کرده و هيچ اقدامي صورت نمي گيرد.

وي، جنايات ارتش ميانمار و کشتار بي رحمانه مسلمانان را محکوم کرد و گفت: هرکدام از اين اقدامات نفرت و انزجار مردم جهان از آمريکا و اعلام حمايت از مسلمانان را افزايش مي دهد.

تقوي همچنين گفت: کشتار ظالمانه مردم مسلمان ميانمار بايد متوقف شود و سازمان ملل به اين موضوع رسيدگي کند چراکه اين کشتار ظالمانه نقض حقوق بشري است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 36122

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36122/اتحاد-مسلمانان-مهمترين-پيام-غدير-کشتار-ميانمار-نقض-حقوق-بشري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir