کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه سال نو و سفر مسافران نوروزي؛

پمپ بنزين گهرو؛ گره گشاي مشکلات يا گره اي کور برمشکلات قبلي مردم

27 بهمن 1394 ساعت 9:04

شهر گهرو در سه راه ارتباطي استان چهارمحال و بختياري با استان هايي همچون خوزستان، کهکيلويه و بوير احمد و فارس از سمت جنوب و اصفهان و مرکز کشور از سمت شمال قرار دارد اما اين سه راه ارتباطي از وجود جايگاه سوخت شبانه روزي و فعال بي بهره است.


گزارش جهانبین نیوز به نقل ازکيار بيدار؛ شهر گهرو يکي از کانون هاي جمعيتي شهرستان کيار و يکي از ۴شهر شهرستان کيار به دليل برخورداري از ويژگي هاي منحصر بفرد خود يکي از شهر هايي است که مستعد رشد و شکوفايي است اما برخي نارسايي ها باعث شده است حداقل لوازم حرکت رو به جلو و رو به رشد گهرو فراهم نشود.

۱-يکي از مهمترين دلايلي که نشان دهنده استعداد بالاي شهر گهرو از شهري کوچک و معمولي به شهري توسعه يافته و پيشرفته است جمعيت قابل توجه اين شهر است.

گهرو با جمعيتي بيش از ۶۰۰۰نفر و همچنين مجاورت ۴ روستا با اين شهر اين قابليت را دارد که براي توسعه ي آن و براي ماندگاري مردم در راستاي توسعه شهر و ديگر امور به ايجاد زيرساخت ها در اين شهر مبادرت نمود.

۲-ديگر دليل که بر اساس آن گهرو امکان رشد را در خود ايجاد کرده است برخورداري از آب کافي و زمين هاي زراعي و باغي مستعد است که موجبات اشتغال بسياري از جويندگان کار و شغل را فراهم مي کند.

۳- از ديگر محاسن شهر گهرو مي توان به قرار گيري اين شهر زيبا در مجاورت دو جاده مهم و استراتژيک شهرکرد به ايذه و از سوي ديگر شهرکرد، گهرو، بلداجي و در ادامه بروجن به سمت اصفهان و همچنين لردگان به سمت ياسوج و شيراز قرار دارد و همين بس که گهرو با برخورداري از چشم انداز هاي زيبا و دل انگيز خود مي تواند در فصول مختلف سال خصوصا بهار و تابستان گردشگران را به خود جذب کند و گردشگر پذيري اين شهر باعث شود اشتغال و اقتصاد گهرو نيز رونق يابد.

اما با وجود همه ي ويژگي هاي ذکر شده و عنوان نشده اما برخي عوامل باعث شده است همه ي خوبي هاي شهر زيباي گهرو ناديده گرفته شود و فقط نقاط ضعف آن به چشم آيد.

يکي از اين مسائل که در درجه اول نارضايتي مردمان گهرو و در درجه بعد مسافران را ايجاد کرده است عدم فعاليت مداوم و شبانه روزي جايگاه سوخت شهر گهرو است.

گهرو در بخش مرکزي کيار واقع است و در اطراف خود با شهر ها و روستا هايي همچون شلمزار و جعفر آباد و زوردگان و قلعه ممکا و حاجي آباد همجوار است که به جز شلمزار که مرکز شهرستان است و امکاناتي نسبتا مناسب در اختيار دارد ديگر روستا هاي عنوان شده به دلايل مختلف اعم از آموزشي و اقتصادي و ....به شهر گهرو وابسته اند و به سخن ديگر زير مجموعه اين شهراند اما فقدان برخي زير ساخت ها در اطراف اين شهر باعث مشکلاتي براي اهالي شده است.

اگرچه گهرو در حال حاضر با آنچه شايسته اش است بسيار فاصله دارد و امکانات بسياري بايد در اين شهر ايجاد گردد تا شهروندان با فراغ خاطر به ديگر موضوعات همچون اقتصاد و توليد و ....بپردازند اما يکي از مهمترين مشکلاتي که در زندگي ماشيني امروزي باعث مشکل در شهر گهرو و اطراف شده است عدم فعاليت شبانه روزي جايگاه سوخت تازه تاسيس شهر گهرو است.

گهرو با وجود قرار گيري در دو مسير پر تردد از شهرکرد به شمت شهر ها و استان هاي جنوبي و حتي شمالي استان چهارمحال و بختياري از وجود جايگاه سوخت چه به صورت گازوئيل، بنزين و چه گاز بي بهره بود و ساکنان اين شهر جهت سوخت گيري خودرو هاي خود ناچار بودند به يکي از جايگاه هاي سوخت واقع در روستاي تشنيز به فاصله ۱۰ کيلومتر، شهر بلداجي به فاصله ۲۵ کيلومتر يا شهر ناغان به فاصله ي ۳۵ کيلومتري شهر خود مراجعه کنند تا اينکه بالاخره دو جايگاه سوخت يکي جهت سوخت گيري خودرو هاي گازسوز و ديگري جهت سوخت گيري خودرو هاي سبک و سنگين با سوخت گازوئيل يا بنزين در ورودي اين شهر از سمت شلمزار و شهرکرد احداث شد.

احداث اين جايگاه ها باعث شد مسير رفت و برگشت طولاني از گهرو تا نزديکترين جايگاه هاي سوخت از پيش پاي ساکنان گهرو و روستا هاي اطراف و همچنين مسافران و رانندگان خودرو هاي سنگين برداشته شود با اين وجود عدم فعاليت منظم و شبانه روزي جايگاه سوخت گازوئيل و بنزين شهر گهرو باعث شده است مشکلات قبلي مردم بازگردد و حتي افزون از قبل هم شود.

در اين راستا پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار برآن شد تا مشکلات اين جايگاه و همينطور مشکلات ناشي از عدم فعاليت اين جايگاه براي اهالي شهر گهرو را بررسي و به اطلاع مسئولان شهرستان برساند.

جایگاه سوخت شهر گهرو

متاسفانه خبرنگار کيار بيدار در مراجعه به جايگاه سوخت شهر گهرو جهت مصاحبه با مسئولان اين جايگاه با عدم حضور مسئولان جايگاه مواجه شد که به همين دليل خبرنگار ما موفق به انجام مصاحبه در محل نشد.
همزمان با حضور خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار راننده کاميون ولوو fh-۱۲ که از شهرکرد به سمت ناغان در حرکت بود جهت سوخت گيري به جايگاه سوخت شهر گهرو مراجعه نمود که با تعطيلي جايگاه مواجه شد و به ناچار جهت سوخت گيري به سمت جايگاه تشنيز در فاصله ۱۰ کيلومتري اين جايگاه شد.

جایگاه سوخت شهر گهرو

اتفاق جالب ديگر در آغاز اين گزارش حضور راننده سواري ۴ ليتري به دست در مقابل جايگاه سوخت تشنيز بود که خبرنگار کيار بيدار پس از توقف و سوار نمودن اين راننده متوجه شد که خودرو وي در مسير بين گهرو و شلمزار به دليل کمبود سوخت متوقف شده است که ضمن رسانيدن وي به مقصد و محل توقف خودرو در خصوص جايگاه گهرو نکاتي را جويا شد که راننده مذکور دليل تغطيلي و نامنظم بودن چايگاه سوخت شهرگهرو را شراکت تعداد ۶ نفر عنوان کرد که گويا در روند اداره اين جايگاه با اختلاف مواجه شده اند و اين جايگاه مهم و حساس با وضع فعلي مواجه شده است.


در خاتمه لازم است به اين نکته اشاره کنيم که با توجه به نزديکي ايام پايان سال و وجود جايگاه سوختي در محلي مناسب مسئولان و دست اندر کاران به گونه اي برنامه ريزي کنند که وجود اين جايگاه بتواند باري از دوش مردم بر زمين نهد نه اينکه گره اي کور بر انبوه مشکلات مردم بيافزايد.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک


کد مطلب: 27428

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27428/پمپ-بنزين-گهرو-گره-گشاي-مشکلات-کور-برمشکلات-قبلي-مردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir