کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی ابعاد فتنه 88 و 9 دی در میزگردی با حضور فعالان تشکل ها و رسانه های استان

از اعتماد به آمریکا در برجام تا دست نشاندگی آمریکا در فتنه

8 دی 1395 ساعت 12:02

فتنه 88 شورش برخی بر خواست مردم بود واداده های غرب همانگونه که فتنه 88 را ایجاد کردند منجر به توافق برجام هم شدند. مسئولین موضع خود را با فتنه گران روشن کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ با چند تن از فعلان تشکل ها و رسانه های استان پیرامون بررسی ابعاد فتنه ۸۸ و یوم الله ۹ دی و همچنین نقش غرب در براندازی و همچنین برجام به گفتگو نشستیم.

تنها حضور مردم می‌توانست بساط فتنه و فتنه‌گران را برچیند

رضا حیدری در بررسی ابعاد فتنه ۸۸ و ۹ دی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند "روزهای سال همه مانند هم هستند و این مجاهدت‌ها است که روزها را از هم متمایز می‌کند" اظهار کرد: در فتنه ۸۸ نقش مردم بسیار مهم و اساسی است چون فتنه‌ای با این ابعاد را تنها حضور مردم بود که می‌توانست جمع کند و ورود نیروهای امنیتی در این زمینه نمی‌توانست موثر باشد.


فتنه 88 از اختلافات سیاسی شکل گرفت و به مخالفت با مبانی اسلامی و اصل نظام رسید

این فعال رسانه ای و دانشجوئی با بیان اینکه در آن سال‌ها فتنه با بهانه تقلب در انتخابات شروع شد و با گذشت زمان شعارها از تقلب در انتخابات تبدیل به نفی نظام اسلامی، نفی اصل ولایت فقیه، نفی شورای نگهبان و کوبیدن سختارهای شورای نگهبان تبدیل شد افزود: اختلافات سیاسی یکی از دلایل به راه افتادن فتنه بود و از همان جا بود که به مبانی اسلامی رسید.
 
فتنه امروز از شکل سیاسی به ماهیت اجتماعی تغییرشکل داده است
 
حیدری تاکید کرد: دنیاطلبی باعث شد عده ای با جلوداری برخی از خواص بی‌بصیرت راهی را در پیش بگیرند که درست نبود اما امروز نیز بحث‌های حقوق‌های نجومی نشان از آن دارد که فتنه‌ها از شکل سیاسی به ماهیت اجتماعی تغییر شکل داده است.
 
وی با اشاره به اینکه دم خروس آن‌هایی که فتنه 88  را رقم زدند از حقوق‌های نجومی و برجام بیرون زد و کابینه‌ای که قرار بود در سال 88 روی کار بیاید امروز و در این دولت وارد عمل شده است تاکید کرد: اگر نظام سیاسی ما، ایراد داشت آیا فتنه 88 اصلاحاتی داشت که بخواهد ارائه کند؟
 
این فعال رسانه ای و دانشجوئی فتنه 88 را شورشی علیه مستضعفین دانست و ادامه داد: این فتنه اصلا راهکاری برای اصلاح نبود چون نظامی برای جایگزینی نداشت و این درحالی است که انقلاب اسلامی بهترین نظام زمان حاضر است و این را می توان از امنیتی که در جامعه برقرار است.
 
وی با بیان اینکه کشور هنوز هم که هنوز است باید تقاص فتنه 88 را بدهد تاکید کرد: اگر بخواهیم از شهدا و وصیت‌نامه‌های آن‌ها تاسی بگیریم خواهیم دانست که اولویت اصلی حفظ نظام است نه تغییر ساختار نظام و همین نشان از اشتباه فتنه‌گران دارد.
 
فتنه 88 شورش اشرافیت بود بر مستضعفین بود
 
حیدری خاطرنشان کرد: مردم هیچگاه پشت نظام را به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی خالی نمی‌کنند اما ننگ بر مسئولانی که مشکلات مردم را رفع نمی کنند.
 
وی اضافه کرد: کارآمدی 9 دی نشان داد که فتنه 88 برای همیشه برچیده شد و مردم مشت محکمی بر دهان  فتنه‌گران و سردمداران فتنه که شورش اشرافیت بود بر مستضعفین زدند.
 
این فعال رسانه ای و دانشجوئی با اشاره به برجام افزود: برخی از موضوع صلح امام حسن بهره بردند و با تعبیر ماجرای این صلح به نفع خود برجام را رقم زدند اما باید بگوییم این افراد تاریخ را با منافع خود تفسیر می‌کنند.
 
خسارت محض بودن برجام بر همگان روشن است

حیدری برجام را خسارت محض عنوان و اضافه کرد: دلیل این است که ما با کفر آبمان به یک جوب نمی‌رود و همانطور که ابعاد فتنه روشن است خسارت محض بودن برجام نیز روشن و واضح است و در این راستا خواستار آنیم که مسئولین مواضع خود را اعلام و روشن کنند.
 
فتنه 88 اصل نظام را نشانه رفته بود
 
فعال رسانه ای و دانشجوئی تاکید کرد: کار کردن برای دنیای مردم باید بر مبنای اعتقادات باشد و در این راستا باید به این نکته نیز توجه شود که اصل، حفظ نظام است چیزی که متاسفانه در فتنه 88 نشانه رفته بود.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگ‌ترین سفارت را در عراق، پاکستان و افغانستان داشت گفت: اما باید امروز حال و روز این کشورها را ببینیم و این درواقع نتیجه اعتماد به آمریکا است که به عینه می‌بینیم اما باز هم برخی به آمریکا اعتماد می‌کنند.

در فتنه 88 طمع دشمن به این مرز و بوم برانگیخته شد

عباسی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات فاجعه آمیز و گناه بزرگ در این فتنه نیاز به درک و فهم عمیق دارد گفت: در یک نگاه سطحی عده ای به خیابان ریختند؛ در صورتی که اهداف شومی پشت این ماجرا بودند و خواستند با اقداماتی بی اساس نظام جمهوری اسلامی را متهم به تقلب کنند.

 
وی بابیان اینکه در فتنه ۸۸ طمع دشمن به این مرز و بوم برانگیخته شد؛ افزود: انقلاب های رنگی همیشه براندازی هر نظامی را به دنبال دارد؛ فتنه کمتر از انقلاب رنگی نبوده، اگر کسی نگاه سطحی داشته باشد ساده لوح است.
 
عباسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نهم دی ماه را برخاسته از بصیرت دانستند که باید حفظ شود.
 
وی خاطرنشان کرد:بصیرت از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون موج می زند و وظیفه نسل سوم و چهارم ما حفظ این بصیرت ها و ماندگار کردن آن است.
 
عباسی بصیرت مردم را عامل پیروزی در انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: نهم دی ماه نیز همانند انقلاب اسلامی حاصل بصیرتی آگاهانه و هوشمندانه است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید هروزمان همانند نهم دی ماه باشد افزود: بصیرت از معرفت و شناخت حاصل می شود و برای داشتن آن باید شناخت درستی از انقلاب اسلامی داشته باشیم.
 
عباسی علت اصلی وارد شدن فتنه به بطن مردم را ظاهرسازی دانست و اضافه کرد: در فتنه ۸۸ ذات فتنه گر مشخص نبود چراکه پشت پرده، آمریکای خبیث حضور داشت.
 
عاشورا در عاشورا نخواهد ماند

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال کم رنگ کردن نقش آمریکا در فتنه هستند یادآور شد: فتنه آنقدر بزرگ بود که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم و افرادی هستند که می خواهند نقش فتنه گران را کم رنگ کنند و این هدف خود آمریکا است.
 
عباسی تصریح کرد: دوستان آمریکا دشمنان امام حسین (ع) هستند و آمریکا توسط دست نشانده های خود در حقیقت قصد اسیب به بدنه نظام را داشتند.
 
وی با بیان اینکه تاریخ تکرار می شود  اضافه کرد: عاشورا در عاشورا نخواهد ماند عاشورای ما نهم دی ماه رقم خورد و تفاوت نه دی ماه و عاشورا در این است که ما اهل کوفه نیستیم و یاران امام امدند و عید غدیری را بپا کردند.
 
وی با بیان اینکه در فتنه 88 شکاف هایی در نظام ایجاد شد گفت: نهم دی ماه نشان داد کلید حل همه مسایل مردم هستند.
 
وی بصیرت را عامل پیروزی ملت داست و افزود:برخی از مسولین پشت مردم و رهبری را نبودند و حرفهای امریکارا بیان میکنند سیاست اقتصادی مسولین ما لیبرالی و برگرفته از امریکاست و چشم امیدشان به امریکا است.
 
برجام خسارت محض بود/مسئولین استان موضعشان را با فتنه مشخص کنند

رضا باقری مسئول سابق بسیج دانشجوئی و فعال تشکل های دانشجوئی در این میزگرد ضمن بررسی مبانی فتنه گفت: فتنه ها در آخرالزمان پیچیده تر و سخت تر می شوند و باید از آنها همواره عبرت گرفت چراکه فتنه جزء تاریخ وجودی انسان و در طول تاریخ با انسان همزاد بوده است نمونه آن را می توان در درگیری هابیل و قابیل بر سر ولایت حضرت آدم دید.


وی ادامه داد: در فتنه سال 88  برخی بواسطه عکس و خاطره با امام و یا نخست وزیر و یا نماینده امام بودن برای خود امتیاز ویژه ای قائل بوده و دنبال بدست آوردن جایگاه ولایت بودند هدف اصلی فتنه 88 غصب جایگاه ولایت بود و ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند. آنان خود را وارث انقلاب می نامیدند این در صورتی است که وارث انقلاب مردم بودند نه یک جریان و یا گروه خاص.

رضا باقری در این باره خاطرنشان کرد: این موضوع برای این افراد بصورت عقده از ملت درآمده بود که این جریان غرب زده و سرمایه دار بدنبال عقده گشایی از مردم و ولایت بودند.

این فعال دانشجوئی ضمن بررسی ابعاد فتنه ادامه داد: جامعه همواره دچار درگیری حق و باطل بوده است تشخیص حق و باطل سخت است و موضوع دقیقا بر سر ملاک تشخیص حق و باطل است برخی ملاک را نسبت خود  با امام و مسئولیت و یا حکم داشتن از طرف امام می دانستند و همین شروع فتنه بود.

فتنه ها در آخر الزمان سخت می شود

باقری با اشاره به ساختارهای جامعه گفت: ساختارهای ما فتنه خیز است ساختارهای حکومتی آموزشی اقتصادی فرهنگی ما خود دلیل فتنه هستند مثلا در ساختارهای اقتصادی به دلیل ضعف ها شاهد حقوق های نجومی و املاک نجومی هستیم و حتی نجومی بگیران را ذخیره نظام می نامند که ذخیره نظام نامیدن برخی یک فتنه است چنین ساختارهایی تشخیص را سخت می کند.

وی ادامه داد: ساختار آموزشی هم فتنه خیز است به فرموده رهبر انقلاب علوم انسانی را ذاتا مسموم می دانند یعنی همین علوم انسانی خود منشا ایجاد بستری برای فتنه هاست.

وی اضافه کرد: فتنه ها در آخر الزمان سخت می شود و دلیل آن هم بخاطر پیچیدگی فتنه ها است ولی فتنه هنوز زنده است جریان فتنه سرمایه داری است که به دنبال اهداف خود در جامعه هستند یکی از دلایل فتنه 88 وادادگی دربرابر غرب و دور کردن انقلاب از مسیر خود بود. امروز وادادگی مسئولین در برابر غرب منجر به برجام شد برجام ادامه همان وادادگی و فتنه است که باید از آن عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: برخی در سال 88 خواست مردم را تاب نیاوردند و برآن شوریدند هر کجا بر خلاف نظر ولی فقیه رفتار شد خسران دیدیم در موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان به نظر رهبر انقلاب توجه نشد چرا که مسئولین نگاه به بیرون  دارند.

وی درباره برجام هم گفت: برجام خسارت محض بود که نتیجه آن این است که امروز برخی اعتراف کردند که اشتباه کردیم علاوه بر این هنوز خیلی از مسئولین در دولت در فتنه نقش داشتند نسبت خود را با فتنه را مشخص نکردند و این یعنی خیلی از مسئولین موضع خود را مشخص نکردند و دلشان با فتنه است  و این یعنی مسئولین ما نفاق در رفتار دارند.

رضا باقری با اشاره به نقش آمریکا و غرب و غرب زده ها در فتنه 88 تاکید کرد: غرب زده ها خواسته های آمریکا را پیاده کردند افراد تحصیل کرده در غرب در برابر غرب واداده اند که نسبتی با نظام ندارند این در صورتی است که مشکل ما با آمریکا گفتمانی است ایدئولوژی است.

و آنان دنبال تمدن خود هستندد آمریکا دنبال براندازی است و برخی در داخل دچار وابستگی فکری اند که به گفته امام وابستگی فکری از وابستگی اعتقادی و اقتصادی بدتر است.

انتهای پیام/1028ج


کد مطلب: 32403

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/32403/اعتماد-آمریکا-برجام-دست-نشاندگی-فتنه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir