کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوجوان 13ساله که رهبر پير خمين شد/بهترين سرمايه داشتن اولاد صالح است

7 آبان 1396 ساعت 12:19

هشتم آبان ماه يادآور ايثار و دلاورمردي نوجوان با ايماني است که با عشق به ولايت و اسلام و براي بيرون راندن دشمنان متجاوز بعثي از خاک ميهن اسلامي، با جانفشاني حماسه اي آفريد که در تاريخ هشت سال دفاع مقدس چون ستاره اي مي درخشد و به ساير دانش آموزان و نوجوانان درس وفاداري و ايثار مي آموزد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ هشتم آبان ماه يادآور ايثار و دلاورمردي نوجوان با ايماني است که با عشق به ولايت و اسلام و براي بيرون راندن دشمنان متجاوز بعثي از خاک ميهن اسلامي، با جانفشاني حماسه اي آفريد که در تاريخ هشت سال دفاع مقدس چون ستاره اي مي درخشد و به ساير دانش آموزان و نوجوانان درس وفاداري و ايثار مي آموزد.

شهيد فهميده اين مدال افتخار را دارد که امام راحل عنوان رهبري را به وي داده است و ايشان الگو است، زيرا مدالي که به اين شهيد داده شد منحصر به خود اين شهيد بزرگوار است و فکر نمي کنم کسي در گذشته چنين مدالي را دريافت کرده باشد

به اين بهانه، با دکتر احمدرضا بسيج رئيس سازمان بسيج اساتيد استان چهارمحال و بختياري، به گفت وگو نشستيم تا گوشه اي از ابعاد شخصيتي و منش معرفتي اين شهيد معظم را بازگو کرده و نوجوانان و جوانان اين مرز و بوم با اين بزرگمرد و اسطوره دفاع مقدس بيشتر آشنا شوند.

وي بيان داشت: امام خميني (ره) با ابعاد وجودي عظيم خود براي ملت ايران، نمونه و اسطوره‌‏اي بر طبق واقعيت‏ ها بود و شهيد حسين فهميده نيز در سطح خود و براي نوجوانان، يکي ديگر از اسطوره ‏هاي ملت ايران است که براي هميشه در يادها زنده خواهد ماند.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره‏ ي شهيد محمدحسين فهميده گفت: رهبري درباره  نقش او به عنوان اسوه و الگو براي نوجوانان، چنين مي ‏فرمايند: هر کشور و ملتي با آرمان‏‌ها، اسطوره ‏ها و نمادهاي خود زندگي مي کند.

مقام معظم رهبري در رابطه با فداکاري و شجاعت او فرمودند: بروز چنين حوادثي که از تربيت صحيح و اصالت هاي خانوادگي است، صرفا درمحيط هاي اسلامي جلوه گري و نور افشاني مي کند و رهبر معظم انقلاب اسلامي، شهيد فهميده را يک نوجوان نمونه، استثنايى و پرورش‌يافته در آب و هواى تحول يک ملت توصيف کردند.

بسيج افزود: کشور ايران در طول تاريخ مورد هجمه‌هاي سنگين دشمن قرار گرفت و بارها مورد تهاجم قرار گرفت اما دوباره بازسازي شد و اين نشان از همدلي و همت ملت ايران دارد  وما برحسب آموزه‌هايي که در زندگي آموختيم بايد خود را قدرتمند سازيم چراکه کشور قدرتمند و داراي ابهت به سادگي مورد هجوم دشمن قرار نمي‌گيرد.

وي با تاکيد بر تربيت نسلي فرهيخته اظهار کرد: تربيت انسان‌هاي توانمند، فرهيخته و شايسته جامعه را توانمند مي‌سازد چراکه آنان به هر پستي و ذلتي پاسخ مثبت نمي‌دهد.

اين استاد دانشگاه گفت:  شهيد فهميده بهترين الگو براي نسل نوجوان و جوان است زير در سن نوجواني با درک و بصيرت بالا بزرگ ترين کار را انجام داد و حال اگر فرزندان ما به لحاظ ديني به گونه‌اي شايسته رشد کنند، در مقابل کسان و جرياناتي که در صددند تا آنان را از ما بگيرند ايمن خواهند بود و براي اين منظور برنامه‌ريزي شرط اصلي است.

وي تصريح کرد: ما نوجوانان بسياري ديده‌ايم؛ اما بايد به اين مسأله توجه کنيم که چه ويژگي باعث شد که شهيد فهميده به درجه‌اي نايل شوند که حضرت امام (ره) تعبير ويژه‌اي را در مورد ايشان به کار برد، بدون شک شرايط خانوادگي و برخورداري از پدر و مادري منحصربه‌فرد سبب شکل‌گيري تربيتي ويژه در وجود او بوده است که توانسته است چنين نقش برجسته‌اي را کليد زند.

بسيج با تأکيد براينکه ذات فردي دروني خودمان، ايمان، عقيده و اعتقاد است، گفت:‌ در کنار اين خصوصيات، يک جوان مي‌تواند خيلي چيزهايي که «شهيد فهميده‌هاي» ما داشتند و توانستند پلاک ايثار و شهادت را از رهبرشان دريافت کنند، دارا باشد.

وي  با بيان اينکه در کشور فهميده‌هاي زيادي داريم که توانستند استعدادهاي خود را شکوفا کرده و به کار گيرند، بر اهميت نقش اعتقادات ديني در نوجوانان و جوانان تأکيد کرد و گفت: هم اکنون شهيد فهميده ها به اسم و نام مدافعان حرم و شهيد حججي ها بروز و ظهور کرده اند که تمامي اين ها حاصل تربيت صحيح خانواده است.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: در سنين نوجواني و جواني  افرادي هستند که داراي فضايل فراوان اند و نمونه اي از اين شهداي با فضيلت و شجاع، شهيد فهميدها و شهيد حججي ها هستند و اين شهداي عزيز در دوران دفاع مقدس و حال جهاد نظامي کردند و نوجوانان و جوانان عصر حاضر نيز بايد با قدرت و بصيرت به مقابله با جنگ نرمي که دشمنان طراحي کرده اند، بپردازند.

دکتر بسيج اظهار کرد: فرزندان‌مان را شهدايي تربيت کنيم، تربيت عاقلانه و برداشت معنوي از فرزندانمان داشته باشيم به گونه اي تربيت کنيم که براي اسلام مفيد باشند، بهترين سرمايه اولاد صالح داشتن است و از خداوند بخواهيم نسل هايمان فدايي اسلام و انقلاب باشند.

انتهاي پيام1026ج /520ز


کد مطلب: 36823

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36823/نوجوان-13ساله-رهبر-پير-خمين-بهترين-سرمايه-داشتن-اولاد-صالح

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir