کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با استاد نمونه دانشگاه آزاد شهرکرد:

شهید مطهری نقطه اتصال حوزه ودانشگاه/وظیفه معلمین بسیار سنگین واثر گذار است

13 ارديبهشت 1393 ساعت 9:54

یکی از اساتید برجسته دانشگاه آزاد شهرکرد گفت:شهید مطهری توانست یکی از نقاط اتصال حوزه و دانشگاه باشد.


به گزارش جهانبین حجت الله ربیعی در گفتگو با خبرنگار کلار اظهار داشت:شهید مطهری با تالیف کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران توانست هم ایرانیت ایران و هم اسلامیت ایران را مد نظر قرار دهد و به موازات هم هر دو را عنصری اثر گذار در تاریخ بداند.

وی با بیان این که در همه فرهنگ های دنیا آموزش وپرورش دو عنصر موازی یکدیگرند تصریح کرد:اساتید و معلمان هر جامعه می بایست در کنار آموزش مفاهیم علمی و انسانی به مفاهیم اخلاقی هم بپردازند.

ربیعی ادامه داد:در اگوی وسیع تر زمانی که تک تک افراد جامعه با چنین آموزش و پرورشی شکل پیدا کند در نتیجه به رشد کلی جامعه می رسد که این رشد کلی می تواند تنه اصلی فرهنگ و جهان بینی یک جامعه را شکل دهد.

وی گفت بهترین شیوه ای که معلم باید اتخاذ کند به فعلیت درآوردن قوه اند یشیدن در ذهن دانش آموزان و دانشجویان است تا بتواند دانش آموزانی تربیت کند تا به جای آن که گنجینه ای از انیشه های دیگران باشند خود سر چشمه جوشان اندیشه باشند و به این طریق به برگ های کتاب اندیشه یک ملت بیفزایند وصرفا تکرار کننده اندیشه دیگران نباشند.

ربیعی با بیان این که اساتید ومعلمان جزء الگوی نوجوانان و جوانان محسوب می شوندافزود:در واقع دانش آموزان می کوشند تا خود را با اخلاق استادان و معلمان متخلق کنند وبه نوعی آیینه صفات استادان باشند.

وی اضافه کرد:وظیفه معلمین بسیار سنگین واثر گذار است و می تواند با شکل دادن به اخلاق و طرز نگرش دانش آموزان نفوذ عمیقی به لحاظ معنوی در ذهن و اندیشه آنان داشته باشد.

انتهای پیام/ح


کد مطلب: 14161

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14161/شهید-مطهری-نقطه-اتصال-حوزه-ودانشگاه-وظیفه-معلمین-بسیار-سنگین-واثر-گذار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir