کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاده هاي مرگ در کمين مردم لردگان/ اختصاص 26 ميليارد ريال اعتبار براي رفع نقاط حادثه خيز گردنه چهارطاق

پایگاه خبری سلام لردگان , 16 دی 1396 ساعت 11:47

جاده هاي لردگان بار اولی نيست قرباني که مي‌گيرند و قطعاً بار آخر هم نيست يادمان باشد روزها به همين سرعت مي‌گذرد اما جان انسان‌ها اميد زندگي خيلي‌ها هستند و ارزش‌دارند.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از سلام لردگان، سؤالي که مسئولان استاني و شهرستاني بايد به آن پاسخ دهند اين است که يکي دو ماه ديگر به پايان سال باقی نمانده و اکنون فصل بارش فرا رسیده چه تدبيري براي جاده ها انجام داده اند؟

جاده  هاي لردگان به بي‌رحم‌ترين جاده هاي استان چهارمحال و بختياري شهرت يافته است، مرگ و مجروح و داغدار شدن خانواده ها ممکن است شما را مجاب کند تا اقدامي عاجلانه براي جلوگيري از اين حوادث تلخ انجام دهيد.

شهرستان لردگان باتوجه به داشتن جاذبه هاي گردشگري فراوان و همچنین موقعیت استراتژیک که به عنوان پل ارتباطي بنادر جنوب به مرکز کشور و يکي از پرترددترين محورهاي کشور در فصول مختلف سال مطرح است نیاز به داشتن جاده‌های مناسب است.

يادمان نرفته که چند روز پيش در حادثه رانندگي در گردنه چهارطاق لردگان که به علت استاندارد نبودن اين جاده رخ داد، متاسفانه خودروي سواري پيکان به ته دره سقوط کرد و چهار نفر از هم استاني هايمان را از دست داديم.

 گردنه چهارطاق بخش منج به عنوان جاده ارتباطي 28 روستا با جمعيتي بالاي 10 هزار نفر به شهر لردگان قرار دارد.
 
 
 
قاسم دانشيار، بخشدار بخش منج در خصوص اعتبارات جاده دسترسي به روستاهاي اين بخش گفت: در سفر گودرز اميري معاون استاندار سابق در آبان ماه امسال نزديک يک ميليارد تومان جهت تعريض گردنه چهارطاق پيش بيني شد و مبلغ 500 ميلیون تومان براي جاده روستاي سرقلعه به طرف بارز و نزديک 100 ميليون تومان براي جاده روستاي عشايري بادامستان در نظر گرفته شد که در حال پيگيري اعتبارات فوق از طريق استانداري هستيم.  

اختصاص 26 ميليارد ريال اعتبار براي رفع نقاط حادثه خيز گردنه چهارطاق

دکتر خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: براي اصلاح و رفع نقاط حادثه خيز جاده چهارطاق در مسير شهرستان لردگان 2 ميليارد تومان از رديف راه هاي روستايي و 600 ميليون تومان از رديف توازن استان اختصاص يافت.

خالدي با اشاره به جان باختن اعضاي يک خانواده بر اثر سقوط خودرو به دره در هفته گذشته در اين محور ارتباطي، افزود: مقرر شد گردنه جاده چهارطاق لردگان به صورت نيم گالري اجرا شود و اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هم براي امنيت بيشتر جاده، خاکريزي و نصب گاردريل را در دستور کار خود قرار دهد.

گردنه چهارطاق از مناطق سخت گذر بخش منج شهرستان لردگان در محور ارتباطي چهارمحال و بختياري به خوزستان قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /630 ل


کد مطلب: 37923

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37923/جاده-هاي-مرگ-کمين-مردم-لردگان-اختصاص-26-ميليارد-ريال-اعتبار-براي-رفع-نقاط-حادثه-خيز-گردنه-چهارطاق

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir