کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري فارسان:

شهر فارسان بدون حادثه شب چهارشنبه آخر سال را سپري كرد

23 اسفند 1396 ساعت 11:04

مسئول سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري فارسان گفت: 30 کد مأموريتي به محل‌هاي وقوع آتش‌سوزي در سطح شهر اعزام شدند و خوشبختانه مصدومي در اين رابطه نداشته‌ايم. چهارشنبه‌سوري، حاكي از بدون حادثه بودن اين شهر بوده است.


به گزارش جهانبین نیوز نظري مسئول سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري فارسان در گفت‌وگو با پيرغار، در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال در فارسان اظهار کرد: بيشتر حوادث آتش‌سوزي مربوط به آتش گرفتن لاستيک خودروها بوده است.

وی نقش به سزاي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني اين سازمان، در راستاي ترويج فرهنگ ايمني شهروندان را ازجمله برنامه‌هاي مهم قلمداد کرد و گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزش و پيشگيري از حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن‌ها در مدارس، مساجد، چاپ و توزيع پوسترهاي آموزشي و ويژه چهارشنبه‌سوري، نصب تابلوهاي هشداردهنده نکات ايمني در معابر سطح شهر و درج نکات و هشدارهاي ايمني در جرايد و سايت‌هاي خبري و استفاده مناسب از فضاي مجازي، ارسال پيامک به شهروندان از عوامل کاهش حوادث امسال بوده است.
 
نظری خاطرنشان کرد: در مجموع مي‌توان اين‌طور ارزيابي کرد که امسال، شب چهارشنبه آخر سال را با همکاري شهروندان در کنار نيروهاي امدادي و انتظامي به‌خوبي و بدون حوادث پشت سر گذاشتيم که بسيار حائز اهميت است و از مشارکت قابل‌تحسين شهروندان در اين زمينه تشکر مي‌کنيم.

چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوري) يکي از آيين‌هاي نوروزي است، که بايستي آميزه‌اي از چند رسم متفاوت باشد، «مراسم چهارشنبه‌سوري» را در برخي از شهرها چهارشنبه آخر سال نام دارد درباره‌ي چهارشنبه‌سوري، کتاب‌ها و سندهاي تاريخي، مطلبي يا اشاره‌اي نمي‌يابيم و تنها در اين قرن اخير، يا دقيق‌تر، در اين نيم‌قرن اخير است که مقاله‌ها و پژوهش‌هاي متعددي دراين‌باره منتشرشده و يا در نوشته‌هاي مربوط به نوروز به چهارشنبه‌سوري نيز پرداخته‌اند.
 
برگزاري چهارشنبه‌سوري که در همه‌ شهرها و روستاهاي ايران، بدين‌صورت است که شب آخرين چهارشنبه‌ي سال (نزديک غروب آفتاب روز سه‌شنبه)، بيرون از خانه، جلو در در فضايي مناسب، آتشي مي‌افروزند و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روي آتش مي‌پرند و با گفتن: «زردي من از تو، سرخي تو از من»، بيماري‌ها و ناراحتي‌ها و نگراني‌هاي سال کهنه را به آتش مي‌سپارند تا سال نو را با آسودگي و شادي آغاز کنند. از باورها و رسم‌هاي چهارشنبه‌سوري که هنوز به‌کلي فراموش نشده‌اند و در برخي از شهرها و روستاها هنوز اين مراسم‌ها برگزار مي‌شوند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 


کد مطلب: 38878

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38878/شهر-فارسان-بدون-حادثه-شب-چهارشنبه-آخر-سال-سپري-كرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir