کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدف ترور شخصیتی ابوالقاسم طالبی بوده است/ طالبی کارگردانی نیست که فیلم مبتذل بسازد/ قلاده های طلا در تاریخ سینمای ایران خواهد ماند/ "محسن مخم

12 دی 1397 ساعت 21:12

اکبر سنگی گفت: حرف من این است وزارت اطلاعات چه هدفی داشته که ابوالقاسم طالبی را اطلاعاتی معرفی کرده است؟ مگر این کار جرم نیست؟


به گزارش جهانبین نیوز ؛ اکبر سنگی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص فیلم سینمای قلاده های طلا و حواشی پیرامون آن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: من خودم در این فیلم بازی کرده ام، قلاده های طلا فیلمی است که فتنه ۸۸ را به خوبی روایت می کند و کسی نباید از بیان این حقایق ناراحت شود.



وی افزود: ابوالقاسم طالبی کارگردانی نیست که از این فیلم های مبتذل و سطحی بسازد، او فردی دغدغه مند است که پرده از مسائلی بر می دارد که ممکن است باب میل خیلی ها نباشد، این که یک سری این فیلم و کارگردانش را مورد هجمه قرار می دهند طبیعی است چرا که با ساخته شدن چنین فیلم هایی منافعشان به خطر می افتد و دستشان رو می شود.



بازیگر سینمایی قلاده های طلا بیان داشت: در اعتراضات سال ۸۸ ممکن است که یک عده ای معترض به گرانی یا اوضاع اقتصادی بوده باشند اما همان موقع هم که این اتفاق افتاد یک سری افرادی که با نظام عناد داشتند از مردم سوءاستفاده کردند.



وی در ادامه گفت: خیلی ها به من گفتند چرا در این فیلم بازی کرده ام، من هم در جواب گفتم چرا فکر می کنید من از شما اطلاعات سیاسی کم تری دارم؟ من هم دقیقا می دانم که چه خبر است، یک بخش هم در فیلم راجع به یک اطلاعاتی بود که خیانت می کرد و این مستند بود، اگر غیر از این بود حتما می آمدند و در مورد آن مصاحبه می کردند و می گفتند که واقعیت ندارد.



سنگی اذعان داشت: فیلم قلاده های طلا فیلمی است که در تاریخ سینمای ایران خواهد ماند، فیلمی است که حرف برای گفتن دارد و طبیعتا هر فیلمی که حرفی برا گفتن داشته باشد یک سری مخالف پیدا می کند، مگر این که بروید یک فیلم مثل ۵۰ کیلو آلبالو بسازید که یک عده بیایند بزنند و برقصند، کسی هم با شما کاری ندارد.



وی در ادامه افزود: نه کیش را و نه ریش را باور کنید، این که همه ما در صنف سینما هستیم دلیل نمی شود که همه مثل هم باشیم، در یک صنف هستیم ولی دارای یک نگاه عقیدتی نیستیم، نگاه می کنند که از طرف کدام جناح امکانات بیشتری به آن ها می دهند که به سمت آن ها بروند.



این بازیگر پیشکسوت سینما تشریح کرد: همه فیلم ها در این نظام ساخته می شود ولی متاسفانه همه آدم های سینما همسو و همراه با نظام نیستند، به عنوان مثال یک کارگردان مثل محسن مخملباف در این نظام رشد کرد، از سر سفره این نظام نان خورد، از امکانات این نظام استفاده کرد اما حالا ببینید کجاست و چه فیلم هایی علیه کشور خودش می سازد و به نظام دهان کجی می کند.



وی در ادامه گفت: ما باید تکلیف خودمان را روشن کنیم، من همیشه گفته ام این ها که به آن طرف آب ها رفته اند و حتی علیه کشورمان فیلم می سازند، شرف دارند به آنهایی که این جا زندگی می کنند و از امکانات این جا استفاده می کنند ولی همدل با نظام نیستند.



سنگی خاطرنشان کرد: اگر وارد این عرصه شوید بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید که چه کسی کدام طرفی و چه کاره است، وزارت ارشاد خودش می داند که چه کسانی اهل چه کارهایی هستند، غیرممکن است که نداند، حالا وزارت ارشاد چرا با این افراد مدارا می کند و سکوت می کند را من نمی دانم.





وی اظهار داشت: ابوالقاسم طالبی سردبیر و صاحب امتیاز روزنامه سینما ویدئو بود، در آن مقطع من مسئول انجمن بازیگران کشور بودم و به همین دلیل گهگاهی مطالبی از ما را چاپ می کرد، خیلی دوست داشت که فیلم بسازد و بعدها فیلمساز شد، فیلم قلاده های طلا یک فیلم تکنیکی درخشان بود، من اعتقاد دارم که طالبی آدمی پویا و خوش فکر است، خیلی از این آدم هایی که زیر پتو اظهار نظر می کنند برای خیلی از کاندیداهای ریاست جمهوری فیلم ساختند که الان با نظام عناد دارند، این ها همچنان می خواهند ابوالقاسم طالبی را ترور شخصیتی کنند که چرا قلاده های طلا را ساخته است.



سنگی در واکنش به این که وزارت اطلاعات چند روز قبل در خبری ابوالقاسم طالبی را یک کارمند مستعفی وزارت اطلاعات معرفی کرده بود عنوان کرد: به نظر من وزارت اطلاعات سعی دارد که آقای طالبی را ترور شخصیتی کند، اگر یک کارمند وزارت اطلاعات جایی برود و خودش را اطلاعاتی معرفی کند مرتکب جرم شده و اگر کسی اطلاعاتی نباشد و خودش را اطلاعاتی معرفی کند این هم جرم است، حالا چگونه آقای وزارت اطلاعات می آید و یک شخصی را اطلاعاتی خطاب می کند، از این کارش چه منظوری دارد؟ آقای ابوالقاسم طالبی برای حفظ صیانت نظام و منویات انقلاب علیه کسانی که بر ضد نظام کاری کرده اند و حرفی زده اند برخاسته است، آیا این دلیلی بر اطلاعاتی بودن این فرد می شود؟ اگر این گونه باشد دیگر نباید علیه کسانی که با نظام ما عناد دارند مقابله کنیم.

وی در ادامه افزود: حرف من این است وزارت اطلاعات چه هدفی داشته که ابوالقاسم طالبی را اطلاعاتی معرفی کرده است؟ مگر این کار جرم نیست؟



اکبر سنگی در پایان گفت: کاراکتری که در فیلم به عنوان یک اطلاعاتی خیانت می کند مستند است، حالا این ها اگر این مسئله را قبول ندارند خب بیایند یک فیلم علیه همین بسازند به نام قلاده های آهنین و بگویند که نه این چنین نبوده است.





انتهای پیام/


کد مطلب: 41108

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41108/هدف-ترور-شخصیتی-ابوالقاسم-طالبی-بوده-کارگردانی-نیست-فیلم-مبتذل-بسازد-قلاده-های-طلا-تاریخ-سینمای-ایران-خواهد-ماند-محسن-مخم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir