کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پای درد دل داور بین‌المللی فوتسال چهارمحال و بختیاری

دستمزد داوران تناسبی با شغل آن‌ها ندارد/مشکلات مالی فوتسال استان را وادار به عقب‌گرد کرد

3 ارديبهشت 1396 ساعت 8:38

داور بین‌المللی چهارمحال و بختیاری گفت: رشد فوتسال در استان به دلیل وجود مشکلات مالی و نبود اسپانسر همراه با عقب‌گرد بوده است و نتیجه‌اش این می‌شود که هم‌اکنون در دسته سه فوتسال کشور هم تیمی نداریم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا عبدالغنی داور فوتسال کشور یکی از جوانان موفق چهارمحالی است که در میادین بین‌المللی سوت می‌زند و موفقیت‌های بسیاری در زمینه داوری داشته است. جهانبین نیوز با این دارو بین المللی فوتسال مصاحبه‌ای انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

جهانبین نیوز: با سلام و ضمن تشکر از اینکه وقت‌تان را در اختیار ما قرار دادید، لطفا خودتان را معرفی کنید.

عبدالغنی: علیرضا عبدالغنی هستم متولد ۲۲/۱۲/۵۵ متولد شهرکرد که مهندسی عمران خود را از دانشگاه شهرکرد و فوق لیسانس عمران خود را در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه نجف آباد اخذ نمودم و هم اکنون دانشجوی دکتری عمران دانشگاه نجف آباد هستم.

جهانبین نیوز: از علاقه‌تان به داوری بگویید:

عبدالغنی: بنده از کودکی و با توجه به علاقه‌مندی به ورزش به صورت تخصصی در رشته‌هایی نظیر وشوو و دومیدانی فعالیت نمودم و در این سال‌ها دبیر هیئت دومیدانی شهرکرد بودم و دردوران دانشجویی مقاماتی در سطح کشوری نیز کسب کردم، از سال ۱۳۷۵ کلاس داوری درجه سه در زمینه فوتبال را طی نمودم و درسال ۱۳۸۰ داوری درجه دو را در شیراز و در سال۱۳۸۳ داوری درجه یک و در سال ۱۳۸۵موفق به دریافت داوری ملی شدم.

جهانبین نیوز: از چه زمانی قضاوت را شروع کردید؟

عبدالغنی: در دوران سربازی داوری‌ها تخصصی شد و من هم وارد داوری فوتسال شدم و در سال ۱۳۸۲ اولین کلاس در کشور در زمینه فوتسال در شهرکرد برگزار شد و من شرکت کرده و در لیگ برتر داوری خود را شروع کردم. و از سال ۸۲ در لیست داورهای ملی و بین الملی قرار گرفتم و در داخل کشور داوری را آغاز نمودم ازجمله مهمترین بازی‌هایی که قضاوت کردم می‌توانم به بازی ایران و برزیل اشاره کنم.

وضعیت فوتسال و فوتبال استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عبدالغنی: رشد فوتسال در استان به دلیل وجود مشکلات مالی و نبود اسپانسر همراه با عقب‌گرد بوده است و نتیجه‌اش این می‌شود که هم‌اکنون در دسته سه فوتسال کشور هم تیمی نداریم.

از افتخارات داوری‌تان بگویید:

عبدالغنی: به‌عنوان داور بین‌المللی همراه تیم جانبازان و معلولین به مسابقات جهانی به فرانسه اعزام شدم. و دو سال نیز به‌عنوان داور برتر کشور معرفی شدم.

جهانبین نیوز: نقش مسئولین ورزش استان در پیشرفت داوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عبدالغنی: در گذشته صرفا پیشکسوتان داوری استان محور فعالیت‌ها بودند ولی اکنون حضور و فعالیت جدی مسئولین استان را می‌طلبد. داوران با سابقه در حال بازنشسته شدن هستند و عدم پشتوانه‌سازی موجب خلاء در این بخش می‌شود. علاقه‌مندان به داوری می‌توانند با معرفی هیئت فوتبال در کلاس‌های تخصصی داوری درجه سه که در استان برگزار می‌شود شرکت کنند و توجه داشته باشند که دوره‌های ارتقاء هر سه سال یک بار برگزار می‌شود.

جهانبین نیوز: در پایان بفرمایید که دستمزد داوران چگونه است آیا از دستمزدها رضایت دارید؟

عبدالغنی: واقعا کسی که وارد عرصه داوری می‌شود صرفا به دلیل علاقه و عشق به این کار است وگرنه دستمزد داوران هیچ تناسبی با دشواری‌های این شغل ندارد. در پایان از شما و همکاران‌تان هم که زمینه این گفتگو را فراهم آوردید تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/1028ج


کد مطلب: 34178

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34178/دستمزد-داوران-تناسبی-شغل-آن-ها-ندارد-مشکلات-مالی-فوتسال-استان-وادار-عقب-گرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir