کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان

اگر مردم پشتيبان ولايت باشند به ممكلتشان ضربه نمى‏ خورد

7 دی 1397 ساعت 14:11

امام‌جمعه فارسان گفت: ولايت محورى و ولايت دارى مردم ريشه در اعتقادات و باورهاى مذهبى آن‏ها دارد. مردم، باتجربه تاريخى خود به اين نتيجه رسيده‏اند كه اگر پشتيبان ولايت باشند به ممكلتشان ضربه نمى‏ خورد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان گفت: پس از انتخابات باشكوه سال ۸۸، شكل‏ گيرى فتنه ۸۸ مانند زهرى در كام مردم‌سالاري دينى بود و شيريني حضور چهل‌ميليوني را تلخ کرد.

وي تصريح کرد: سؤال اينکه فتنه‏۸۸، يک پروژه بوده يا سوءتفاهم؟ بعضي معتقدند كه فتنه ۸۸، يك برنامه‏ ريزى از قبل نبوده است و صرفاً اختلافات و بداخلاقى‏ هاى سياسى موجب شكل‏ گيرى فتنه ۸۸ شده است؛ اما عزيزان جواب اينکه حوادث مهم تاريخى و بحران‏ ها و فتنه‏ ها دفعتاً شكل نمى گيرند، بلكه گاهى سال‏ها وقت صرف مى‏شود و در ابعاد مختلف فكرى، اجتماعى، محيطى و تربيت نيروى انسانى به‏ صورت تدريجى زمينه‏ سازى مى‏ شود.

وي به چند جريان درصحنه فتنه 88 حاضر بودند اشاره داشت: فتنه‏ گران خارجى به سركردگى نظام سلطه و ايالات‌متحده آمريكا، فتنه‏ گران داخلى كه به علت منافع سياسى يا حب و بغض درونى و بر اساس آگاهى به كف خيابان آمدند. عوامى كه تحت تأثير فضاى ايجادشده توسط فتنه‏ گران داخلى و خارجى قرارگرفته و در كف خيابان حاضر شدند و بخشى از اين گروه بعد از روشن شدن حقايق در حماسه ى نهم دي‌ماه نيز حضور داشتند.

امام‌جمعه فارسان علت شكل‏ گيرى حماسه نهم دي‌ماه‏ اشاره داشت و بيان کرد: جامعه نياز به انسجام داشت، اين حماسه ريشه در اعتقادات مذهبى مردم و ريشه در باورهاى مردم به اصل نظام جمهورى اسلامى داشت.

وي اظهار داشت: مردم در جريان فتنه ۸۸ به اين نتيجه رسيدند كه ماهيت فتنه در مقابل باورهاى اصيل و مقدسات آن‏ها است. اين نتيجه زمانى بارز شد كه در روز عاشورا مقدسات اين ملت مورد هتك حرمت فتنه‏گران قرار گرفت.

وي افزود: اصل نظام اسلامى در نزد مردم دستاورد خون شهداى اين مرزوبوم است و حفظ آن به معناي حفظ هزينه‏ هاى مادى و معنوى است كه در اين راه پرداخته‌شده است. ازاين‏ رو، ملت در جريان چند ماه آشوب ‏هاى فتنه ۸۸ به فهم و برداشت درست رسيدند كه بازيگران فتنه، اصل نظام را نشانه گرفته و در صورت موفقيت، دستاورد حياتى انقلاب اسلامى در معرض نابودى و زوال قرار مى‏گيرد.

وي تصريح کرد: ولايت محورى و ولايت دارى مردم ريشه در اعتقادات و باورهاى مذهبى آن‏ها دارد. مردم، باتجربه تاريخى خود به اين نتيجه رسيده‏اند كه اگر پشتيبان ولايت باشند به ممكلتشان ضربه نمى‏ خورد. آن‏ها پيروى از ولى فقه را پيروى از ولايت معصومين عليهم‌السلام مى‏ دانند. لذا با نگاه به جهت‏ گيرى‏هاى رهبرى، واكنش خود را با جريان فتنه تنظيم كردند و درنهايت ۹ دى را آفريدند.

امام جمعه فارسان گفت: نحوه مواجهه رهبرى معظم با فتنه ‏ها را مى ‏توان بر پايه‌يک مدل چندمرحله‌اي ترسيم کرد كه از سيره امام على (ع) و شيوه امام خمينى (ره) در برخورد با فتنه پيروى مى‏ كند. اول تذكر، روشنگرى و بصيرت افزايى مقام معظم رهبرى نسبت به ماهيت حوادث. برخورد شجاعانه، قاطع و انقلابى با بازيگران فتنه در داخل و حاميان خارجى آن‏ها. هوشيارى و قاطعيت تدابير مقام معظم رهبرى و پافشارى ايشان بر حركت در چارچوب‏هاى قانونى. صيانت از آراى مردم و پاسداشت مردم‌سالاري دينى. سرزنش و هشدار دادن نسبت به موضوع و آثار و پيامدهاى آن براى منافع حياتى كشور. درايت در هدايت مردم به سمت مسير صحيح با جدا كردن صف مردم و کساني که فريب‌خورده‌اند از صفِ فتنه‏گران.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 41054

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41054/اگر-مردم-پشتيبان-ولايت-باشند-ممكلتشان-ضربه-نمى-خورد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir