کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

زن،عامل رشد و تکامل جامعه است/تلاش غرب این است که زن را وسیله تخریب و سقوط انسان‌ها قرار دهد

18 اسفند 1396 ساعت 14:28

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت :همه تلاش غرب و دنیای ملحد و بی‌دین امروز این است که زن را وسیله تخریب و سقوط انسان‌ها قرار دهد درحالی‌که زن نه‌تنها مانع کمال نیست بلکه خود عامل رشد و تکامل جامعه است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: ویژگی جامعه ایمانی این است که در آن به کسی بدی نشود، همه به هم احسان کنند و مهر بورزند.

وی با اشاره به ایام هفته نیکوکاری، افزود: در آستانه نوروز گرفتاری عده‌ای بیشتر خود را نشان می‌دهد و بسیاری از مردم هستند که نمی‌توانند احتیاجات خود برای عید را فراهم کنند.

حجت الاسلام نکونام تأکید کرد: برکات خدا در سایه احسان به یکدیگر نازل می‌شود، پس باید این روحیه در بین مردم تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توجه به منابع طبیعی، فضای سبز و... برای زیست انسان بروی زمین بسیار مهم است، افزود: باید تلاش کنیم برای حفظ آنچه هست و توسعه فضای سبز جدید و منابع طبیعی تلاش کنیم، هر چقدر فضای سبز بیشتر باشد جامعه نشاط‌ بیشتری دارد.

نکونام با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از یادگاران با ارزش امام خمینی (ره) است، ادامه داد: این بنیاد دو رسالت مهم دارد، ابتدا باید بکوشد در خدمت خانواده‌های شهدا باشد و دیگری این که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه توسعه دهد چراکه این فرهنگ از ضروریات جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه تأسیس کانون‌های مساجد فرصت مغتنمی برای نقش‌آفرینی مساجد است، تصریح کرد: ۲۰ اسفندماه روز راهیان نور نام‌گذاری شده است، راهیان نور یک حرکت تحول‌ساز در جامعه است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد به میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و تکریم مقام مادر اشاره و خاطرنشان کرد: همه تلاش غرب و دنیای ملحد و بی‌دین امروز این است که زن را وسیله تخریب و سقوط انسان‌ها قرار دهد درحالی‌که زن نه‌تنها مانع کمال نیست بلکه خود عامل رشد و تکامل جامعه است.

نکونام اضافه کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا جامعه را از فرهنگ زهرایی جدا کنند، نسبت به این موضوع باید حساس بود تا نگذاریم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی بیان کرد: برخی‌ها می‌خواهند با آهنگ‌های حرام، رقص‌های حرام، جمع‌های مختلط و... جامعه را به ابتذال بکشانند تا کم‌کم این مسئله در بین مردم عادی شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر کشورهایی همچون آمریکا، اسرائیل و... درصدد ترویج مصادیق بی‌دینی در کشور باشند تعجبی ندارد ولی بعضی‌ها در داخل کشور تحت عناوین آزادی، نشاط و... اقداماتی انجام می‌دهند تا جای معروف‌ها و منکرها عوض شود.

وی عنوان کرد: مسؤولان به‌جای پرداختن به مسائل اصلی و پاسخ‌گویی به مسائل و مشکلات مردم، عادت کرده‌اند هر چند روز یک‌بار حرف‌های تحریک‌آمیز بزنند و گروه‌های مختلف را رودرروی یکدیگر قرار دهند، در واقع بنا دارند با این اقدامات خدمت‌رسانی به مردم را تحت‌الشعاع قرار دهند.

امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ایام پایان سال است، مدیران دولتی، مسؤولان، نمایندگان مجلس و... باید گزارش اقدامات انجام گرفته درخصوص وضعیت بیکاری، رکود، رونق اقتصادی، کاهش روزبه‌روز ارزش پول ملی، امید برای سرمایه‌گذاری در کشور، نتایج برجام و... ارائه دهند نه با بیان برخی مسائل بخواهند اذهان مردم را از این مطالبات دور کنند، مردم انتظار دارند به مسائل اصلی کشور توجه شده و ارزش‌های والای دینی تقویت شوند.

انتهای پیام /1027ج


کد مطلب: 38813

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38813/زن-عامل-رشد-تکامل-جامعه-تلاش-غرب-این-وسیله-تخریب-سقوط-انسان-ها-قرار-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir