کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سامان گفت:

نقش رهبري در پيروزي حماسه 9 دي تعيين کننده بود

8 دی 1396 ساعت 16:34

امام جمعه سامان با بيان اينکه در پيروزي حماسه 9دي ماه نقش رهبري تعيين کننده بود ، بيان داشت: رهبر در برار فتنه سال 88 کوتاه نيامد و مقتدرانه ايستادگي کرد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، حجت الالسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه امير المومنين (ع) که به خطبه متقين معروف است، اظهار داشت: متقين منطقشان ثواب و ملبسشان اقتصاد است.

عقيلي با بيان اينکه اقتصاد در خطبه امير المومنين به معناي ميانه روي در زندگي است و فرد متقي بايد در زندگي اهل افراط و تفريط نباشد، بيان داشت: متقين کساني هستند که از زياده گويي در سخن هم دوري مي کنند.

وي با اشاره بر اينکه زبان هم به همانند حيوان درنده ايست که اگر کنترل نشود غوغا به پا مي کند، اذعان داشت: متقين افراد با تقوا و مقتصد هستند و هرچه تقوا بيشتر باشد اسراف کمتر خواهد بود.

عقيلي با تاکيد بر اينکه در جامعه بايد براي جلوگيري از اسراف، چشم و هم چشمي کمتر شودبيان داشت: چرا که در جامعه افراد گرسنه و فقير زياد وجود دارند و کساني در جامعه وجود هستند که افراط هاي بيش از حدي در مراسمات خود دارند.

امام جمعه سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه يکي از مناسبت هاي که امروز در تمامي نماز جمعه ها به آن پرداخته مي شود نماز مسئله حماسه ۹ دي ماه است، بيان داشت: حماسه ۹ دي ماه حماسه بصيرت و آگاهي بر بي بصيرتي بعضي از افراد جامعه است.

حجت الاسلام و السلمين علي اصغر عقيلي با بيان اينکه در پيروزي حماسه ۹دي ماه نقش رهبري تعيين کننده بود، بيان داشت: رهبر در برار فتنه سال ۸۸ کوتاه نيامد و مقتدرانه ايستادگي کرد.

عقيلي با اشاره بر اينکه حماسه ۹ دي خلق شد و فصل الخطاب اين حماسه بيانات مقام معظم رهبري بود که نقش آمريکا و صهيونيست را نقش بر آب کرد، عنوان کرد: اتفاقات ۹ دي ماه تلخ بود اما نتايج شيريني به دنبال داشت که موجب بلوغ سياسي و فکري و افزايش سطح آگاهي در جامعه شد و در حال حاضر ملت و جامعه در مقابل ترفند هاي دشمنان هميشه آماده هستند.

عقيلي با بيان اينکه در ۹ دي ماه غيرت ديني و عاشورايي به جوش آمد و سران فتنه شناسايي شدند و ملت در مقابل دشمني آمريکا ايستادگي کرد، اذعان داشت: ۹ دي ماه که تجربه تلخ و بزرگي بود به بصيرت و هوشياري مردم رسيد.

وي افزود: در عرصه سياست اگر تقوا نباشد افرادي پيدا مي شوند که وحدت و انسجام جامعه را به خطر خواهند انداخت.

عقيلي با اشاره وفات حضرت فاطمه معصومه را به تمامي نمازگزاران تسليت گفت و بيان داشت: حضرت فاطمه معصومه براي ديدار برادر به ايران سفر کرد.

وي به هفته کاهش بلايي طبيعي اشاره و عنوان کرد: در کاهش بلايي طبيعي بايد موارد ايمني در ساخت و ساز ساختمان ها و ... اشاره توجه داشت.

انتهاي پيام/۶۰۱


کد مطلب: 37797

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37797/نقش-رهبري-پيروزي-حماسه-9-دي-تعيين-کننده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir