کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانوي هنرمند لردگان:

حمايت از هنرمندان و صنايع دستي موجب اشتغالزايي مي شود/آموزش خياطي به بيش از 20 نفر از بانوان لردگاني

19 شهريور 1397 ساعت 17:46

هنرمند لردگاني اعلام کرد: صنايع دستي با توجه به ويژگيها و شاخصه‌هاي آن مي‌تواند بعنوان يک پيام‌رسان جدي از فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي کشورمان در سطح جهاني نقش ايفاء نمايد چرا که سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در ذات آن نهفته است.


بانوي هنرمند لردگاني در مورد سن و سال و سابقه کاريش در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: سميه اکبري هستم 34 سال سن دارم داراي دو  فرزند دختر و شوهرم نيز کارمند است.

 
خانم اکبري افزود: در سن نوجواني هنر خياطي و گلدوزي را آموختم و نزديک به چهار سالي هم است که کار خياطي را از اتاق کوچک خانه خود شروع نمودم.
 
اين هنرمند لردگاني گفت: در ابتدا که مي خواستم کاري در جهت تامين و کمک به اقتصاد خانواده ام انجام دهم زياد سرمايه نداشتم و به صورت موردي اقدام به خياطي و گلدوزي مي کردم، تا اينکه بسيج سازندگي وامي به مبلغ 7 ميليون تومان را در اختيار بنده قرار داد و با اين حمايت، توانستم کارگاه توليدي در سطح شهر تهيه و کار خود را گسترش دهم.
 
اکبري ضمن تشکر و قدرداني از حمايت بسيج از صنايع دستي و فعالان اين عرصه در خصوص تسهيلات اقتصاد مقاومتي بسيج گفت: کارگاه توليدي ام به برکت حمايت بسيج پربار شده است.
 
وي بيان داشت: ابتدا به تنهايي در يکي از اتاق هاي خانه خود شروع به خياطي و گلدوزي نمودم و سپس بعد از يک سال کارگاه را در پارکينگ خانه خومان انتقال دادم، بعد از اينکه رونق کسب و کار خوب شد توانستم تعدادي از بانوان بي بضاعت و نيازمند شهرستان را مشغول کار کنم و به دليل کمبود جا مجبور به اجاره ساختماني شدم جهت راه اندازي کارگاه خياطي و خوشبختانه به ياري خداوند و کمک هاي بسيج و همچنين حمايت هاي شوهرم بعد از گذشت چهار سال توانستيم يک باب ساختمان به عنوان کارگاه توليدي خياطي را براي خود خريداري کنيم تا با اين کار توانسته باشيم در جهت تامين و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه قدمي برداريم.
 
 
 
اکبري در ادامه افزود: در مدت اين چهار سال حدود هشت نفر را به صورت حرفه اي آموزش داده ام که از اين تعداد 6 نفر آنهابراي خود به صورت جداگانه کارگاه هايي ديگر در شهرستان لردگان داير نمودند و تعدادي از خانم هاي اين شهرستان را نيز مشغول به کار نمودند.
 
 
وي با اشاره به نامگذاري شعار سال از سوي رهبر انقلاب به عنوان سال حمايت از کالاي ايراني يادآورشد: حمايت مسئولان شهرستان و استاني از هنرمندان جهت گسترش توليدات داخلي خود اقدامي عملي در راستاي رونق اقتصادي شهرستان است.
 
اين هنرمند لردگاني با گلايه از عدم توجه مسئولان شهرستان به صنايع دستي، اظهار داشت: حمايت مالي از هنرمندان و توليد کنندگان موجب رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال مي گردد.
 
وي در پايان با توجه به موج گراني ها در ماه هاي اخير و ناتواني خريد مواد اوليه در جهت رونق کارگاه از مسئولين و دولتمردان عاجزانه درخواست نمود کارگاه هاي خانگي و کوچک را حمايت کنند چرا که اين کارگاه مي توانند کمک زيادي براي اشتغال زايي افراد جامعه داشته باشند.
 
انتهاي پيام1026ج /630ل
 


کد مطلب: 40289

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40289/حمايت-هنرمندان-صنايع-دستي-موجب-اشتغالزايي-مي-شود-آموزش-خياطي-بيش-20-نفر-بانوان-لردگاني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir