کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری:

ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب برگزار می شود

8 بهمن 1396 ساعت 9:41

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب به همت این اتحادیه ، معاونت پرورشی اداره کل آموزش وپرورش و بسیج دانش آموزی در مدارس استان خبر داد.


حسن صمدزاده، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو باجهانبین نیوز، گفت: ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب در دو بخش دختران و پسران با محورهای «دیروز ما، امروز ما و فردای ما » برگزار می شود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، آشناسازی باشخصیت و آرمان حضرت امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب، تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب، برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش آموزان در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری و هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل های دانش آموزی است.

صمدزاده با اشاره به محور دیروز ما گفت: این محور در بخش پسران شامل موضوعات کارنامه سیاه پهلوی، الگوها و شخصیت های انقلابی، آیینه ی شهر من در انقلاب، نقش دانش آموزان در انقلاب و پیشبرد اهداف آن و در بخش دختران شامل موضوعات پرداختن به شخصیت، زندگینامه، مبارزات، آثار و اندیشه های امام روح الله و نقش رهبری ایشان به عنوان شاخص انقلاب اسلامی، بازخوانی نقش سلسله پهلوی در تغییر هویت زن مسلمان ایرانی، معرفی چهره های انقلابی و شهدای ترور و شخصیت های بومی مؤثر در انقلاب اسلامی، نقش آفرینی زنان و دختران دانش آموز در به ثمر نشاندن انقلاب است.

وی محور امروز ما در بخش پسران را شامل موضوعات جایگاه ولایت فقیه و نقش رهبری در مدیریت انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، نقش دانش آموزان در امروز میهن اسلامی دانست و تصریح کرد: در بخش دختران این محور شامل به تصویر کشیدن نقش آفرینی رهبری معظم انقلاب در پیروزی، حفظ، تداوم و صدور انقلاب به جهانیان، دستاوردهای انقلاب اسلامی، عرصه های درگیری با استکبار و مصادیق استکبار، دشمن شناسی، شناخت عرصه های نفوذ دشمن و راههای مقابله با آن، سهم زنان در مبارزه با عرصه های جنگ نرم است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هویت بخشی به دانش آموزان ، تجربه شیرین فعالیت تشکیلاتی و جمعی، شناخت بیشتر از انقلاب اسلامی ، اهداف و دستاوردهای آن و ایجاد نگاهی امیدوارانه و روشن نسبت به آینده انقلاب اسلامی که در گرو تلاش و کوشش همین آینده سازان ایران عزیز محقق می گردد، از ثمرات این نمایشگاه ها هستند.

به گفته وی، تشکیل گروه های سرود انقلاب و اجرای سرود به عنوان بخشی از فعالیت های مربوط به نمایشگاه مدرسه انقلاب، بخش ویژه این دوره از جشنواره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب در نظر گرفته شده است.

صمدزاده خاطرنشان کرد: معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب(سلام الله علیها) در بخش دختران و برگزاری مسابقات، پخش سرودها و نماهنگ ها و فیلمهای مستند انقلابی، تشکیل گروه سرود، تئاتر و ارائه دست سازه ها و آثار هنری دانش آموزان، عرضه کتاب های مفید به منظور معرفی یا فروش آنها، به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی فرهنگی دانش آموزان، تشکیل گروه های روزنامه دیواری، نشریه ،کاریکاتور، اینفوگرافی، نماهنگ و ... ، استفاده از فضای مجازی و راه اندازی سایت یا وبلاگ، برگزاری حلقه علمی و معرفتی، برگزاری تریبون آزاد، برپایی جشن های پیروزی انقلاب، عرضه هدایای تبلیغاتی جذاب و دست سازه دانش آموزی از دیگر فعالیت های دانش آموزان در این نمایشگاه ها خواهد بود.

یکی دیگر ازبخشهای ویژه نمایشگاه پرداختن به موضوع مهم جهان ، بدون ترور است«آگاه سازی دانش آموزان نسبت به انواع ترور»هدف غایی سلسله همایش های مذکور، گفتمان‌سازی برای ایمن‌سازی و اصلاح ساختارهای آسیب‌پذیر در برابر تهدیدات و پدیده شوم انواع تروریسم که شش نوع ترور ...(انواع ترورها) است. در همین راستا آگاه سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه در برابر تهدید تروریسم حیاتی محسوب می شود.

لذا به جهت جریان سازی در این مورد در کنار نمایشگاههای مدرسه انقلاب همایش استانی با همین موضوع نیز در بهمن ماه برگزار می گردد.ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 38227

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38227/ششمین-دوره-نمایشگاه-های-دانش-آموزی-مدرسه-انقلاب-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir