کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت:

واکسیناسیون قبل از اعزام به کربلا اجباری نیست

22 مهر 1397 ساعت 12:22

دبیر کمیته امداد و نجات ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه واکسیناسیون قبل از اعزام به کربلا اجباری نیست، در این باره به علاقمندان به پیشگیری از بیماری ها توصیه هایی کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سیدعلی مرعشی درباره داروهای مورد نیاز برای خدمات درمانی در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: داروها طی دو روز گذشته از طریق مرز زمینی مهران به عراق حمل شد و آمبولانس و اتوبوس های آمبولانسی ما نیز انتقال یافت.

وی خاطرنشان کرد: ظرف سه روز ۱۰۰ نفر از نیروهای ما در عتبات جای خواهند گرفت و خدمات رسانی نیز از هشتم صفر آغاز خواهد شد.

مرعشی افزود: محل اسکان زائرین در ستاد بازسازی عتبات تیم پزشکی و درمانگاه خود را مستقر کرده و در فاصله کربلا و نجف نیز درمانگاه ها را تنظیم کرده ایم و لیست کلی درمانگاه ها و فاصله تا درمانگاه بعدی را نصب کرده ایم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: ۴۰ مکان توسط گروه های هلال احمر ایجاد شده و خدمات را در این ایام ارائه خواهند داد.

مرعشی همچنین توصیه کرد بیماران خاص در ایام اربعین حسینی داروهای خود را به همراه داشته باشند.

وی افزود: در لیست ما نزدیک ۴۰۰ قلم دارو وجود دارد که از نظر ژنریک همه بیماری ها را پوشش می دهد اما اگر زوار از شرکتی خاص دارو تهیه می کنند، توصیه می کنیم این داروها را همراه خود داشته باشند ؛ داروی این زوار مشکلی برای ورود به عراق نخواهد داشت.

دبیر کمیته امداد و نجات ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه تصریح کرد: واکسیناسیون خاصی برای عراق توصیه نشده است و تزریق واکسن هایی نظیر آنفولانزا یا علیه عفونت های تنفسی باید دو هفته قبل از اعزام انجام شود.

مرعشی همچنین تاکید کرد که همراه داشتن دفترچه بیمه الزامی نیست و هزینه بیمه دریافت شده در سامانه سماح، تمام امور درمانی در عراق را پوشش خواهد داد.

وی درباره بیماری های شایع در این ایام توضیح داد: بیشترین مشکل زوار در گرفتگی های عضلانی و مفاصل و در درجه دوم بیماری تنفسی بدلیل تجمع زیاد و فاصله نزدیک اسکان به موکب ها و نیز تفاوت درجه حرارت روز و شب در عراق است؛ بنابراین رعایت بهداشت فردی بسیار کمک کننده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40578

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40578/واکسیناسیون-قبل-اعزام-کربلا-اجباری-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir