کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد خبر داد

اجرای طرح "متفکران کوچک" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد

21 آبان 1396 ساعت 9:51

مسئول مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد گفت: حلقه پرسشی، تحقیقی «متفکران کوچک» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع شهرکرد تشکیل شد.


اعظم آل معصوم مسئول مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد در گفت‌وگو باجهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح کانون مدرسه در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد ۱۰۰ نفر از دانش آموزی مدرسه دکتر حسابی در پایه چهارم و پنجم تحصیلی تحت پوشش طرح "متفکران کوچک" قرار گرفتند.

وی افزود: ارتقاء تفکر خلاق و پرورش روح پرسشگری در کودکان و ارتقاء همکاری های سازنده و تعاملات علمی درقالب طرح کانون و مدرسه ازجمله اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

آل معصوم بیان داشت: در این برنامه دانش آموزان با شرکت در یک جستجوی فلسفی و فرایند کند و کاو، به کشف رابطه مفاهیم مختلف، تجزیه و تحلیل موضوعات گوناگون، پردازش فرضیات بدیع درباره ماهیت پدیده ها و اشیا، بیان فرضیه و احتمال سازی، بازسازی و تجدیدنظر آگاهانه در راستای محورهای درسی وسوالات ذهنی خود می پردازند.

وی در این باره تصریح کرد: منابع این طرح از متون وکتاب های کانون در زمینه ی های گوناگون علمی، ادبی و هنری تامین شده که درقالب داستان خوانی سوال بر انگیز، تفکر محاوره ای، کاوش گری، طرح مسئله، احتمال یابی و تفکر گروهی خلاق ارائه می گردد.

آل معصوم در انتها گفت: بر این اساس این طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری شروع و تا پایان فروردین ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت، بررسی تاثیر نور و رنگ در هستی و آشنایی با ذره بین، چیستی و چرایی و کاربردهای گوناگون آن درقالب مدل های کوچک طراحی شده در کارگاه تفکر خلاق از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه ها به شمار می رود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 37049

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37049/اجرای-طرح-متفکران-کوچک-کانون-پرورش-فکری-کودکان-نوجوانان-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir