کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير کل کميته امداد چهارمحال و بختياري:

6 درصد جمعيت چهارمحال و بختياري تحت پوشش کميته امداد هستند/وجود بيش از 13 هزار حامي فعال در استان

14 اسفند 1396 ساعت 12:52

مديرکل کميته امداد چهارمحال و بختياري گفت: شش درصد جمعيت استان چهارمحال و بختياري تحت پوشش کميته امداد هستند و 11 درصد خانوار تحت حمايت امداد هستند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علي ملک پور مديرکل کميته امداد چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ با اشاره به اينکه ۱۱ درصد خانوارها تحت پوشش کميته امداد هستند که ۵۶ درصد آن ها زنان سرپرست خانوار است اظهار کرد: ۵۵ ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در ۱۱ ماه گذشته در اين استان اتفاق افتاد.

وي با اشاره به اينکه ۳۲۸ پرونده مدد جويي در اين استان وجود دارد بيان داشت: در ۱۱ ماه گذشته دو هزار و ۱۹۸ يتيم تحت پوشش کميته امداد اين استان است.

ملک پور ادامه داد: ۱۳ هزار و ۸۶۴ حامي فعال در اين استان وجود دارد که امسال اين ميزان از ۴۰ به ۶۰ رسيده است.

وي با اذعان بر اينکه نزديک به يک ميليارد به ايتام ما کمک شده است بيان داشت: کميته امداد استان ۳ هزار و ۹۹۷ دانش آموز تحت حمايت خود دارد.

ملک پور با اشاره به اينکه مشارکت هاي مردمي در سال جاري ۳۲ درصد رشد داشته است بيان داشت: کمک هاي مردمي در سال جاري ۳۲۰ ميليارد ريال بوده است.

وي بيان داشت: بخشي از اين کمک ها در قالب ۳۶ ميليارد ريال صدقات، ۱۱۶ ميليارد ريال کمک به ايتام و طرح محسنين و ۳۶ ميليارد ريال کمک هاي جمع آوري شده در مراکز نيکوکاري استان بوده است.

ملک پور عنوان کرد: در يک نيازسنجي سه ساله، ۲ هزار خانوار بدون مسکن در استان شناسايي شده که در سال گذشته ۳۳۰ واحد براي اين افراد تامين و در سال جاري ۳۶۵ خانوار تحت حمايت از نعمت مسکن بهره مند شدند.

وي خاطرنشان کرد: همچنين امسال يک هزار و ۳۳۲ مورد جهيزيه به ارزش ۳۰ تا ۵۰ ميليون ريال به نوعروسان اهدا شد.

وي با اشاره به ايجاد ۲ هزار و ۲۰ شغل براي مددجويان اين نهاد در سال جاري اظهار کرد: براي ايجاد اين تعداد شغل بيش از ۳۷۰ ميليارد ريال تسهيلات به مددجويان پرداخت شده است.

ملک پور همچنين از شناسايي ۲ هزار و ۱۱ کودک زير ۶ سال دچار سوء تغذيه در استان خبر داد و گفت: براي اين کودکان به ميزان ۱۳ ميليارد ريال مواد غذايي تهيه و توزيع شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 38769

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38769/6-درصد-جمعيت-چهارمحال-بختياري-تحت-پوشش-کميته-امداد-هستند-وجود-بيش-13-هزار-حامي-فعال-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir