کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آئین معارفه نخستین امام جمعه شهر سودجان؛

نمازجمعه راهی برای رهایی از لغزش‌ها و وسوسه‌های شیطانی است/نماز جمعه مایه انسجام و وحدت جامعه اسلامی است

29 فروردين 1395 ساعت 8:55

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نمازجمعه راهی برای رهایی از لغزش‌ها و وسوسه‌های شیطانی است و رحمت و برکت الهی به سوی کسانی که در نماز جمعه حضور می‌یابند ساری و جاری می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در سفر به شهر سودجان که به منظور معرفی نخستین امام جمعه این شهر صورت گرفت، اظهار کرد: برگزاری نماز جمعه در هر شهری از مصدایق بارز نزول رحمت و برکات الهی است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در ماه رجب در رحمت را بر روی مردم گشوده است چون این ماه، ماه نزول رحمت و برکات ویژه بر بندگان است و این برکت در این ماه عزیز به مردم سودجان بطور ویژه اعطا شده است چون از این پس در این شهر نماز جمعه برپا خواهد بود.

نکونام با بیان اینکه اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین اسلام بسیار بلند و بی‌بدیل است ادامه داد: نماز جمعه، خطبه‌هایش، موعظه‌هایش، توصیه‌اش به تقوا، سخن سیاسی و اجتماعی‌اش، مطالبه‌اش از مردم و مسئولان و همه آن چه که در نماز جمعه شکل می‌گیرد، ذکر است و ارزشمند پس باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و سعی کنیم همه شهرها و روستاها از این ثواب بهرمند باشند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کسانی که غسل جمعه می‌گیرند و خود را معطر و لباس تمیز بر تن می‌کند و به قصد حضور در نماز جمعه حرکت می‌کند، هر قدمی که بر می‌دارند ذکر است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با شاره به اینکه برگزاری و حضور در نماز جمعه بسیار مهم است افزود: حضور در نماز جمعه دنیا و آخرت انسان را تأمین می‌کند و از همین‌رو باید به آن توجه شود.

نکونام تاکید کرد: باید همه ارکان نماز جمعه از امام جمعه تا مردم و مخاطبان نماز جمعه به محتوای آن بهاء دهند و به همه توصیه‌های گفته شده در آن عمل کنند و باور داشته باشند که سعادت و رستگاری‌ در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وی نمازجمعه را راهی برای رهایی از لغزش‌ها و وسوسه‌های شیطانی دانست و اضافه کرد: رحمت و برکت الهی به سوی کسانی که در نماز جمعه حضور می‌یابند ساری و جاری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری نماز جمعه را مایه انسجام و وحدت جامعه اسلامی عنوان و بیان داشت: اجتماع بزرگ نماز جمعه یأس و ناامیدی دشمنان را به همراه دارد و تودهنی محکم برای ان‌ها است.

نکونام نماز جمعه را مایه اقتدار جامعه معرفی و گفت: حضور در نماز جمعه وحدت امت اسلامی را تقویت می‌کند و بصیرت و آگاهی به جامعه اسلامی می‌بخشد.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام حسین محمدزاده امام جمعه شهر سودجان خدمت‌گذاری در این سنگر را توفیقی بزرگ عنوان و خاطرنشان کرد: سنگر نماز جمعه یک نهاد مردمی است که با وجود مردم این سنگر و نماز برگزار خواهد شد و به یقین بدون وجود شما این نماز از شکوه و عظمت برخوردار نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک و همکاری مردم متدین و ولایت‌مدار این شهر بتواند یک نماز جمعه باشکوه در در سودجان برگزار کنند و ادامه داد: امیدوارم به واسطه نماز جمعه شاهد آبادانی و رونق معنوی و مادی در این شهر باشیم.

در انتهای آئین معارفه امام جمعه سودجان حجت‌الاسلام سیدمرتضی احمدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن قرائت حکم انتصاب نخستین امام جمعه شهر سودجان بیان داشت: بنابه درخواست اهالی شهر سودجان و تأیید حضرات آقایان علمای اعلام (ایدهم‌الله تعالی)، حجت‌الاسلام حسین محمدزاده به مدت سه سال به سمت امام جمعه این شهر منصوب شدند.

وی تاکید کرد: با انتصاب امام جمعه شهر سودجان، تعداد ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری به ۲۵ نفر رسیده است که بسیاری از مناطق دیگر نیز مستعد حضور امام جمعه هستند که در آینده برای آن شهرها نیز برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز جمعه تریبون نظام است ادامه داد: دوری از نماز جمعه انحراف در مسیر حقیقت است و پایگاه‌های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی‌سازی توطئه‌های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 28266

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28266/نمازجمعه-راهی-رهایی-لغزش-ها-وسوسه-های-شیطانی-نماز-جمعه-مایه-انسجام-وحدت-جامعه-اسلامی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir