کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان/

امروزه کشور به وزرای جوان، کار دان و انقلابی نیاز دارد

9 شهريور 1397 ساعت 15:33

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: سوال نمایندگان و رفتن رییس جمهور به مجلس در مقام پاسخگویی نشان از آن دارد که نظام اسلامی، نظام پاسخگویی است.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: سفارشات امام کاظم (ع) چهار چیز است که اگر در زندگی پیاده شود زندگی به خوبی می گذرد:اول، مناجات با خدا دوم،عمومی زندگی کردند با مردم و برای کسب در آمد حلال کار کردن سوم، رفتارومعاشرت با دوستان با کسی معاشرت کن که عیوب شما را مثل آئینه برایتان بگوید وچهارم، تفریحات حلال .

وی، ولادت امام کاظم (ع) را تبریک گفت و بیان داشت: دوران ۳۵ ساله امامت حضرت، همزمان با خلافت چهار تن از خلفاى ستمگر و مستبد عباسى بود كه در واقعه این دوران نخستین مرحله استبداد و ظلم حكاك عباسى بود. حدود ۱۰ سال از امامت ایشان در خلافت منصور دوانیقى، ۱۱ سال در خلافت مهدى عباسى، یك سال در خلافتهادى عباسى و ۱۳ سال در خلافتهارون سپرى شد.

تاجزاد به روز تعاون اشاره کرد و گفت : اگر تعاونیها بدرستی کار کنند مثل اول انقلاب به رشد جامعه کمک خواهد شد و در قرآن نیز آن اشاراتی شده تَعاوَنُوا عَلَي البِرِّ و التَّقوي... مائده ، آيه ۲ .

وی به روز مبارزه با استعمار توسط رئیسعلی دلواری اشاره کرد و همچنین به روز مباهله وروز شهادت ایت الله قدوسی و نزول آیه تطهیر در شان اهل بیت (ع) و نزول سوره هل اتی.

تاجزاد در ادامه به سوال از رئیس جمهور هم اشاره کرد و گفت: پنج سوال از رئیس جمهور در خصوص چالش های اخیر قاچاق کالا و ارز رکود شدید اقتصادی وپائین آمدن نرخ ریال توسط نمایندگان در رابطه با مسائل مهم مملکت توسط رئیس جمهور پاسخ داده شد که به چهار سوال آن نمایندگان قانع نشدند و به یک سوال قانع شدند ابن سوالات نشان داد اگر اگر مسئولان رده بالای کشور در محیطی سالم و تعاملی در باره مسائل مهم کشور بحث و گفتگو کنند اقتدار مردم سالاری دینی و نظام را نشان می دهند.

امام جمعه لردگان گفت: نمایندگان می توانند از رئیس جمهور و وزرا هم تذکر و هم طرح سوال و هم استیضاح و تحقیق و تفحص کنند این از اختیارات مجلس است .

وی در ادامه گفت : این جلسه نشان داد که طرفین با رعایت احترام و در نظر گرفتن جایگاه یکدیگر و در شرایطی که هرگونه تنش و التهاب در جلسه میتوانست آثار منفی بیرونی داشته باشد، عملاً شأن مجلس و ریاستجمهوری را رعایت کردند. به همین دلیل و فارغ از نتایج آن می توان گفت که مجلس و دولت یک کارنامه قابل قبولی را بهرغم ترکیب سیاسی متفاوتی که دارند در این جلسه ارائه دادند.

امروزه کشور به وزرای جوان، کار دان و انقلابی نیاز دارد
خطیب جمعه لردگان در پایان بیان داشت: بحث آمار در این مسئله مشهود بود آماری که رئیس جمهور درباره اشتغال دادند نشان از بحران جدی بود آمارهای مطرح شده بر چه مبنائی در کشور و دولت شنیده می شود آیا وقت آن نرسیده است که تغییری در کابینه دولت صورت بگیرد بخصوص در تیم اقتصادی، آن نیاز امروزه کشور به وزراهایی جوان کار دان و انقلابی است .

انتهای پیام/630 ل


کد مطلب: 40216

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40216/امروزه-کشور-وزرای-جوان-کار-دان-انقلابی-نیاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir