کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد:

معلولان نیازمند احترام هستند نه ترحم

12 آذر 1396 ساعت 8:36

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد اولین مسئله در زمینه مسئولیت جامعه نسبت به معلولین را رعایت احترام دانست و بیان داشت: نگاه مردم، مسئولان و همه اقشار جامعه باید یک نگاه احترام آمیز باشد نه یک نگاه ترحم آمیز.


حیدر علیپور نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: هم جامعه نسبت به معلولین و هم معلولین نسبت به جامعه مسئولند.

وی اولین مسئله در زمینه مسئولیت جامعه نسبت به معلولین را رعایت احترام دانست و بیان داشت: نگاه مردم، مسئولان و همه اقشار جامعه باید یک نگاه احترام آمیز باشد نه یک نگاه ترحم آمیز.

وی با تاکید بر اینکه معلولان نیاز به ترحم ندارند، عنوان کرد: معلولان نیازمند احترام و حفظ شخصیت هستند.

علیپور با طرح این سئوال که آیا ما که خود را سالم می دانیم واقعا سالم هستیم؟ افزود: مگر فقط نقایص جسمی معلولیت محسوب می شود؟

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد ادامه داد: برخی از افراد دارای مسائل و مشکلات روحی، روانی و اخلاقی هستند که این به مراتب بسیار سخت تر از معلولیت جسمی است.

وی معلولین را شخصیت های توانمند و با استعداد خواند و افزود: اگر معلولان مورد توجه قرار گیرند منشا آثار ارزشمند و برکات فروانی در جامعه خواهند شد.

بالاترین ضربه به معلول منزوی کردن معلول است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ احترام و حفظ شخصیت معلولین در جامعه، خاطرنشان کرد: مشارکت دادن معلولان در تصمیم‌گیری ها و مسائل اجتماعی ضروری است.

علیپور با تاکید بر اینکه باید از فکر، برنامه ها و فعالیت های معلولان استفاده شود، یادآور شد: بالاترین ضربه به معلول منزوی کردن معلول است.

وی ادامه داد: آسیب و خطری که منزوی شدن برای معلول دارد بیش از معلولیت است.

علیپور خواستار مناسب سازی اماکن برای معلولان شد و گفت: آنچه بیش از هر چیز دیگر مورد تاکید است تحقق درصد ذکر شده در قانون برای اشتغال معلولان است.

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد با تاکید بر اینکه در زمینه توجه به معلولان هنوز تا حد مطلوب فاصله داریم، یادآور شد: دغدغه مهم معلولان مسکن و اشتغال است که این امر باید در کنار توجه به مسائل فرهنگی و دینی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی در انتها گفت: به هر حال افراد سالم و توانمند جامعه باید بدانند که معلولان هرگز نیازی به ترحم ندارند، همنوعان سالم باید همواره بکوشند تا کمبود موجود در معلولان رابه صورت یک جریان طبیعی نشان دهند و کاری نکنند که این کمبود، زندگی معلول را از حالت طبیعی خارج کند و او را به فردی منزوی و جدای از جامعه تبدیل سازد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 37419

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37419/معلولان-نیازمند-احترام-هستند-نه-ترحم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir