کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

13 تا 15 شهریورماه صورت می‌گیرد

برگزاری هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد

6 تير 1397 ساعت 18:10

دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران گفت: هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران 13 تا 15 شهریورماه با 10 محور در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ نشست خبری دبیران هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد با حضور رسول میرعباسی دبیر کنفرانس، محمود محمدرضاپور طبری دبیر علمی کنفرانس، حامدرضا ظريف صنايعی دبیر اجرای کنفرانس و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

رسول میرعباسی، یکی از دلیل برگزاری هفدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در دانشگاه شهرکرد را پتانسیل علمی دانشگاه، وجود زیرساخت‌های لازم برای اجرای کنفرانس، رشد علمی دانشگاه در چند سال اخیر و مادر بودن دانشگاه شهرکرد عنوان کرد و افزود: این همایش 16 سال است که در ایران برگزار می‌شود و هفدهمین دوره آن 13 تا 15 شهریور در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در ادامه گفت: با توجه به اهمیت آب و چالش‌های به وجود آمده، دانشگاه شهرکرد از سال 76 تاکنون هشت همایش با این موضوع برگزارکرده است و با همکاری محققان و فرهیختگان صنعت آب کشور به ارائه آخرین دست‌آوردها در زمینه مهندسی هیدرولیک برای رفع نیازهای پژوهشی صنعت آب کشور و توجه به بحث‌های محیط زیست و توسعه پایدار در بحث‌های مهندسی آب گام‌های جدی و ارزشمندی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه این همایش 10 محور دارد افزود: این محورها عبارت از مهندسی رودخانه، ​​​هیدرولیک محاسباتی، هیدرولیک دریا و سواحل، هیدرولیک محیط‌های متخلخل، هیدروانفورماتیک، هیدرولیک محیط زیستی، ماشین‌های هیدرولیکی، سازه‌های هیدرولیکی، سیستم‌های انتقال و توزیع آب، کاربرد GIS و RS در مهندسی هیدرولیک هستند.

تحکیم همکاری و تعامل میان محققان مهم‌ترین دلیل برگزاری کنفرانس ملی هیدرولیک است

محمود محمدرضاپور طبری دبیر علمی این کنفرانس نیز هدف از برگزاری این همایش را تحکیم همکاری و تعامل میان محققان هیدرولیک عنوان کرد و گفت تا کنون 220 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود تا 15 تیر این تعداد به 400 اثر برسد.

وی با اشاره به اینکه مقالات در زمان برگزاری همایش به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد اضافه کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه و نمایشگاه در حاشیه این کنفرانس از برنامه‌های جانبی این همایش است.

کنفرانس ملی هیدرولیک ایران ریشه‌دارترین کنفرانس در زمینه آب است

حامدرضا ظريف صنايعی دبیر اجرای کنفرانس ملی هیدرولیک ایران نیز در این نشست گفت: مقدمات لازم برای برگزاری مطلوب این کنفرانس فراهم شده است و این کنفرانس ریشه‌دارترین کنفرانس در زمینه آب است و فرصت مناسبی برای معرفی استان است.

گفتنی است نتایج این کنفرانس درقالب کتاب و نمایه‌سازی سایت سیویلیکا در اختیار پژوهشگران و محققان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39624

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39624/برگزاری-هفدهمین-کنفرانس-ملی-هیدرولیک-ایران-دانشگاه-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir