کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان/

دولتمردان ما بدانند بهانه هاي آمريکا تمامي ندارد

20 مهر 1397 ساعت 14:15

امام جمعه لردگان گفت: دولتمردان ما بدانند بهانه هاي آمريکا تمامي ندارد و بالفرض با تصويب اين لايحه بهانه هاي رفع شد، بهانه هاي بعدي را خواهند داشت؛ دستگاه ديپلماسي ما بايد راهي ديگر براي حفظ امنيت و استقلال و تماميت ارضي کشور پيدا کنند و بدنبال رفع بهانه هاي استکبار نباشند ...


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان با اشاره به تصويب لايحه عضويت ايران در کنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد؛ مخالفت هاي سياسي هم در مجلس و هم در جامعه به وجود آمد بيش از ۱۲۰ نماينده به اين لايحه راي منفي دادند.

وي افزود: بسياري از مراجع تقليد، تشکل هاي دانشجويي،طلبه ها و رسانه ها نسبت به اين لايحه موضع منفي داشتند حال با تصويب مجلس که ظاهرا مسير قانوني خود را طي کرده ،لايحه فوق به شوراي نگهبان ارسال شده و شوراي نگهبان بررسي مغايرت يا عدم مغايرت آن را با شرع و قانون اساسي انجام خواهد داد بناباين با همه تفاسير و مخالفت ها و موافقت ها بايد به تصميم مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان احترام بگذاريم.

وي افزود: دليل موافقين اين لايحه،اين است که ما نبايد بهانه دست آمريکا بدهيم و اين قانوني است که همه کشور ها دارند و به آن مي پيوندند، لوايحي که آمريکا با آن به اقتصاد ما و وضعيت بانکي تسلط پيدا مي کند که ميتوانيم با يکسري شرايطي آن را به وضع مطلوب برسانيم .

خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره نظر مخالفين اين لايحه گفت: نظر مخالفين اين است که اگر به کنوانسيون پيوستيم بايد همه ي اطلاعات اقتصادي و سياسي، نظامي را به کشورهاي عضو بدهيم که موجب اختلال جدي در کشور خواهد شد، دوم اينکه با قبول اين طرح يعني ايجاد محدوديت براي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سوم نبودن تضمين براي خروج از ليست سياه تحريم هاي بين المللي و ....

وي افزود: تصميم عجولانه اين لوايح بدون رفع ابهامات اساسي آن جاي سوال دارد؟ دولتمردان ما بدانند بهانه هاي آمريکا تمامي ندارد و بالفرض با تصويب اين لايحه بهانه هاي رفع شد، بهانه هاي بعدي را خواهند داشت؛ دستگاه ديپلماسي ما بايد راهي ديگر براي حفظ امنيت و استقلال و تماميت ارضي کشور پيدا کنند و بدنبال رفع بهانه هاي استکبار نباشند .

وي به ۲۳مهر؛ شهادت پنجمين شهيد محراب حضرت آيت‌الله اشرفى اصفهانى (۱۳۶۱) اشاره کرد و گفت: ۲۳ مهر ماه سال ۶۰ بود كه خبر شهادت چهارمين شهيد محراب انقلاب اسلامى منتشر شد. آن شهيد با حضور مشتاقانه خود در جمع مجاهدان اسلام و ايراد سخنرانى‌هاى شجاعانه، روح شهادت‌طلبى، ايثار و ازخودگذشتگى را در ميان رزمندگان اسلام مى‌دميد و عزم آنان را براى مقابله با دشمن بعثى راسخ‌تر مى‌نمود. علاقه آن شهيد براى حضور در جبهه‌ها و در ميان رزمندگان اسلام تاحدى بود كه در اينباره مى‌فرمود: «وقتى به جبهه مى‌روم تا مدتى روحيه‌ام قوى مى‌شود.»

امام جمعه لردگان در پايان به مناسبت روز پست از زحمات و تلاس نيروهاي پست تقدير و تشکر نمودند.


انتهاي پيام1022ج /۶۳۰ ل


کد مطلب: 40559

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40559/دولتمردان-بدانند-بهانه-هاي-آمريکا-تمامي-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir