کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش وارثان کوثر در شهرکرد برگزار شد؛

معرفی الگوی زن مسلمان در همایش وارثان کوثر/غرب به واسطه ظلمی که بر علیه زنان روا داشته باید جوابگو باشد!

16 اسفند 1396 ساعت 16:49

همایش وارثان کوثر و تجلیل از اسطوره های صبر و استقامت، جامعه بسیج زنان سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و ستاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با حضور مینا بیابانی، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور و مسئولان استانی برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز، مینا بیابانی، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور در همایش وارثان کوثر در شهرکرد گفت: زن در تعریف غالباً شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم" زن نه شرقی و نه غربی است". زن مسلمان ایرانی تاریخ جدید را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ را به ارمغان آورد.

بیابانی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، می توان خانواده گرایی و جامعه سازی را دو شاخصه مهم در توصیف الگوی سوم زن دانست. در عصر حاضر که همه ی هجمه های دشمنان به سمت و سوی خانواده ها نشانه رفته است و هدفش ضربه زدن و از بین بردن بنیان خانواده هاست، وظیفه ما بعنوان زنان مسلمان ایران اسلامی و عضوی از بسیج جامعه زنان که بعنوان گسترده ترین تشکل جامعه زنان ایران اسلامی است، با تأسی از وجود مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها که برترین الگوی عملی بانوان و زنان در دین مبین اسلام است و با بهره گیری از آموزه های اسلام ناب محمدی و پیروی از ولایت مطلقه فقیه در تحکیم و تعالی خانواده و خوب همسرداری و فرزندپروری و هم حضور اجتماعی و جامعه سازی و مشارکت فعال در عرصه های گوناگون مطابق با نیاز نظام و انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته باشیم تا بتوانیم تمامی نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب سازیم.

بیابانی در ادامه با اشاره به ۸ مارس که روز جهانی زن نامگذاری شده است گفت: غرب یک حرکت به اصطلاح مطالبه گرایانه در مورد زنان راه انداخته که حرکتی کاملا غیر منطقی و توئم با جهالت بدون توجه به زات و فطرت زنان است که این امر باعث شده وضع زنان و حتی مردان در جهان بدتر شود، و اینک ما هستیم که از غرب مطالبه داریم به واسطه ظلمی که در حق زن کردند، غرب یک بحران جهانی در مورد زنان ایجاد کرده است که این بحران دامنگیر خانواده ها شده است، و اینک عده ای متاسفانه از داخل و خارج کشور دائیه دار حقوق زن شده اند و بحث خشونت علیه زنان را مطرح می کنند در صورتی که این مطالبه ماست و آنها خود در اوج خشونت علیه زنان هستند.

در پایان این مراسم از اسطوره های صبر و استقامت ،مادران، همسران وخواهران شهدا تقدیر شد.

پایان پیام/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 38803

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38803/معرفی-الگوی-زن-مسلمان-همایش-وارثان-کوثر-غرب-واسطه-ظلمی-علیه-زنان-روا-داشته-باید-جوابگو-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir