کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدیدترین زیردریایی ایران امسال رونمایی می‌شود/ ناوگروه ارتش امشب از روسیه برمی‌گردد

10 تير 1392 ساعت 13:44

فرمانده نیروی دریایی ارتش از عملیاتی شدن زیردریایی جدید، ناوهای موشک انداز و ناوشکن جماران2 در سال جاری خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری که در ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: در سال جاری زیردریایی فاتح، ناوهای موشک انداز کلاس کمان و ناوشکن جماران۲ در بندرعباس به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ‌دستیابی جمهوری اسلامی ایران به زیردریایی کلاس فاتح نشاندهنده توانمندی ما در ساخت، تجهیز و بهره‌بردرای از این نوع زیردریایی‌های متوسط است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به سفر اولین ناوگروه ایرانی متشکل از دو ناو موشک انداز جوشن و پیکان به روسیه، گفت: این ناوگروه امشب به کشور برمی‌گردد.

سیاری ادامه داد: این ناوگروه روز جمعه صبح وارد بندر آستراخان روسیه شد و امشب از آن بندر خارج می‌شود و صبح پنجشنبه در منطقه چهارم در انزلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

سیاری افزود: این ناوگروه ۷۰۰ مایل تا دهانه رودخانه ولگاگراد و ۱۰۰ مایل نیز در این رودخانه حرکت کرد تا به بندر آستراخان روسیه رسید و ۴ روز در این بندر استقرار داشت.

وی تصریح کرد: اهمیت حضور ناوهای ایران در آب‌های جنوب و شمال بخصوص آب‌های آزاد مورد توجه و تاکید فرمانده معظم کل قوا است و نیروی دریایی ماموریت دارد با حضور خود در دریاهای آزاد اقتدار نظام را به معرض نمایش بگذارد.

سیاری در ادامه اظهار داشت: این ناوگروه با حضور در بندر روسیه از ناوهای این کشور بازدید خواهد کرد و کارشناسان روسی ناوهای ایران را خواهند دید. همچنین مسابقات ورزشی و بازدید از مراکز آموزشی در برنامه‌های این سفر بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور در بندر روسیه برای جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است،‌گفت: ما در جهت توسعه تعاملات دریایی و تحکیم روابط صلح و دوستی با همه کشورهای حاشیه دریای خزر رابطه خواهیم داشت.

وی افزود: این حضور نشان از تعاملات نیروی دریایی ایران و روسیه و صلح و دوستی بین دو کشور است و هر دو در مقابل تهدیدات احتمالی با هم همکاری خواهند کرد. دریای خزر دریای صلح و دوستی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ناوگان دریایی ایران در بنادر کشورها باعث تحکیم روابط صلح و دوستی در منطقه و فرامنطقه می‌شود، گفت: ما برای اولین بار در فروردین ماه در بندر چین و اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم و هم اکنون نیز ناوگروه بیست و ششم ما در آب‌های‌ آزاد به انجام ماموریت خود مشغول است و ظرف ۳ روز آینده در بندر سلاسه عمان و سپس در جیبوتی پهلو خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص سفر فردای خود به روسیه اظهار داشت: در جهت اجرای مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد کل ارتش بنده امشب در راس هیئتی به بندر سن‌پترزبورگ روسیه برای بازدید از نمایشگاه محصولات دریایی عزیمت خواهم کرد.

سیاری ادامه داد: در این سفر علاوه بر بازدید از نمایشگاه توانمندی های دفاعی، در دیدار با مقامات و فرماندهان نیروی دریایی روسیه درخصوص برگزاری رزمایش مشترک میان دو کشور نیر صحبت خواهد شد هرچند تصمیم نهایی در این باره با تایید سلسله مراتب صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هدف از این سفر ملاقات با مسئولین نیروهای دریایی شرکت‌ کننده در نمایشگاه دریایی ۲۰۱۳ روسیه و افزایش تعامل میان ایران و کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، اقیانوس اطلس و آرام است.

سیاری با اشاره به بازدید از نمایشگاه فناوری‌های ۲۰۱۳ دریایی در روسیه گفت: بازدید از این نوع نمایشگاه‌ها در توان رزمی نیروی دریایی مؤثر است. ما با مشاهده این فناوری‌ها و استفاده از آنها می‌توانیم با بومی‌سازی آنها سطح فناوری در نیروی دریایی را در تراز جهانی نگاه داریم.

فرمانده نیرویی دریایی ارتش با بیان اینکه روز به روز وسعت حضور ما در دریاهای آزاد را افزایش خواهیم داد، اظهار داشت: حضور ایران در آب‌های آزاد در جهت برقراری امنیت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال معرفی وی به عنوان وزیر دفاع دولت جدید، گفت: همانطور که رئیس جمهور منتخب فرمودند، این گمانه‌زنی‌ها شایعه است.
منبع:فارس


کد مطلب: 6817

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/6817/جدیدترین-زیردریایی-ایران-امسال-رونمایی-می-شود-ناوگروه-ارتش-امشب-روسیه-برمی-گردد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir