کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶

سال پیش‌رو برای کشور و به ویژه استان باید «سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه» باشد/مسئولان تولید داخلی را تقویت و زمینه را برای صادرات م

30 اسفند 1395 ساعت 14:41

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و حلول سال ۱۳۹۶ به همه مردم شریف استان و ملت ایران تاکید کرد: سال پیش‌رو برای کشور و به ویژه استان باید «سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه» باشد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و حلول سال ۱۳۹۶ به همه مردم شریف استان و ملت ایران تاکیدکرد: سال پیش‌رو برای کشور و به ویژه استان باید «سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه» باشد.

متن کامل پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَة، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّة، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه

میلاد با سعادت دخت نبی‌ مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را و همچنین حلول سال جدید، سال ۱۳۹۶ شمسی را تبریک عرض می‌کنم.

ان‌شاءالله که خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق داده باشد، سالی پربار همراه با معنویت، تقوا، اخلاص و ایمان را آغاز کنیم و در عین حال این توفیق را هم داشته باشیم که گذری بر سال گذشته خودمان داشته باشیم و محاسبه جدی از آن چه که یک سال پشت سر نهادیم و درواقع یک سال بر پرونده‌ی قطور عمرمان افزوده شد، گذر عبرت‌آمیزی را ان‌شاءالله داشته باشیم و سال گذشته و سال‌های گذشته را درحقیقت توانسته باشیم چراغ راه آینده خودمان قرار بدهیم.

ضرورت محاسبه از أمور مهمّی است که انسان همیشه باید با آن درگیر باشد و به وسیله محاسبه بتواند، راه نورانی را پیش‌پای خودش بگذارد. سال پیش‌رو یکی از نکاتی که ان‌شاءالله زیاد مدّنظرمان باشد و بیش از گذشته حتما باید مورد عنایت‌مان قرار بگیرد آن است که «سبک زندگی دینی‌مان از گذشته ان‌شاءالله پررنگ تر باشد»؛ چرا روی این معنا من تاکید می‌کنم؟ به لحاظ این که امروز اگر ما باید جهاد کنیم، جهاد راستین ما در برابر دشمن روی آوردن به سبک زندگی دینی است. دشمن تمام تلاش خودش را به کار گرفته است تا من و شما را از دین و سبک ‌زندگی دینی‌مان جدا کند؛ جهاد جزو وظایف اصلی مؤمن است؛ مؤمن مستمر جهاد می‌کند و اگر امروز بخواهیم مصداق روشن جهاد را برای مؤمن تبیین کنیم باید بگوییم روی آوردن به مسائل دینی است.

وجود نازنین پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه) در یک سخن نورانی و حدیث قدسی از خدای تبارک‌وتعالی نقل و بیان می‌کند که خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرماید « وجَدّد السّفینه، فأن البحر عمیقٌ عمیق» خدای تبارک‌وتعالی به بندگانش و وجود نازنین پیامبر (صلی‌الله‌علیه) می‌فرماید: در این دنیا که بَحر عمیقی است و همراه با انواع طوفان‌ها و شدائد است، بر کشتی سوار شو که آن کشتی مدام نوبه‌نو باشد. این نکته مهم را خدای تبارک‌وتعالی می‌فرماید؛ نو به نو باشد یعنی چی؟ یعنی مدام کشتی عمل و کشتی روی آوردن به دستورات خدا در زندگی‌ات نُو باشد و دین کهنه نشود؛ دستورات خدا کهنه نشود؛ سبک زندگی اسلامی کهنه نشود. این سفارش پروردگار به من و شما است.

نکته دیگری که امسال باید بیشتر مدنظرمان باشد، سبک زندگی معنوی است. برادران و خوهران این که می‌گوییم سبک زندگی معنوی یعنی چی؟ یعنی با خدا بودن. دشمن می‌خواهد ما را به دنیا سرگرم کند؛ به اشرافی‌گری سرگرم کند؛ به تجملات دنیا سرگرم کند و ما را از خدا باز دارد؛ از معنویت و ایمان و آخرت باز دارد. در همان حدیث پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه) از قول خداوند می‌فرماید « و کن لی أکن لک» تو با من باش تا من هم با تو باشم؛ تو برای من باش تا من هم برای تو باشم. این مهم است؛ این معنویت است.

برای خدا باشیم و برای غیر خدا نباشیم؛ برای دنیا، تجملات دنیا و تشریفات دنیا نباشیم. یک سال ان‌شاءالله که پیش رو داریم سالی سراسر معنویت باشد.این دو نکته؛ پس نکته اول «سبک زندگی‌مان در عمل سبک دینی باشد» و نکته دوم «سبک زندگی ما سبک معنوی و روی آوردن به خدای تبارک و تعالی در معنا و پرهیز از اشرافی‌گری‌ها و تجملات» و امثال آن‌ها باشد.

مسئله دوم، سال پیش‌رو برای کشور و به ویژه برای استان باید «سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه» باشد. برادران و خواهران و هم استانی‌های خوبم این که عرض می‌کنم نکته مهمی است. تفرقه به زندگی‌های و به استان ما خیلی آسیب‌زده است و باید از گذشته درس بگیریم و استان را در سایه وحدت و همدلی و همراهی رشد بدهیم. ان‌شاءالله در سایه همین همراهی و وحدت یک انتخابات پرشوری را داشته باشیم. انتخاباتی پُر از جمعیت و همه حضور پیدا کنیم و درعین حال انتخابات ما همراه با بصیرت باشد و درعین حال بکوشیم انتخابات ما خروجی مفید داشته باشد. اگر شوراهایی را انتخاب می‌کنیم ان‌شاءالله شوراهایی فعال، خدوم و متعهد انتخاب کنیم. اگر رئیس جمهور بر می‌گزنیم، رئیس جمهوری متعهد، صادق و خدوم ان‌شاءالله انتخاب کنیم و در سایه همین وحدت و همدلی ان‌شاءالله زمینه آبادانی استان‌مان را هم فراهم کنیم که این‌ها همه در سایه وحدت و همدلی تحقق پیدا می‌کند.

نکته سوم، سال پیش رو ان‌شاءالله چه در کشور و چه در استان باید «سال کار و تلاش با نگاه داخلی» باشد. دیگر نگاه‌های بیرونی بَس است؛ همه‌ی ما و آحاد جامعه و مسئولان باید نگاه داخلی داشته باشیم؛ یعنی چی؟ یعنی مصرف کالاهای داخلی را رونق بدهیم. مبادا روی به کالاهای خارجی بیاوریم و دشمن و بیرون را تقویت کنیم. ما نیازمند اقتصادمقاومتی هستیم و اقتصادمقاومتی حتما یکی از عرصه‌هایش استفاده از کالاهای داخلی است.

مسئله دیگرتولید با کیفیت است؛ همه به تولید با کیفیت روی آوریم. مسئولان ان‌شاءالله کمک کنند و تولید را تقویت کنند. در عرصه‌های مختلف تولیدی پشتیبان و یاری‌گر باشند و زمینه صادرات محصولات را، محصولات استان‌مان را فراهم کنند. نباید محصولات استان ما روی زمین بماند. خبرهایی می‌شنویم و در گذشته هم شنیدیم که بعضی از محصولات استان روی زمین می‌ماند. در آینده برای این‌ مسائل عزیزان برنامه بهتری را تدارک ببینند که خلاصه سالی پُر از تلاش و جدیت در اقتصادمقاومتی همراه با روی آوردن به کالاهای داخلی و همراه با تولید با کیفیت و همراه با حمایت از کار و تولید و همراه با صادرات داشته باشیم.

و نکته چهارم، من یک توصیه داشته باشم خدمت همه شما خوبان و هم استانی‌های خوبم. همه شما می‌خواهید ان‌شاءالله سالی پربار داشته باشید. لازمه‌اش این است که از همین امروز که روز آغاز سال جدید است و فردا که روز اول سال ان‌شاءالله آغاز می‌شود، بنشینید برای خودتان برنامه تنظیم کنید، برنامه یک ساله؛ در أمور عبادی برای خودتان برنامه بریزید؛ برنامه‌های عبادی من در این یک سال چه باشد. برای شغلم برنامه بریزم شغلی که دستم است، در این یک سال چگونه آن را پیش ببریم. برای أمور خانواده و تفریح همین الان بنشینم یک ساله برنامه‌ریزی کنم. برای أمور عملی و مطالعاتی‌ام همین الان بنشینم و برنامه یک ساله تدوین کنم. کارهایی که وظیفه دارم انجام بدهم و کارهایی که وظیفه دارم ترک کنم، همین الان بنشینم و یک برنامه یک ساله برای خودم تنظیم کنم. می‌خواهم بگویم یک سال با برنامه داشته باشیم؛ یک سال بی‌برنامه نداشته باشیم. ما اگر امسال‌ ما هم مثل سال‌های گذشته خدایی نخواسته و نستجیربالله بی‌برنامه باشد – البته گذشته هم ان‌شاءالله با برنامه بوده- ضرر کرده‌ایم.

بنابراین امسال این معنا را امتحان کنید. امسال برنامه ریزی کنید و پایان سال ببینید، چقدر موفقیت و رشد دارید. بنابراین توصیه جدی من این است که از همین الان بنشینید یک برنامه یک ساله برای خود و خانواده و آن وظایفی که دارید، تدوین کنید تا ان‌شاءالله خداوند تبارک‌وتعالی هم کمک کند.

آخرین نکته که نکته پنجم من باشد تشکر از مسئولان به خاطر زحماتی که در این یک سال متحمل شدند و تشکر از مردم خوبمان و هم استانی‌های خوبمان به خاطر صبوری آن‌ها در همه مشکلات و همه نارسایی‌ها و همراهی که با انقلاب خودشان داشتند. به هر حال ما سال خیلی مرفّی را پشت سر نگذاشتیم؛ مردم سختی‌هایی داشتند و با بسیاری از فراز و نشیب‌های اقتصادی مواجه بودند اما صبر و همراهی کردند و با دولتمردان و نظام همراهی کردند و صبوری به خرج دادند، چون انقلاب مال خودشان است. جای واقعا تقدیر و تشکر دارد.

ان‌شاءالله سال پیش رو سال تحول و سال شکوفایی در همه عرصه‌ها باشد و این هم لازمه‌اش بصیرت و انتخاب درست است. خداوند تبارک و تعالی در قرآن می‌فرماید «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم»، مردم تغییر دست خود شما است؛ سرنوشت شما دست خود شما است. ما در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خودمان را مشخص می‌کنیم. افرادی را که می‌خواهیم به عنوان مسئول برگزینیم و کارمان و أمورمان را به دست او بسپاریم، پای صندوق‌های رأی مشخص می‌کنیم؛ بنابراین پای صندوق رأی سرنوشت خودمان را تعیین می‌کنیم که مراقب باشیم، سرنوشت‌مان را خوب رقم بزنیم تا ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی هم آینده خوب را برای ما رقم بزند.

من مجدداً تبریک می‌گویم. حتماً در سایه عنایت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) ان‌شاءالله سال خوبی را شما و ما همه در کشور شاهد خواهیم بود. سال اضمحلال و نابودی استکبار و سال قوت گرفتن هر چه بیشتر مقاومت و انقلاب اسلامی و سال پیروزی شما مردم خوب در عرصه‌های مختلف چه در عرصه‌های فردی و خانوادگی و چه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را ان‌شاءالله شاهد باشیم. برای همه شما آرزوی موفقیت دارم.

والسّلام علیکم و رحمةالله

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 33765

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33765/سال-پیش-رو-کشور-ویژه-استان-باید-وحدت-پرهیز-جدی-تک-روی-تفرقه-باشد-مسئولان-تولید-داخلی-تقویت-زمینه-صادرات-م

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir