کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد:

بايد اهداف غدير خم را به فرزندانمان بگوييم/بازسازي غدير خم سنت بسيار پسنديده و خوبي است

17 شهريور 1396 ساعت 16:15

امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد: بايد تفکر فرزندان را اهلبيتي کرده و اهداف غدير خم را به فرزندانمان بگوييم حرکت بازسازي غدير خم سنت بسيار پسنديده و خوبي است .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:خداوند در سوره اسرا مي فرمايد:يکي از مهم ترين موضوعات در جوامع بشري و مکاتب الهي موضوع امام و پيشوا و برگزيدن افرادي به عنوان پيشوا است
وي ضمن اشاره به معني آيه گفت: خداوند در روز قيامت همه ي افراد را نفر به نفرصدا نميکند وبلکه آنها را گروه به گروه و آنها را باعنوان پيشوا و امامشان دعوت مي کند.

ميرافضلي در ادامه گفت: وقتي مي گويندهمه ي انسان ها منظورش تمامي افرادي است که در روي کره خاکي پا نهادند  و زندگي کرده اندو مختص افراد خاصي نيست.

امام جمعه شهر بن گفت: ولايت امري بسيار مهم و ارزشمند است و تمامي افراد بايد امر ولايت را قبول داشته باشند ،و چه بسيار افرادي که در زمان ولي و پيشوا زندگي کرده اند و امام و پيشوار را قبول داشته اند و  چه بسيار افرادي که در زمان ولي و پيشوا نبوده اند ولي امام و پيشوا را قبول کرده و اهداف او را دنبال کرده اند.

ميرافضلي بيان کرد:ولايت يک امر مهم و ضروري است وقتي انسان زيارت عاشورا ميخواند در دعا ميخواند که زندگي و مرگش را با محمد و آل محمد  قرار دهد و نبايد اين فقط در زبان انسان باشد و بلکه بايد در زندگي او هم نمود و ظهور داشته باشد

 وي بيان کرد :  در همه ي انسان ها ولايت فرق دارد ،گاهي همين ماهواره،فضاي مجازي ها و حتي پول و مقام و شهرت و....مي شود ولي انسان ، و او را  به مسير هاي ظلمات و گمراهي هدايت ميکنند.

امام جمعه بن افزود : در روز غدير خم ،جبرئيل امين پيام خداوند را براي پيامبر اورد که امروز دين شما کامل شده و امروز نعمت بر شما کامل شد اين به معني اين است که هرآنچه تا روز غدير به مردم دادشده يک طرف و نعمت ولايت حضرت علي ابن ابي طالب(ع) هم يک  طرف مي  باشد،و اين جاييگاه و مقام ولايت را نشان مي دهد

وي عنوان کرد:عيد غدير خم يکي از بزرگترين و عظيم ترين اعياد مسلمان  مي باشد و و در روز غدير با تمام سختي ها و گرماي طاقت فرسا به همه مسلمانان دستور داد تا در غدير خم جمع شوند تا پيام ولايت را به همه برساند،جمعيتي حدودا  هزار نفر جمع شدند و خداوند به پيامبر اکرم فرمود  که اگر اين پيام را به گوش همه نرساني ،انگار رسالتي انجام نداده اي .

خطيب نماز جمعه بن گفت : عيد غدير نبايد به صورت يک روز و يک جشن ساده برگزار شود.بلکه بايدبسيار بزرگ و عظيم اجرا شود تا پيام غدير تمام و کمال به فرزندان وآيندگان ما برسد، در اين دنيايي که تمام دل مشغولي هادر گوشي وفضاي مجازي و تلويزيون خلاصه شده است بايد بدانيم که وظيفه  ما چيست و چقدر و چگونه بايد از اين ابزار استفاده کنيم و بايد تفکر فرزندان را اهلبيتي کرده و نگذاريم غرق در فضاي مجازي شوند.

وي با اشاره به کشتار 17شهريور در ميدان ژاله به دست ستمگران  ارتش شاهنشاهي گفت:مردم نسبت به حکومت شاهنشاهي اعتراض داشتند و در عوض حکومت به جاي اينکه به حرف آن ها گوش دهد بر روي مردم گلوله بست و مردم بسيار زيادي را کشت.

ميرافضلي در تقدير و تشکر از برگزار کنندگان برنامهي بازسازي غديرخم در شهر بن گفت: اين کار سنت حسنه ي بسيار خوبي است که در شهرستان بن آغاز شده است و بسيار حرکت خوب وعظيمي است که ان شاءالله با حضور همه ي شما عزيزان به نحو احسن و عالي اجرا شود.

وي ضمن ابراز انزجار و ناراحتي از کشتار مردم ميانمار توسط بودايان اين کشور گفت:هرکسي اين تصاوير ناراحت کننده را مي بيند بسيار نارحت شده و از جوامع بين الملل که در مقابل اين کشتار سکوت کرده اند عصباني مي شود.اگر حيواني مورد اذيت و آزار قرار بگيرد همين جوامع بين المللي به صدا در مي آيند ولي در مقابل اين کشتارها سکوت کرده اند و حرف به ميان نمي آورند .

وي با اشاره به حادثه ي اتوبوس دانش آموزان زاهداني گفت:اين حوادث تا کي بايد اتفاق بيفتند و تا کي بايد شاهد اين گونه در سطح کشوري باشيم چرا نمايندگان در رابطه با اين حوادث محکم نمي ايستند و شخص يا اشخاصي که در اين گونه حوادث دست دارند را مورد باز خواست قرار نمي دهند و در تمامي موارد اين نماينده ها  به دنبال حواشي سازي و سياسي سازي در کشور هستند.نمايندگاني که در روستا ها حضورپيدا مي کنند و مي گويند در فلان روستا مردم از حصر صحبت مي کنند  آيا مردم روستا از بيکاري، وضعيت بهداشت ،مشکلات مسکن،وضعيت راه ها و...صحبت نميکنند که تمامي مسائل و مشکلات مردم را به حصر گره ميزنند.

در پايان نماز جمعه مردم شهربن با دادن شعار هاي مرگ بر امريکا و مرگ بر اسرائيل از  مردم مظلوم ميانمار حمايت کردنند.



انتهاي پيام1022ج /520ز


کد مطلب: 36121

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36121/بايد-اهداف-غدير-خم-فرزندانمان-بگوييم-بازسازي-سنت-بسيار-پسنديده-خوبي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir