کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه شهر فارسان

فقر، فساد و تبعيض همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏ کنند

11 اسفند 1396 ساعت 16:31

امام جمعه شهر فارسان گفت: ضعف در عدالت هم مشهود است؛ «فقر، فساد و تبعيض» همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏کنند و شعار مقدس عدالت را به چالش مي‌کشند. پيشرفت بدون عدالت، نه مطلوب و منطبق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و شما را در اين خطبه نيز به رعايت تقوا و پاسداشت اين گوهر گرانبهاي الهي دعوت مي کنم، رعايت تقوا سبب از بين رفتن سرخوردگي و نگراني هاي روحي و اجتماعي و سبب حل مشکلات اقتصادي مي شود.

وي افزود: قرآن مي فرمايد: (وَ مَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَه مَخرَجاً * وَ يَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِب) اين آيه از اميد بخش ترين آيات قرآني است که پرده هاي ياس و نااميدي را پاره مي کنه و به اهل تقوا وعده نجات و حل مشکلات را مي دهد.

وي تصريح کرد: ضعف در عدالت هم مشهود است؛ «فقر، فساد و تبعيض» همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏کنند و شعار مقدس عدالت را به چالش مي‌کشند. پيشرفت بدون عدالت، نه مطلوب و منطبق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است و نه هيچ‌گاه مدنظر مردم و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وي بيان داشت: راه جبران اين عقب‏ ماندگي و رفع فقر، «اقتصاد مقاومتي» است اما براي جبران عقب‏ ماندگي در (فساد و تبعيض) نياز به کار مجاهدانه احساس مي‌شود.

امام جمعه فارسان گفت: باکمال تأسف بايد گفت از زمان صدور فرمان هشت ماده‌اي رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ تاکنون اقدام قابل‌توجه اي براي رفع فساد و تبعيض برداشته نشده است. صدور آن فرمان بدين معنا بود که اولاً وضعيت فساد و تبعيض تا سال ۸۰ مورد رضايت رهبري نبوده است و ثانياً براي قطع روند رشد اژدهاي هفت‌سر فساد در آينده نيز بايد کار جدي صورت گيرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: طرح دوفوريتي «اعاده اموال نامشروع مسئولان» با بيش از ۱۰۰امضا در آستانه بررسي در مجلس شوراي اسلامي است. تصويب اين طرح به‌شرط رفع برخي ابهامات و دقت نظر در اجرا ـ مي ‏تواند بخش زيادي از عقب‏ ماندگي جمهوري اسلامي در تحقق شعارهاي عدالت‏ طلبانه انقلاب اسلامي را جبران نمايد و اگر تصويب نشد اين مردم هستند که خيلي از سؤالات را بايد از نمايندگان و عملکردشان بپرسند.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 38732

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38732/فقر-فساد-تبعيض-همچنان-جامعه-عرض-اندام-مي-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir