کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاعر اهل بیت:

گرایش زیاد جوانان به اشعار آیینی در دهه 80/ لزوم شناسایی و حمایت از استعدادهای شعری در کشور

2 مهر 1396 ساعت 13:08

وحید قاسمی گفت: ما استعدادهای خاصی در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده داریم که به مراکز استان‌ها و پایتخت دسترسی ندارند؛ باید این افراد شناسایی کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ وحید قاسمی شاعر اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص استقبال شاعران جوان از شعر آیینی و نحوه پرورش استعداد جوانان اظهار داشت: ما در دهه ۸۰ شاهد این بودیم که گرایش بسیار زیادی در نسل جوان به شعر اهل بیت و شعر آیینی دیده شد.

وی افزود: سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در حوزه آموزش و هدایت این نسل فعالیت می‌کنند ولی به نظر من باید سیاست‌گذاری‌های کلان تری را در این حوزه انجام دهیم؛ چرا که ما استعدادهای خاصی در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده داریم که به مراکز استان‌ها و پایتخت دسترسی ندارند؛ باید این افراد شناسایی کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

شاعر اهل بیت در خصوص سبک زندگی پیرغلامان اهل بیت گفت: هم موضوع و هم موضع پیرغلامانی از جمله آقای سازگار و هم متن و هم بطن این بزرگواران اهل بیت است؛ آقای سازگار به معنای کامل کلمه یک زندگی اهل بیتی را سپری می‌کنند و می‌بینید زندگی این بزگوار و خانواده‌شان هیچ حاشیه‌ای نداشته است.

قاسمی گفت: مردم آقای سازگار را به اخلاق، انصاف می‌شناسند و ما شاعران ایشان را به عنوان یک پدر دلسوز و مهربان می‌دانیم، من در زندگی آقای سازگار این نکته را بسیار مهم می‌دانم که ایشان استادهای بسیار بزرگی داشتند و از راه شاگردی به این مرحله رسیدند و به نظر من نسل جوان اگر می‌خواهد در این مسیر به جایی برسد باید شاگردی کند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 36383

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36383/گرایش-زیاد-جوانان-اشعار-آیینی-دهه-80-لزوم-شناسایی-حمایت-استعدادهای-شعری-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir