کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردرگمی مردم شهرستان فارسان به علت کمبود پارکینگ عمومی

14 ارديبهشت 1396 ساعت 7:56

کمبود پارکينگ عمومي به‌ويژه در هسته مرکزي شهر فارسان کاملاً مشهود است و بسياري از فضاي سطح معابر به پارکينگ خودروها اختصاص‌يافته است افزايش پارکينگ‌هاي عمومي از هرگونه افزايش راه‌بندان و ترافيک پيشگيري خواهد کرد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري پيرغار، رشد فزاينده جمعيت شهرستان فارسان نياز شهروندان آن به زيرساخت‌هاي مختلف را هرروز افزايش مي‌دهد، زيرساخت‌هايي که متناسب با جمعيت آن تأمين نشده و يکي از اين زيرساخت‌ها پارکينگ براي خودروها است.
 
در بسياري از محلات فارسان مرکز بخش ميزدج و ديگر شهرهاي اين شهرستان پارکينگ براي واحدهاي مسکوني تعبيه نشده و اين موضوع در حال تبديل‌شدن به معضلي براي شهروندان و عبور و مرور دشوار و افزايش بار ترافيک در شهر است.

چراکه در سال‌هاي اخير سرعت رشد جمعيت باعث عقب‌ماندگي و ضعف بسياري از امکانات و زيرساخت‌هاي اساسي شهرستان شده است.

طبق برآوردهاي صورت گرفته حدود 80 درصد جمعيت شهرستان فارسان در شهر فارسان ساکن هستند، ازاين‌رو ترافيک و معضل بزرگ کمبود پارکينگ، به‌خصوص در مرکز شهر، فضاهاي تفريحي و خريد گاهي به مرز بحران رسيده است.

کمبود فضاي مناسب و پارکينگ عمومي در خيابان‌هاي اصلي و پرتردد شهر به‌خوبي نمايان است

بر اساس آمار، تراکم بالاي وسايل نقليه، کمبود فضاي مناسب و پارکينگ عمومي در خيابان‌هاي اصلي و پرتردد شهر به‌خوبي نمايان است و يافتن فضايي مناسب براي پارک بدون دردسر خودرو‌، به يکي از دغدغه‌هاي هميشگي مردم تبديل‌شده است.

وجود تعداد زیاد خودرو در شهر فارسان و کم بودن عرض معابر اصلي شهر و خيابان‌هاي محدود به بازار، پارک دوبل‌ها و حتي در مواقع پرازدحام پارک‌هاي سوبل و کاهش سرعت حرکت خودروها را به وجود آورده و بايد براي اين مشکل تا قبل از تبديل‌شدن آن به يک بحران چاره‌اي انديشيد. 
 
فرهنگ استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي در اين شهر هنوز نهادينه نشده است

فرهنگ استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي نيز همانند ديگر شهرهاي کشور در فارسان نهادينه نشده و يا اينکه خدمت‌رساني حمل‌ونقل عمومي نيز چندان مطلوب نيست که همه بتوانند از اين خدمات بهره‌مند شوند.

کمبود پارکينگ عمومي به‌ويژه در هسته مرکزي شهر فارسان کاملاً مشهود است و بسياري از فضاي سطح معابر به پارکينگ خودروها اختصاص‌يافته است، افزايش پارکينگ‌هاي عمومي از هرگونه افزايش راه‌بندان و ترافيک پيشگيري خواهد کرد.

لازمه داشتن ترافيکِ روان داشتنِ پارکينگ عمومي در شهر است، تسهيل تردد و عبور و مرور شهروندان از دغدغه اصلي مديريت شهري است که اين مهم با اعمال سياست‌هاي تشويقي امکان‌پذير خواهد بود ايجاد پارکينگ‌هاي عمومي و همکاري شهروندان در اين امر موجب کاهش ترددهاي غيرمجاز و تسهيل روان‌سازي ترافيک مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 


کد مطلب: 34357

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34357/سردرگمی-مردم-شهرستان-فارسان-علت-کمبود-پارکینگ-عمومی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir