کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حیف و میل کردن بیت المال به چه قیمت

دودی که با لج و لج‌بازی مسئولین به چشم مردم رفت!/گلایه مردم دستنا از حیف و میل بیت‌المال توسط شهرداری

11 آذر 1396 ساعت 9:40

گاها مشاهده می‌شود برخی مسئولین با رفتارهای به دور از شأن باعث هدررفت منابع مالی و بیت‌المال می‌شوند و متاسفانه در لج‌بازی میان شهردار شهر دستنا و مسئول امور آب منطقه شهرستان کیار شاهد نوعی از حیف و میل بیت‌المال هستیم.


به گزارش جهانبین نیوز، توجه به زیرساخت‌های اساسی عمران شهری ازجمله معابر و خیابان‌ها با وجود هزینه‌بر بودن، به‌عنوان اولویت اول زیباسازی، مدت‌هاست که مورد بی‌مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است، همچنین گاها مشاهده می‌شود برخی مسئولین با رفتارهای به دور از شأن باعث هدررفت منابع مالی و بیت‌المال می‌شوند.

لج‌بازی، جنگ قدرت مسئولین و حیف و میل بیت‌المال داد مردم را درآورده

در گزارشی مبنی‌بر درگیری لفظی و متعاقب آن لج‌بازی شهردار شهر دستنا و مسئول امور آب منطقه شهرستان کیار، شهردار دستنا اجازه حفاری و تعویض شاه‌لوله آب خیابان حافظ این شهر که به علت فرسودگی و قدمت بالای ۲۵ تا۳۰ سال دچار پوسیدگی و ایجاد مشکل در آب‌رسانی شده است را به اداره امور آب این شهرستان نداده است.

در این راستا ساکنین خیابان حافظ (منطقه لویز) دستنا با نامه‌نگاری و درخواست‌های فراوان به شهرداری خواستار اجازه تعویض شاه‌لوله خیابان حافظ شدند که شهردار، این امر را منوط به عذرخواهی مسئول اداره آب شهرستان کیار از وی بیان نموده.

همچنین ساکنین خیابان حافظ نامه‌نگاری‌هایی با شهرداری دستنا، اداره بهداشت و فرمانداری شهرستان کیار در این رابطه داشته‌اند که در زیر آمده است.


نکته قابل توجه اینکه در ادامه این لج‌بازی‌ها و جنگ قدرت بین شهرداری دستنا و اداره امور آب منطقه‌ای شهرستان کیار، اجازه تعویض شاه‌لوله توسط شهرداری داده نشد و این در صورتی است که خیابان حافظ به طول یک هزار متر خاکی و حفاری در آن آسان و کم‌هزینه بوده است.

نکته عجیب اینکه شهرداری در اقدامی در شهریور سال جاری بدون در نظر گرفتن شرایط استاندارد و تعویض شاه‌لوله اقدام به زیرسازی جهت آسفالت‌ریزی خیابان حافظ نمود ساکنین در پاسخ به اعتراض‌شان مبنی‌بر اینکه برای تعویض شاه‌لوله فرسوده باید آسفالت برش بخورد و این خسارت به بیت‌المال است با این جواب که اشکال ندارد و بعدا خسارت برش آسفالت متری ۱۲۰ هزار تومان را از آب منطقه‌ای شهرستان دریافت می‌کنیم روبه‌رو شدند.

دل‌سوزیی که وجود نداشت و آسفالت‌ریزی نامطلوبی که انجام شد

در ادامه شهرداری دستنا بدون در نظر گرفتن درخواست و اعتراضات مردم و در اوایل آذرماه سال جاری و بدون اجازه تعویض شاه‌لوله فرسوده به اداره آب منطقه‌ای شهرستان کیار اقدام به آسفالت‌ریزی خیابان حافظ شهر دستنا نمود و فقط با گذشت چند روز بعد از آسفالت‌ریزی لوله فرسوده خیابان دچار شکستگی و نشتی شد که عینا این موضوع در تصاویر قابل مشاهده است.



همچنین به دلیل زیرسازی نامطلوب خیابان و آسفالت‌ریزی، بخش‌هایی از خیابان دچار شکستگی و فرونشست شده است.

حال باید دید چه کسی پاسخ‌گوی این مشکل است، آیا اقدام مسئولانی که به جای صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال با رفتاری خداناپسندانه و به دور از شأن موجب هدر رفتن بیت‌المال و حقوق مردم مستضعف شده‌اند کار صحیحی است؟ تا چه زمانی باید شاهد دوباره‌کاری و اسراف بیت‌المال بود؟

جهانبین نیوز آمادگی انتشار هرگونه جوابیه از سوی شهرداری دستنا در این زمینه را دارد.


انتهای گزارش/1024ج


کد مطلب: 37391

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/37391/دودی-لج-لج-بازی-مسئولین-چشم-مردم-رفت-گلایه-دستنا-حیف-میل-بیت-المال-توسط-شهرداری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir