کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حمايت وزارت ورزش و جوانان؛

10 زمين چمن مصنوعي در چهارمحال و بختياري راه اندازي مي شود

13 تير 1397 ساعت 11:17

مديرکل ورزش و جوانان استان گفت: با نگاه ويژه دکتر سلطاني فر به توسعه ورزش در مناطق محروم، 10 زمين چمن مصنوعي در مرکز دهستان هاي استان احداث خواهد شد.


به گزارش جهانبین نیوز، حميد کريمي مدير کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري اظهار کرد : با حمايت وزارت ورزش و جوانان اعتبار احداث ۱۰ زمين چمن مصنوعي تامين و به زودي عمليات احداث اين اماکن در مرکز دهستان هاي کمتر توسعه يافته آغاز خواهد شد.

کريمي افزود: اين اماکن ورزشي با ۳۰ ميليارد ريال اعتبار احداث که پس از راه اندازي براي ۲۰ نفر نيز بصورت مستقيم ايجاد اشتغال خواهد شد.

وي با اشاره به سياست هاي وزرات ورزش و جوانان با هدف توسعه ورزش در روستاها يادآور شد: زمين هاي چمن مصنوعي در مرکز دهستان هاي کمتر توسعه يافته و براي ترغيب جوانان به ورزش احداث خواهد شد.

مديرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: علاوه بر ده رشته توپي آقايان و بانوان، رشته هاي ورزشي ديگر نيز مي توانند تمرينات خود را در اين زمين ها پيگيري کنند.

کريمي يکي از امتيازات بزرگ احداث زمين هاي با ابعاد ۲۲ در ۴۴ چمن مصنوعي را زمان يکماهه براي راه اندازي دانست و يادآور شد: علاوه بر سرعت بالا براي راه اندازي اين اماکن، با وجود شرايط کم آبي در کشور و استان بايد به سمت ساخت اماکن ورزشي با کمترين ميزان مصرف آب و هزينه هاي نگهداري پيش رفت.

وي عنوان داشت: با توجه به شرايط اقليمي و همچنين هزينه بالاي نگهداري چمن طبيعي، استفاده از چمن مصنوعي بهترين انتخاب براي توسعه ورزش همگاني و ايجاد شور و نشاط بين مردم است.

کريمي تصريح کرد: با هزينه ساخت يک سالن ورزشي که حدود دوسال نيز زمان نياز دارد مي توان ده ها زمين چمن در کمترين مدت زمان براي رونق ورزش و صرفه جويي در هزينه ها ساخت.

وي گفت: متاسفانه فقر حرکتي علاوه بر خانواده هاي شهري، خانواده هاي روستايي را به شدت تهديد مي کند و براي پيشگيري از آسيب هاي جدي، بايد براي توسعه ورزش در روستاها تلاش کرد.

گفتني است علاوه بر برنامه ريزي اين اداره براي احداث زمين هاي چمن مصنوعي؛ از ابتداي سال جاري با حمايت وزارت ورزش و جوانان، فدراسيون ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي و خيرين ورزش يار، ۱۰۰ خانه ورزش روستايي نيز در استان چهارمحال و بختياري تجهيز و راه اندازي شده است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 39688

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39688/10-زمين-چمن-مصنوعي-چهارمحال-بختياري-راه-اندازي-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir