کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت دلار در بازار از 4000 تومان عبور کرد

1 دی 1395 ساعت 12:53

نرخ دلار در بازار امروز خط مقاومت 4000 تومان را شکست، این در حالی است که انتظار می‌رفت به دلیل شوک روانی چنین رخدادی بر اقتصاد بانک مرکزی بازار را کنترل کرده و ثبت رکرود جدید برای نرخ دلار را تا پایان سال به تعویق بیندازد.


گزارش به گزارش جهانبین نیوز؛ از بازار ارز در میدان فرودسی حاکی از تلورانس ۱۰ تومانی قیمت در صرافی‌ها و دلالان حاشیه میدان است. به گونه‌ای که صرافی‌ها نرخ دلار را ۴۰۰۵ تا ۴۰۱۰ تومان اعلام می‌کنند و دلالان خیابان نرخ ۴۰۰۰ تومان را اعلام می‌کنند.

فعالان بازار ارز عوامل مختلفی را برای افزایش نرخ ارز اعلام می‌کنند، اما معتقدند بانک مرکزی از نرخ ۴۰۰۰ تومانی دلار حمایت می‌کند و اساسا امروز دلار در بازار از ۴۰۰۰ تومان قیمت خورده است.

این گزارش حاکی است به گفته فعالان بازار نزدیک شدن به سال جدید میلادی که معمولا با افزایش سفرهای خارجی و رشد تقاضا برای نرخ ارز همراه است از عوامل تاثیرگذار بر نرخ دلار است.

علاوه بر این امروز آغاز رسمی ریاست جمهوری ترامپ در آمریکاست که به اعتقاد فعالان بازار با توجه به موضعگیری‌های انتخاباتی وی احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت جهانی بهای دلار را تشدید کرده است.

نرخ دلار امروز در حالی خط مقاومت ۴۰۰۰ تومان را شکست که بسیاری معتقد بودند به خاطر جو روانی چنین افزایشی در بازار بانک مرکزی تلاش خواهد کرد چنین رخدادی را تا پایان سال به تعویق بیندازد.

دولت روحانی در سه سال گذشته تلاش کرد نرخ دلار را در محدوده ۳۵۰۰ تومان کنترل کرده و ثبات بازارها را حفظ کند. این افزایش بار دیگر مبادلات اقتصادی را در نگرانی نوسان نرخ ارزها فرو برده و دچار تاخیر می‌کند

از سوی دیگر اثر شوک نرخ ارز قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد و می تواند تلاش بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم را دچار مخاطره کند.

این گزارش حاکی است امروز بهای دیگر ارزهای مهم نیر در بازار افزایش یافته است. به گونه‌ای که یورو با ۲۲ تومان افزایش قیمت ۴۲۶۰ تومان، پوند با ۱۵تومان افزایش ۴۹۴۰ تومان و درهم ۱۱۱۵ تومان است.

این گزارش حاکی است همچنین قیمت سکه یک گرمی ۱۹۸ هزار تومان، ربع ۳۲۲ هزار تومان،نیم ۶۰۲ هزار تومان و سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 32278

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32278/قیمت-دلار-بازار-4000-تومان-عبور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir