کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

رابطه مستقیم بین سطح سواد و ارتکاب جرم وجود دارد

15 دی 1395 ساعت 12:25

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: تحقیقات و بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که رابطه مستقیم و تنگاتنگی بین سطح سواد و ارتکاب جرم وجود دارد، هر چند به عقیده کارشناسان، فقر را نیز می توان یکی از اصلی ترین علل بی سوادی یا کم سوادی برشمرد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری اظهارکرد: شاید درنگاه نخست نتوان فقر را، نخستین عامل ارتکاب جرائم معرفی کرد اما تحقیقات و بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که رابطه مستقیم و تنگاتنگی بین سطح سواد و ارتکاب جرم وجود دارد، هر چند به عقیده کارشناسان، فقر را نیز می توان یکی از اصلی ترین علل بی سوادی یا کم سوادی برشمرد.

وی ادامه داد: همه دستگاه های فرهنگی استان با همکاری و همفکری هم به منظور کاهش آسیب های جامعه باید قدم بردارند تا بتوانیم جامعه سالم و عاری از آسیب داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی ویژه روحانیون، هیئت های مذهبی و مداحان با همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، معاونت طرح هجرت و اداره کل اوقاف وامور خیریه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: در باره تاریخ دقیق برگزاری کارگاه آموزشی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد و کارشناس پیشگیری از جرم دادگستری نشستی جداگانه برگزار و زمان دقیق برگزاری کارگاه تصویب و به اداره کل تبلیغات اسلامی اطلاع‌رسانی شود.

گفتنی است، این نشست روز دو شنبه ۱۳ دی ۹۵ در دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با حضورمعاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، کارشناس معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، معاونت طرح هجرت و کارشناس امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 32548

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32548/رابطه-مستقیم-بین-سطح-سواد-ارتکاب-جرم-وجود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir