کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان کيار:

پانصد و پنجاه و دو ميليارد ريال تسهيلات اشتغال زا به شهرستان کيار اختصاص يافت

29 مهر 1396 ساعت 8:15

رئيس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان کيار از اختصاص پانصد و پنجاه و دو ميليارد ريال تسهيلات اشتغال زا به شهرستان کيار جهت رونق توليد و اشتغال در شهرستان کيار خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کیار بیدار، هزاریان گفت: در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال و به منضور عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري و به منظور کمک به اشتغال جوانان جئوياي کار و کارگاه هاي اشتغال زا تسهيلات اشتغال زايي براي متقاضيان کارآفرين شهرستان کيار اختصاص يافت.

وي افزود: اين تسهيلات در سه قالب مشاغل خانگي، اشتغال فراگير، و مشاغال روستايي در نظر گزرفته شده است که متقاضيان و واجدان شرايط دريافت تسهيلات پس از ثبت نام در سامانه رفاه ايرانيان با مراجعه به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعي و ارائه طرح هاي مورد نظر خود جهت ايجاد اشتغال ر قالب هاي صنعت، گردشگري يا کشاورزي به ادارات ذي ربط معرفي مي شوند و پس از تائيد طرح توسط ادارات مربوطه به بانک هاي عامل جهت دريافت تسهيلات معرفي مي شوند.

رئيس اداره کار، تعاون و رفاه اجتمعاي شهرستان کيار گفت: تسهيلات پيش بيني شده با کارمزد ۴% با يکسال دوره تنفس از زمان پرداخت تسهيلات به متقاضيان تسهيلات و زمان بازپرداخت ۵ساله در نظر گرفته شده است تلاش شده است پرداخت تسهيلات به متقاضيان به گونه اي انجام شود که مشکلاتي همچون تعداد ضامن و ....سد راه دريافت تسهيلات نشود.

هزاريان در تشريح نوع تسهيلات اعطايي به کارآفرينان و متقاضيان تسهيلات اشتغال در شهرستان کيار گفت: در زمينه حمايت از مشاغل خانگي مبلغ ۱.۱۲۵ميليارد تومان با سقف حداکثر ۵ميليون تومان تسهيلات براي هر متقاضي، ۴۲.۱۰۰ميليارد تومان جهت متقاضيان استفاده از تسهيلات فراگير بدون سقف حداکثر تسهيلات دريافتي و ۱۲ميليارد تومان جهت تسهيلات مشاغل روستايي در نظر گرفته شده است.

وي افزود: علاوه بر مبالغ مذکور که توسط ارگان هاي دولتي به متقاضيان تسهيلات اشتغال زا پرداخت مي شود، نهادهايي همچون کميته امداد امام خميني(ره)، سازمان بسيج و سازمان بهزيستي نيز در جهت اعطاء تسهيلات اشتغال زا به افراد تحت پوشش و حمايت خود که متقاضي استفاده از تسهيلات اشتغال در سطح استان چهارمحال و بختياري باشند نيز همکاري مي نمايند.

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي در پايان سخنان خود اتز اجراي دو طرح کاج و تکاپو به منظور جذب و افزايش مهارت هاي دانش آموختگان دانشگاهي خبر داد و افزود: کارجويان داراي مدارک دانشگاهي که موفق نشده اند به کار مشغول شوند لازم است در سامانه رفاه ايرانيان ثبت نام نمايند تا از طريق کارفرمايان جحذب و به کار مشغول شوند.

وي افزود: جذب اين افراد براي کازرفرمايان هيچ هزينه اي ندارد و بيمه کارجوياني که از طريق طرح هاي کاج يا تکاپو بکارگير شوند از طريق سامالنه تامين اجتماعي و حقوق آنلان از طريق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به صورت حقوق اداره کار به مدت دو سال پرداخت مي شود.

رئيس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان کيار از متقاضيان دريافت تسهيلات اشتغال زا خواست قبل از مراجعه به ادارات و نهادها جهت دريافت تسهيلات ابتدا در سامانه رفاه ايرانيان به آدرس samanehrefah.ir ثبت نام نمايند.

انتهاي پيام/۵۸۰ک


کد مطلب: 36726

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36726/پانصد-پنجاه-دو-ميليارد-ريال-تسهيلات-اشتغال-زا-شهرستان-کيار-اختصاص-يافت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir