کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی بیانات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر؛

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های خارجی

26 خرداد 1397 ساعت 8:59

سایتهای خبری خارجی به صورت گسترده خطبه های نماز عید فطر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را پوشش دادند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر امسال با تبریک این عید به همه مسلمانان جهان گفتند: عید فطر روزی است که افرادی که زحمت کشیده و عبادت کردند، پاداش خود را می‌گیرند.

ایشان فرمودند: خداوند متعال ماه رمضان را میدان مسابقه قرار داد تا مومنان به وسیله عبادت به رضای الهی نزدیک شوند. خوشبختانه هر ساله ملت ما در این مسابقه امتیاز بیشتری نسبت به سال‌های گذشته بدست می‌آورند. هر وقت سال‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، معنویت، کارهای نیک و خیرخواهانه و جزءخوانی قرآن بین مردم را بیشتر می‌بینیم.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در چند سال قبل جزءخوانی در یکی از شهرها وجود داشت اما امروز در اکثر شهرها این جزءخوانی را داریم. همچنین مجالس دعا و ذکر از سال‌های گذشته گرمتر و پررونق تر بوده است. در مساجد، خیابان‌ها و کوچه‌ها، سفره‌های افطاری بین مردم پهن شد. اوج درخشندگی ماه رمضان در شب‌های قدر بود، با آن اجتماع عظیم مردم در شهرهای مختلف که با خدای متعال مناجات کردند. اینها همان تلاش در میدان مسابقه الهی است.

بیانات رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت که در ذیل به گوشه ای از آنها اشاره می شود؛

به گزارش مهرشبکه خبری المیادین با پوشش خطبه های رهبر انقلاب اسلامی ایران نوشت: آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر تاکید کرد که توطئه دشمنان در فشار اقتصادی بر ملت ایران نمود پیدا می کند تا مردم این کشور را مأیوس کند. مردم ایران باید به سمت کار و تولید و همکاری با دولت حرکت کند. کشورهای مستکبر همواره نقشه هایی برای تضعیف اراده این ملت دارند اما آنها شکست خواهند خورد.

سایت خبری النشره نیز با انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: دشمنان هرچقدر پول در منطقه خرج کردند چیزی به دست نیاوردند. آینده کشور به فضل الهی بهتر از شرایط کنونی خواهد بود. با وجود تبلیغات خصمانه، دیگر ملتها به ملت ایران نزدیک تر شده اند.

سایت خبری العهد نیز با پوشش سخنان رهبر انقلاب به نقل از ایشان نوشت: ملتهای جهان اسلام اهمیت روز جهانی قدس را برای یاری رساندن به فلسطین درک کردند. بزرگداشت این روز در ایران و دیگر کشورها طی سال جاری با مشارکت بیشتری رو به رو بود و این بدان معنی است که ملتهای اسلامی به ملت ایران نزدیک تر شده اند.

شبکه خبری المنار نیز ضمن پوشش گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید فطر، به انتشار اظهارات ایشان در خصوص توطئه های دشمنان، فشارهای اقتصادی آنها و همچنین حماسه مسلمانان در حمایت از روز قدس، پرداخت.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39525

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39525/بازتاب-بیانات-رهبر-معظم-انقلاب-رسانه-های-خارجی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir