کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد:

نشستن پای میز مذاکره و دیدن لبخند دشمن تعامل با دنیا نیست

15 خرداد 1394 ساعت 16:40

تعامل ما با دنیا تعاملی عزتمندانه به همراه حفظ استقلال است بعضی ها سازش با استکبار را تعامل می نامند و نشستن پای میز مذاکره و دیدن لبخند دشمن را تعامل با دنیا می دانند که این در مکتب امام(ره) نبوده و نیست.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نمازجمعه که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد باسفارش مومنان به تقوا واشاره به آیاتی از سوره توبه، اظهار کرد: نباید از کفار ترسید زیرا آنها اگر همه قدرتشان در عالم را روی هم بریزند به اندازه قدرت خداوند نمی شود. 

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره توبه به مومنان سفارش می کند تا در مقابل کفار بایستید و مقاومت کنید افزود: خداوند می خواهد کفار را به دست مسلمانان نابود کند و این را برای مومنان پسندیده تا رضوان را نصیب آنان کند و گرنه می تواند آنها را به راحتی ذلیل کند. 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به ۳۶ سال مقاومت انقلاب اسلامی بیان کرد: امریکا در طول این ۳۶ سال بارها به دست مردم ایران خوار شده است آنها در گذشته چنان مست قدرت بودند که کسی نمی توانست به آن ایراد بگیرد و در مقابلش بایستد ولی امروزه مردم ایران در مقابلش ایستاده اند و در جای جای جهان بیداری اسلامی را فریاد می زنند. 

امام جمعه شهرکرد در بخشی دیگر از سخنان خود به دغدغه مهمی که باید برای اهل تقوا در نظر گرفته شود اشاره کرد و گفت: انجام وظیفه نسبت به مساجد یکی از دغدغه های مومنین است که باید در مقابلش به شدن احساس مسولیت داشت. 

وی نیز به مناسبت های تاریخ انقلاب اسلامی از جمله ۱۵قیام خرداد و رابطه عمیق و تنگاتنگ بین مردم و مرجع دینی شان حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: قیام ۱۵ خرداد روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و در سحرگاه این روز حضرت امام(ره) بازداشت شدند و خبر بلافاصله با وجود محدود بودن امکانات خبررسانی در آن روزها به گوش مردم سراسر کشور رسید و باعث حرکت بزرگ مردم در قم، ورامین، تهران و دیگر نقاط کشور در اعتراض به بازداشت امام راحل شد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این ایمان نشات گرفته از بصیرت و اعتقادات عمومی مردم است که ه این پیوند مسونیت می بخشید به جامعه، انقلاب و دشمن را ناکام میکند و این پیام قیام ۱۵ خرداد است که مردم باید با بصیرت و هوشیاری به این معنا دقت کنند. 

حجت الاسلام نکونام نیز به روز ۱۴ خرداد و حضور پرشور مردم در مرقد مطهر حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: دیروز شاهد حضور پرشور مردم از تمام نقاط جهان بودیم و می توان گفت ظرفیت امام(ره) عظیم تر از آنچه که گفته می شود است و چیزی که در مورد ایشان گفته شده است ناچیز است. 

وی ادامه داد: ویژگی شخصیتی و مکتبی امام(ره) در معرفت کلامی، فلسفی، تفسیری، حدیث شناسی، سیروسلوک، تهذیب و تزکیه ، درک درست از اسلام ناب و مدیر اسلامی، استکبار ستیزی، معرفت ایمانی، باور به اسلام و ارائه الگوی منتظر راستین و ... است. 

امام جمعه شهرکرد به سخنرانی رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان در مورد ویژگی های شخصیتی امام راحل چند نکته ای را اشاره فرمودند و تاکید ، اگر امت اسلامی ایران به اصول امام راحل پایبند باشند و آن را ادامه دهند قطعا عزت خود را حفظ کرده اند و اگر کوتاه بیایند سیلی خواهند خورد، که این هشدار مهمی است. 

وی ادامه داد: ام القری مقاومت، ایران اسلامی است که ماندن در این راه عزت و کوتاه آمدن سیلی خوردن از استکبار است. 

نماینده ولی فقیه در استان به قسمتی دیگر از سخنرانی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در قسمتی از سخنرانی خود فرمودند، بعضی ها در تلاشند از امام یک چهره لیبرالی معرفی کنند و هستند افرادی که خاطراتی از امام مطرح می کنند و می گویند ما به سراغ امام رفتیم و هشدار دادیم ولی امام توجه نکردند، این طور می خواهند چهره امام (ره) را یک چهره بی تفاوت نسبت به حوادث معرفی کنند. 

وی ادامه داد:آنها می خواهند باور مردم را به رکن اصلی انقلاب سست کنند مومنین باید نسبت به موارد توجه کنند و بدانند همه مواضع امام راحل از روی تکلیف مداری بوده است. 

حجت الاسلام نکونام در بخش پایانی سخنان خود به نکته دیگری از سخنرانی رهبر انقلاب(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: امروزه جهان عصر خلوت گزینی و انزوا نیست و بعضی ها تلاش می کنند که به مردم القاء کنند امام(ره) و اکنون ما روحیه تعامل با دنیا را نداریم که این غلط است زمانی نبوده است که تعامل بین ما با دنیا نبوده باشد. 

وی گفت: تعامل ما با دنیا تعاملی عزتمندانه به همراه حفظ استقلال است بعضی ها سازش با استکبار را تعامل می نامند و نشستن پای میز مذاکره و دیدن لبخند دشمن را تعامل می دانند که این در مکتب امام(ره) نبوده و نیست. 



انتهای پیام1020ج /۵۳۰م


کد مطلب: 22873

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/22873/نشستن-پای-میز-مذاکره-دیدن-لبخند-دشمن-تعامل-دنیا-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir