کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براي نخستين بار

واقعه غدير درشهرستان بن بازسازي مي‌شود

14 شهريور 1396 ساعت 10:50

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان بن از بازسازي واقعه غدير براي نخستين بار در اين شهرستان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ سيد اصغر موسوي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر با اشاره به اينکه غدير در آثار اسلامي به عيدالله‌الاکبر تعبير شده است اظهار داشت: با توجه به اهميت اين موضوع واقعه بزرگ غديرخم براي نخستين بار واقعه غدير درشهرستان بن  بازسازي مي‌شود.

وي افزود: همزمان با روز عيد سعيد غدير خم اين واقعه بزرگ با حضور مردم مومن و ولايتمدار  شهرستان‌ برگزار خواهد شد.

موسوي به تشريح مکان دقيق بازسازي واقعه غدير پرداخت و عنوان کرد: اين برنامه از  ساعت 9 صبح در مقابل مسجد امام حسين (ع) با اجتماع علويون آغاز و با کاروان به سمت خيمگاه شهر بن  حرکت خواهند کرد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان بن تصريح کرد: اين بازسازي با هدف ترويج فرهنگ غدير و آشنايي جوانان با اهميت اين واقعه عظيم برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه تاکنون واقعه عظيم و مهم غدير به شکل سنتي گرامي و بزرگ داشته مي‌شد ولي با اجراي اين نمايش در سراسر کشور گامي بلند و تاثير بسزايي در بيان اين واقعه انجام شده است گفت: غدير سبک زندگي توحيدي و تجسم تمام خوبي‌ها در زندگي بشر و مقابله با همه بدي‌ها در تاريخ زندگي انسان‌ها است.

موسوي اين برنامه را ارتقاي فرهنگ غديرشناسي همچون فرهنگ عاشورا بين نسل جوان عنوان کرد و افزود: از تمام مردم و هيئت‌هاي مذهبي درخواست داريم با حضور باشکوه خود به استقبال اين برنامه بيايند.

در ۱۸ ذي الحجه سال دهم هجري که آخرين سال زندگاني پيامبر گرامي اسلام (ص) بود، آن حضرت (ص) در بازگشت از حجه الوداع و در محلي به نام غدير خم، در جمع مسلمانان شرکت کننده در مراسم حج، به دستور خداوند، حضرت امام علي (ع) را به عنوان اولين امام و جانشين بعد از خود معرفي فرمود.

از دهم (عيد سعيد قربان) تا هجدهم ذي الحجه (عيد سعيد غدير خم) به عنوان دهه امامت و ولايت نامگذاري شده است.

انتهاي پيام1026ج /520ز


کد مطلب: 36077

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36077/واقعه-غدير-درشهرستان-بن-بازسازي-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir