کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرسودگي مدارس هر لحظه امکان وقوع حادثه را هشدار مي دهد/مسئولين نسبت به نوسازي مدارس اقدام کنند

12 شهريور 1396 ساعت 12:35

تحصيل دانش آموزان در کلاس هاي غيراستاندارد، فرسوده هر لحظه امکان وقوع حادثه اي را اخطار مي دهد که در همين راستا مسئولين بايد نسبت به نوسازي مدارس اقدام کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ دستيابي به قلّه‌هاي دانش و فرهنگ و درخشش هر چه بيشتر کشور در زمينه‌هاي علمي ريشه در آموزش و پرورش دارد و تأمين فضاهاي آموزشي مناسب و کارا و هماهنگ با نظام آموزشي کشور از مهم‌ترين لوازم دستيابي به اين امر مهم است بنا به عقيده لاکهيد و ورسپور يادگيري و آموزش همواره در کلاس و مدرسه مناسب و با حضور معلم و دانش‌آموز جريان مي‌يابد

آموزش و پرورش سازنده و شکل دهنده‌ي افکار و توان‌هاي جامعه است، مي‌تواند با رعايت کردن قواعد و استانداردهاي لازم در زمينه فضا و تجهيزات در مقاطع مختلف تحصيلي با همکاري ساير سازمان‌هاي مربوطه چون سازمان برنامه و بودجه، سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور در بالا بردن سطح علمي و آگاهي دانش‌آموزان، پرورش روحيه‌ي آنان و دست يافتن به آموزش و پرورش کاراتر عمل نمايد

دنياي کنوني دريافته است که آموزش و پرورش جوانان نوعي سرمايه‌گذاري ملّي است و هر کشوري در اين راه تلاش بيشتري انجام دهد، از رشد و توسعه‌ي بيشتري در آينده برخوردار خواهد شد

اگر گاهي هم فرصت داشته باشيم و به مدارس روستايي سري بزنيم شاهد کمبودها، نارسايي ها و ضعف هاي آموزشي در اين مناطق هستيم. ضعف ها و کمبودهايي که نيازمند توجه بيشتر مسئولان امر به اين موضوع است. تحصيل دانش آموزان در کلاس هاي غيراستاندارد، فرسوده که هر لحظه امکان وقوع حادثه اي را اخطار مي دهد.

حتي نگاه به تصاوير اين مدارس نگراني از آينده را بيشتر از گذشته در دل ايجاد مي کند و اوليا را نگران تر از گذشته مي کند.


کمبود تجهيزات نودر مدارس ملموس است

يکي از اوليا مدارس در شهر هفشجان در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: متاسفانه مدرسه اي که فرزند ما در آن تحصيل مي کند به شدت با کمبود تجهيزات مواجه است.

وي تصريح کرد: کلاس هاي درس بسيار قديمي بوده و تا کنون مسئولين نتوانسته اند براي اين موضوع چاره اي باينديشند.

وي با اشاره به اينکه مدير مدرسه گاها" از اوليا کمک هاي نقدي را مي گيرد بيان داشت: با وجود کمک هاي مردمي و والدين بازهم آن طور که بايد مدرسه ساماندهي نشده است.

وي يادآور شد: فرزندان ما نياز به مکاني تميز و مجهز به تمام امکانات ورزشي و آموزشي دارند که بد نيست مسئولين براي اينم امر هرچه سريعتر اقدام کنند.

وي با بيان اينکه برخي مدارس اين شهر قدمت بسيار زيادي دارد اذعان داشت: در برخي از کلاس ها بوي نمناک مي دهد و اين ممکن است موجب ريزش رنگ يا حتي ديوار هم شود.

وي يکي ديگر از مشکلات دانش آموزان را نداشتن نيمکت هاي جديد و استاندار دانست و گفت: نيمکت هايي که در برخي مدارس اين شهر در کلاس هاي درس گذاشته شده قديمي و فرسوده است و بايد مسئولين نسبت به تعويض آن ها اقدام کنند.



اعتبارات دولتي در خصوص نوسازي مدارس محدود است /ما با کمک هاي خيرين جبران نبود اعتبارات را ميکنيم


بهروز اميدي مدير کل آموزش و پرورش چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر با اشاره به اينکه در راستاي نوسازي مدارس کارهاي خوب و ارشمندي در اين استان اتفاق افتاد اظهار کرد: در جشنواره هاي استاني جذب کمک هاي مردمي و کمک هاي خيرين را داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه در جشنواره ملي که در تهران و با حضور مسئولين و خيرين سراسر کشور برگزار شد اتفاقات خوبي در راستاي کمک به مدارس افتاد تصريح کرد: بعد از آن جشنواره هاي بومي و شهرستاني برگزار شد که خوشبختانه طي دو سال گذشته بالغ بر ۴۵ ميليارد تومان تعهدات خيرين را داشته ايم.

اميدي ادامه داد: نزديک به ۱۲۰ پروژه در سال۹۴ با مشارکت خيرين اعم از حقيقي و حقوقي، نهاد ها، موسسات خصوصي و سازمان هاي ديگر شروع شد و خيلي از اين پروژه ها به بهره برداري رسيد.

و ي با اشاره به اينکه منابع دولتي در منابع ملي بسيار محدود است و متاسفانه رقم ها رقم هاي ناچيزي است اذعان داشت: شايد ما در سال از اعتبارات ملي و استاني يک چيزي حدود ۲۰ تا ۲۵ ميليارد تومان بيشتر نتوانستيم داشته و جذب کنيم .

اميدي تاکيد کرد: اختصاص اعتبارات دولتي محدود است و نياز ما ده ها برابر اين رقم است که بخشي را با کمک هاي مردمي و خيرين جبران ميکنيم.

گزارش: مرضيه عالي پور
انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 36058

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36058/فرسودگي-مدارس-لحظه-امکان-وقوع-حادثه-هشدار-مي-دهد-مسئولين-نسبت-نوسازي-اقدام-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir