کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وجود ریزگردها تاثیرات مخربی بر اکوسیستم طبیعی و سلامت استان و مردم دارد

21 خرداد 1393 ساعت 9:45

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دشت شهرکرد در جنوب شهرکرد و جنوب چالشتر جزء کانون های اصلی گرد و غبار است و حل این معضل نیازمند مدیریت این دشت ها است.


به گزارش جهانبین نیوز، سعید یوسف پور در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست ضمن تشریح برنامه های این هفته گفت: شعار امسال محیط زیست به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را است.

یوسف پور بیان داشت: عمده برنامه های محیط زیست با رویکرد آموزش عمومی و فرهنگ سازی عمومی است.

وی افزود: برگزاری همایش محیط زیست و توسعه پایدار با اولویت آمایش سرزمین و جشنواره تئاتر میدانی محیط زیست در پارک تهلیجان از جمله این برنامه هاست.

یوسف پور با تاکید بر فراگیر کردن مقوله محیط زیست در بین مردم اذعان داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر حساسیت های مردمی نسبت به حفظ محیط زیست بیشتر شده است اما هنوز نیازمند اطلاع رسانی و آموزشهای عمومی و مردمی ایم.

وی از فعالیت ۱۸ تشکل مردم نهاد در محیط زیست در استان خبر داد و گفت: توانمندسازی تشکل های مردمی در زمینه حفاظت محیط زیست عامل مهمی برای رفع چالش هاست.

یوسف پور بیان داشت: سال گذشته ۳ مستند محیط زیستی با عناوین فریاد هلن، ریشه در باد و روزنه شکر با نگاه به مسائل و مشکلات محیط زیستی استان در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری تولید شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص کیفیت هوای استان تصریح کرد: در هفته های گذشته تنها مورخ ۱۵ خرداد کیفیت هوای استان خوب بوده است در بقیه روزها وضعیت هوا ناسالم بوده و این به دلیل وجود ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه وارد استان شده است.

یوسف پور وجود این ریزگردها را چالش غرب کشور دانست که تاثیرات مخربی بر اکوسیستم طبیعی و سلامت استان و هم استانی هاست.

وی اظهار داشت: متاسفانه ۲۶ استان از ۳۱ استان کشور تحت تاثیر این ریزگرها قرار دارد و با توجه به معاهده محیط زیستی و تفاهمات انجام شده کشورهای همسایه ملزم به رعایت موارد پیشگیری و مدیریت مبحث ریزگردها اند.

یوسف پور خشکسالی ها و بهره برداری های غیر اصولی و غیرکارشناسی از عوامل کانون گرد و غبار در استان دانست.

وی بیان داشت: دشت شهرکرد در جنوب شهرکرد و جنوب چالشتر جزء کانون های اصلی گرد و غبار است و این نیازمند مدیریت این دشت ها خصوصاً در فصول خشک سال یعنی اواخر تابستان تا پاییز برای جلوگیری از هجوم گرد و غبار است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15143

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15143/وجود-ریزگردها-تاثیرات-مخربی-اکوسیستم-طبیعی-سلامت-استان-مردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir