کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دغدغه فرهنگی مردم فارسان

خلأ نبود سينما در شهرستان فارسان

پایگاه خبری تحلیلی پیرغار , 4 شهريور 1396 ساعت 10:09

گاهي اوقات نمايش يک فيلم باعث تغيير در نگرش انسان به زندگي و اطراف خود مي‌شود، سينما و فيلم بايد به‌عنوان ابزاري قدرتمند در اختيار ترويج و توسعه فرهنگ ايراني و اسلامي در جهان باشد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، سينما، يکي ازمولفه هاي اساسي براي ارتقاء فرهنگ عمومي است که کم‌توجهي نسبت به آن‌ها سبب سرخوردگي و افسردگي مردم مي‌شود.

لذا اين‌ يک زبان فرهنگي است که تاکنون به دلايل متعددي همچنان به لکنت سخن مي‌گويند، مردان و زناني از جنس دغدغه‌مندي مي‌خواهند تا با احترام به حقوق مردم در بهره‌مندي از هنرهاي سمعي و بصري چالش‌هاي موجود در حوزه‌هاي هنري را از بين ببرند و مردمي که همچنان منتظر سينماي هستند.

سينمای هنري يکي از مهم‌ترين ارکان فرهنگ‌سازي و سوق انديشه و افکار عمومي ملت به‌سوي آرمان‌ها و اهداف هر جامعه‌اي و آخرين ادراک از درک‌ها و دستاوردهاي هنري و فرهنگي مي‌باشد که به اين دليل به هنر هفتم مشهور است، پس مسلماً هميشه در طول تاريخ آخرين دستاورد يک علم فرهنگي پيشرفته‌ترين و مؤثرترين جلوه فرهنگ‌سازي و گراينده افکار عمومي به‌سوي آرمان‌ها جامع هر جامعه‌اي بوده است.

اهميت و وجود سينما در کنار ديگر رسانه‌هاي فرهنگي يک امر بسيار مهم و در متن فرهنگ‌سازي جامعه اسلامي ما نيز به‌وضوح ديده مي‌شود تا جاي که رهبر کبير انقلاب ما در رابطه اين مهم فرمودند؛ اعتلاي سينماي کشور، نياز محسوس است و همه بايد اين حقيقت را دريابند که هنر مهم و بسيار برجسته سينما براي کشور، يک نياز و ضرورت محسوب مي‌شود.

نداشتن سينما در شهرستان فارسان به‌گونه‌اي است که  تاکنون تمهيداتي براي راه‌اندازي سينما براي اين شهرستان‌ در نظر گرفته نشده و اين در حالي است که مسئولان  وظيفه‌دارند شرايط و زيرساخت‌هاي مربوط به فعاليت‌هاي فرهنگي را در هر شهرستاني فراهم کنند.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 35934

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35934/خلأ-نبود-سينما-شهرستان-فارسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir