کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از وعده‌هاي پوچ مسئولين تا نابودي کشاورزي و صنعت گردشگري اردل/مهم‌ترين مطالبه کشاورزان آليکوه به فراموشي سپرده شد

8 اسفند 1396 ساعت 11:48

بي توجهي مسئولين جهاد کشاورزي نسبت به تامين اعتبار براي تکمیل کانال انتقال آب کشاورزي باغات روستاي آليکوه باعث خشک شدن باغ هاي اهالي اين روستا شد که اين امر گلايه مندي مرم را به دنبال داشت و خواستار رسيدگي مسئولان به اين موضوع شدند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، آليکوه يکي از روستاهاي کوهستاني در ۳۰ کيلومتري شهرستان اردل و در فاصله ۷۰ کيلومتري شهرستان شهرکردمرکز استان قرار دارد.
 
آب و هواي آليکوه در تابستان معتدل و در زمستان سرد است، اين روستا افزون بر ۳ هزار نفر جمعيت دارد و بيشتر ساکنان آن از طريق کشاورزي و دامپروري امرارمعاش مي کنند.


يکي از روستاهايي که مسئولين بارها به آنها وعده داده و در دولت تدبير و اميد همچنان اين وعده ها به قوت خود ادامه دارند روستاي آليکوه از توابع بخش مرکزي شهرستان اردل مي باشد.


زال شوقي رئيس شوراي اسلامي روستاي آليکوه در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه گفت: مهمترين مطالبه کشاورزان روستاي آليکوه که هشت سال است از مسئولين جهادکشاورزي در خواست کردند تکميل کانال انتقال آب کشاورزي به باغ هاي محدوه دره دلنگان چشمه مولا اين روستا بود که تا کنون اقدامي صورت نگرفت و اين بي توجهي با عث خشک شدن برخي از باغ‌ها شده است.

شوقي بیان داشت: شغل اکثر مردم اين روستا کشاورزي و دامپروري است و به خاطر حمايت نکردن دولت از بخش کشاورزي بيشتر جوانان برا کسب درآمد راهي شهرها شدند و افرادي که در روستا ماندگار شده‌اند اکثرا مسن هستند.

وي بيان کرد: انتظار است مسئولين پيگير مطالبات مردمي باشند نه اينکه فقط وعده دهند و مردم را با وعده هايشان سردرگم کنند و براي اينکه جوانان اين روستا ديگر دغدغه کار و آواره شهرها نشوند اعتباري برا تکميل کانال کشاورزي روستاي آليکوه در نظر بگيرد.


کاوه صابري يکي از اهالي روستاي آليکوه در ادامه نيز از عملکرد مسئولين جهاد کشاورزي گلايه مند بود و اظهار کرد: کشاورزان اين روستا بار ها برا تکميل اين کانال کشاورزي با مسئولين استاني و شهرستاني جلسه برگزار کردند و مسئولين قول تکميل آن را دادند و هشت سال است که ما همچنان منتظر تحقق اين وعده ها هستيم.



صابري افزود: اين سهل انگاري مسئولين مربوطه باعث خشک شدن باغ هاي محدوه دره دلنگان چشمه مولا و نابودي يکي از بهترين نقطه گردشگري شهرستان اردل شده است و از مسئولين خواستاريم براي رفع اين مشکل چاره اي بجويند نه اينکه بازهم وعده سرخرمني دهند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 38688

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/38688/وعده-هاي-پوچ-مسئولين-نابودي-کشاورزي-صنعت-گردشگري-اردل-مهم-ترين-مطالبه-کشاورزان-آليکوه-فراموشي-سپرده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir