کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت/

حجاب ضرورتی که مصونیت جامعه را به همراه دارد

20 تير 1395 ساعت 10:03

حرمت زن موضوعی است که اختصاص به خود زن ندارد و حتی به شوهر، فرزند، پدر و برادران او تعلق ندارد بلکه همه اینها هم اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد شد که حریم مقدس زن مورد تعرض قرارگیرد چون حرمت، قداست و حیثیت زن به عنوان حق‌ا... مطرح است


به گزارش جهانبین نیوز، سالروز حمله وحشیانه رضا خان پهلوی به مسجد گوهرشاد مشهد و تلاش برای کشف حجاب توسط استعمارگران در تقویم ایران به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است که ضروری است هم مردم و هم مسئولین نسبه به نهادینه کردن این فریضه مهم در جامعه تلاش جهادی نمایند.

حجاب مسئله مهمی است که در قرآن به صراحت به وجوب آن تأکید شده و در بیان نورانی معصومین هم روایات متعددی در مورد آن نقل شده است.

موضوع عفت، حیا، حجب و وقار زن بحثی است که نه‌تنها در دین تعالی بخش اسلام به آن پرداخته شده بلکه در رسوم محلی و آیین بومی ایرانیان نیز از زمان‌های بسیار دور مورد احترام و توجه بوده است و به راستی حجاب در بین اقوام ایرانی نقش قابل توجهی داشته که نماد غیرت مردان و سند پاکی زنان بوده است و همین امر مهم با پیشینه اسلامی باعث استمرار و بقای تفکر اسلامی ایرانی و قوام کیان خانواده‌ها بوده است.

طراحی نقشه‌های استعماری غرب و استکبار همیشه در جبهه‌هایی انجام شده است که ضربات غیرقابل جبرانی به مستعمرات وارد کند و آنان به خوبی به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانند غیرت مردان و حیاء زنان را دچار اختلال نموده و حرمتی که به واسطه این ارزش‌ها بر خانواده و جامعه حاکم شده است را از بین ببرند و خانواده را از درون دچار پوسیدگی نمایند می‌توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و جامعه را با سرگرم کردن در لذت‌های فاسد به دنبال هدف‌های مادی و مطامع حیوانی خود بکشانند که در این راستا طرح استعماری کشف حجاب رضاخانی شاهدی گویا بر برنامه‌ریزی دشمن برای نیل به این اهداف است.

حرمت زن موضوعی است که اختصاص به خود زن ندارد و حتی به شوهر، فرزند، پدر و برادران او تعلق ندارد بلکه همه اینها هم اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد شد که حریم مقدس زن مورد تعرض قرارگیرد چون حرمت، قداست و حیثیت زن به عنوان حق‌ا... مطرح است به همین دلیل کسی نمی‌تواند بگوید یا بهتر بگوییم حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دارم چون حجاب عبارت است از قائل شدن حرمت برای زن که نامحرمان او را به دید حیوانی نظاره نکنند و در نهایت با حفظ حریم زن و حفظ این گوهر پاک سلامت خانواده و متعاقب آن سلامت جامعه حفظ شود.

همچنان که در بیان حضرت امام هم به این ارزش‌ها اشاره شده است که می‌فرماید: حجابی که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست.

پس باتوجه به آنچه بیان شد می‌توان گفت برنامه‌ریزی دشمن در همه دوران‌ها حمله به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی است و تاریخ و ماجراهای آن گواهی می‌دهند که هرجا ارزش‌های دینی و اسلامی در تعارض با خواسته‌های شیطانی دشمنان بوده است علیه آن به پا خواسته‌اند غیرت مردان و عفت زنان نیز ارزشی است که به جامعه اصالت می‌دهد و بنای مهمترین بنیاد جامعه یعنی خانواده را محکم می‌کند.

پس در نتیجه نفوذ در بنیان خانواده از نفوذ نظامی و جنگ و خونریزی مهم‌تر است چرا که اگر غیرت مردان و حیاء زنان دچار تزلزل شد آن گاه بدون جنگ و صرف هزینه‌های تسلیحاتی می‌توانند بر همه چیز ما مسلط شوند.

برهمین اساس بیشترین حمله امروز به خانواده‌ها صورت می‌گیرد تا با رواج بی‌عفتی در زنان و بی‌غیرتی در مردان آن هم به نام فرهنگ و تمدن به خواسته‌های استعماری و استکباری خود برسند که لازم است مسئولین و متولیان فرهنگ کشور با برنامه‌ریزی و کار جهادی در این عرصه راه را بر دشمن ببندند.

آزادی‌هایی که از سال۷۶ با روی کارآمدت دولت اصلاحات زمزمه شد و نغمه‌های فریبنده آن جامعه را به سمت آزادی‌های کاذبی کشاند که دقیقا حرکت به سمت تله‌های انفجار اخلاقی دشمن بود که امروز ترکش‌های این انفجار در مزاحمت‌های خیابانی، افزایش آمار نگران‌کننده و وحشتناک طلاق و کاهش ازدواج قربانیان زیادی می‌گیرد.

چه کسی باید در برابر این هجمه‌ها قیام کند؟ چه کسی باید طراح عملیات آفندی در خاکریز غیرت و عفت باشد؟ آیا وقت آن نرسیده که یکباردیگر والفجرها تکرار شود؟ آیا وقت آزادسازی خرمشهر ناموس و شرف ما از اسارت خودباختگی فرهنگی نرسیده است؟

نکند بنی‌صدرهایی که روزی در دفاع مقدس به کشور خیانت کردند و جوانان پاک این دیار را به خاک و خون کشیدند امروز هم به اجانب خوش خدمتی کنند و فراتر از جان‌ها، عزت، شرف، غیرت و ناموس ما را به قتلگاه ببرند، آیا کسی فریادهای هل من ناصر ینصرنی اماممان که خطر ولنگاری فرهنگی را هشدار می‌دهد می‌شنود؟ امروز روز حساس نبرد است امروز دشمن با ماهواره در شیپور جنگ دمیده است.

امروز او فرهنگ را به زیبایی در عریانی و برهنگی نمایان کرده است... امروز دشمن با نرمی در مسیر جنگ نرم افکار، هویت و ایمان ما را نشانه رفته است و به نرمی در حال تسخیر نسل اسلام است به پاخیزید ای مجاهدان منادی شرف! وقت جهاد رسیده است فقط حرم حضرت زینب مدافع نمی‌خواهد مهم‌تر از حرم، شرف زینب است برخیزید تا کسی جرأت جسارت به عصمت زینب نداشته باشد برخیزیزد تا مدافع چادر زینبی باشیم...

یادداشت از احسان ربیعی

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 29290

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/29290/حجاب-ضرورتی-مصونیت-جامعه-همراه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir