کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باحضور استاندار استان چهارمحال و بختياري؛

کلنگ‌زني دو پروژه آبرساني در شهرستان لردگان

سلام لردگان , 3 مرداد 1395 ساعت 9:54

فاز اول پروژه آبرساني به دو بخش خانميرزا و رودشت با حضور قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري، نماينده مردم شريف شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي، معاونين استاندار و مديرانکل، امام جمعه، فرماندارو جمعي از مسئولان شهرستان لردگان کلنگ‌زني شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري، در مراسم کلنگ‌زني اين پروژه‌ها گفت: بيش از نصف اعتبارات صندوق توسعه ملي استان از مبلغ 330 ميليارد ريال، مبلغ 172 ميليارد ريال آن به شهرستان لردگان اختصاص يافت که پروژه‌هاي فاز دوم منطقه اوره با اعتبار بالغ‌بر 3 ميليارد و 500 ميليون تومان، فاز دوم ارمند که از ارمند تا چاگاه سادات 3 ميليارد و 300 ميليون تومان، پروژه سردشت آتشگاه 5 ميليارد و 500 ميليون تومان، پروژه پشت‌کوه فلارد 2 ميليارد تومان براي شبکه‌هاي داخلي آن، کلواري و ميشان 500 ميليون تومان، شبکه‌هاي داخلي بارز و شوارز 600 ميليون تومان به بهره‌برداري خواهند رسيد.

وي افزود: با اجراي اين دو پروژه مشکل آب تعداد 110 روستاي اين شهرستان حل خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سه پروژه ديگر در اين شهرستان علاوه‌بر پروژه‌هاي جاده‌اي، بهداشت و درمان،  پروژه‌هايي ازقبيل، پروژه سد خرسان سه  که مي‌تواند اشتغال‌زايي  بالاي براي اين مردم داشته باشد در حال شروع کار دوباره است که اميدواريم با کمک مردم مشکلات اجتماعي آن مرتفع گردد.

 وي به پروژه آب آتشگاه اشاره داشت و گفت: فاز اول مطالعات آن انجام شده است و فاز دوم آن در حال انجام است و توسط اداره آب و فاضلاب روستايي و شهري انجام مي‌گيرد.

سليماني به پروژه سوم سد ونک در بخش خانميرزا اشاره داشت: اين پروژه دومنظوره و براي آب آشاميدني و آب کشاورزي برنامه‌ريزي و طراحي شده است اميداواريم با اعتبارات ملي که خواهند گرفت اين پروژه‌ها اجرايي گردد و بعد از اجراي آن تحولي عظيم در شهرستان لردگان ايجاد خواهد شد.

وي گفت: در طول اين دو سه سال اخير براي شهرستان لردگان 150 ميليارد تومان اعتبار براي پروژه‌هايي نظير گازرساني، راه، فضاهاي آموزشي و ورزشي، آبرساني و... که در طول تاريخ اين شهرستان بي‌سابقه است اختصاص يافته است.

قاسم سليماني، در جلسه شوراي برنامه‌ريزي بخش خانميرزا گفت: امروز در سفري که به بخش خانميرزا داشتيم 25 مصوبه در قالب آبرساني شرب و کشاورزي، جاده‌اي و کارهاي آباداني و عمراني و فضاهاي آموزشي مصوب شده است و با اجراي اين مصوبات مشکلات اين بخش حل خواهد شد.

احمدپور، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان چهارمحال و بختياري در مراسم کلنگ‌زني اين پروژه‌ها  نيز گفت: با اجراي پروژه آبرساني، چالگاه به بخش خانميرزا 35 روستا با جمعتي بالغ‌بر 38 هزار نفر در اين بخش از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وي افزود: آبرساني به اين بخش در فاز اول با اجراي 6 کيلومتر خط انتقال لوله آب با اعتباري بالغ‌بر 6 ميليارد تومان صورت خواهد گرفت.
 
‌وي در خصوص انتقال آب شرب به روستاهاي بخش رودشت گفت: اين پرژه دو منظوره طراحي شده است که اکنون هفت روستا با اعتباري بالغ‌بر پنج ميليارد و 500 ميليون تومان آب آن تامين خواهد شد و پس از طراحي و اجراي آب آتشگاه که هدف اصلي اين برنامه است در آينده علاوه‌بر منطقه سردشت مردم منطقه ميلاس از آن بهره‌مند خواهد شد.
 
انتهاي پيام 630 ل


کد مطلب: 29553

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29553/کلنگ-زني-دو-پروژه-آبرساني-شهرستان-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir